Jump to content
Sign in to follow this  
woelie

Nieuw Baardje

Recommended Posts

Proficiat met de nieuwe aanwinst :cheer: ziet er een mooi diertje uit :rolleyes:

Veel succes ermee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een heel erg mooi baardje, maar vraag me wel af waar de mix in sandfire hypomix voor staat? Daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is een heel erg mooi baardje, maar vraag me wel af waar de mix in sandfire hypomix voor staat? Daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk.........

Vroeg ik mij ook al af, maar de laatste tijd zie je wel van alle kleurbenamingen opduiken waarvan de naam gekozen is gewoon op goedvallen uit door de kweker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je nieuwe aanwinst.. Veel plezier met je nieuwe baardje.. Echt een super mooi baardje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is een heel erg mooi baardje, maar vraag me wel af waar de mix in sandfire hypomix voor staat? Daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk.........

Vroeg ik mij ook al af, maar de laatste tijd zie je wel van alle kleurbenamingen opduiken waarvan de naam gekozen is gewoon op goedvallen uit door de kweker....

Iets wat ik nog altijd zeer belachelijk vind, want het is geen nieuwe morph of geneticalijn. Enkel een mooi verkoop p(L)raatje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is een heel erg mooi baardje, maar vraag me wel af waar de mix in sandfire hypomix voor staat? Daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk.........

Vroeg ik mij ook al af, maar de laatste tijd zie je wel van alle kleurbenamingen opduiken waarvan de naam gekozen is gewoon op goedvallen uit door de kweker....

Iets wat ik nog altijd zeer belachelijk vind, want het is geen nieuwe morph of geneticalijn. Enkel een mooi verkoop p(L)raatje

ik bedoel dus dat de moeder van dit baardje een mix is tussen een hypo en een sandfire. ik zelfs en de eigenaar weten dus niet welke hypo dit sandfire vrouwtje de moeder van mijn baardje is geweest dus vandaar dat ik zij hypomix lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je dus de gehele kleurslag niet terug halen en je kan het uiterlijke kenmerk wel benoemen, maar heb altijd nog geleerd dat als je de kleurslag niet kent je dan eigenlijk gewoon een wildkleur hebt (correct me if i am wrong)

 

Een hypo blijft uiteraard een hypo omdat dit een genetisch uiterlijk kenmerk is wat je kan benoemen. ( in mijn ogenis het dan een hypo wildkleur x Sandfire) Ook als je dus niet duidelijk en met zekerheid weet wie de vader of de moeder is en welke kleurslag deze heeft is het dus een wildkleur.

 

Dan wordt het dus sunburst orange hypo (man) en een sandfire hypo wildkleur (vrouwtje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

terwijl kwekers zo zitten te zoeken om bepaalde

kleurenslag te krijgen

plakken jullie zomaar een kleurenslag op jullie baardje

Share this post


Link to post
Share on other sites
terwijl kwekers zo zitten te zoeken om bepaalde

kleurenslag te krijgen

plakken jullie zomaar een kleurenslag op jullie baardje

Kwekers zijn soms jaren bezig met een kweekplan om een nieuwe morph te verkrijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb niet veel verstand van al die kleur slagen of namen ben ook geen kweker ofzo dus bij deze sandfire wildkleur hypo haha betere beschrijving:$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja dat klinkt dan beter ;) Maar neem aan dat je baardje wel allemaal witte nageltjes heeft? Dan is je baardje sowieso een hypo en het neemt ook niet weg dat het een heel mooi gekleurd baardje dat met elke vervelling mooier van kleur zal worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Woelie ;)

 

Ik hoop dat je hierdoor niet teleurgesteld bent of je aangevallen voelt ;)

Dit neemt niet weg dat je baardje hierdoor minder is of je er minder plezier zou aan beleven.

Je bent zeker niet alleen die zomaar wat namen van een kweker krijgt toegespeelt om het baardje wat aan te prijzen.

Dit is natuurlijk jammer voor de echte kweker want op deze manier is het natuurlijk onbegonnen werk om een bloedlijn verder uit te spitten qua genetica.

Jij hoeft daarvoor niet met het baardje te kweken maar de informatie is dan wel niet juist en naar de vaantjes.

Eerlijk gezegd denk ik zelfs als ik de foto zie dat je baardje zelfs niet hypo is want ik denk geen witte nageltjes te bespeuren of wel?

Over de kleurbenaming heb ik ook zo wat mijn twijfels Sunburst orange <_< echte Sunbursten zijn hier eerder zeldzaam en orange is geen echte kweeklijn maar eerder om bv. een wildkleur die oranje kleuring vertoond aan te geven dus wie kweekt er nu een Sunburst met een orange.

Maar nogmaals een mooie aanwinst waar je ongetwijfeld veel plezier zult aan beleven en neem dit zeker niet persoonlijk ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Woelie ;)

 

Ik hoop dat je hierdoor niet teleurgesteld bent of je aangevallen voelt ;)

Dit neemt niet weg dat je baardje hierdoor minder is of je er minder plezier zou aan beleven.

Je bent zeker niet alleen die zomaar wat namen van een kweker krijgt toegespeelt om het baardje wat aan te prijzen.

Dit is natuurlijk jammer voor de echte kweker want op deze manier is het natuurlijk onbegonnen werk om een bloedlijn verder uit te spitten qua genetica.

Jij hoeft daarvoor niet met het baardje te kweken maar de informatie is dan wel niet juist en naar de vaantjes.

Eerlijk gezegd denk ik zelfs als ik de foto zie dat je baardje zelfs niet hypo is want ik denk geen witte nageltjes te bespeuren of wel?

Over de kleurbenaming heb ik ook zo wat mijn twijfels Sunburst orange <_< echte Sunbursten zijn hier eerder zeldzaam en orange is geen echte kweeklijn maar eerder om bv. een wildkleur die oranje kleuring vertoond aan te geven dus wie kweekt er nu een Sunburst met een orange.

Maar nogmaals een mooie aanwinst waar je ongetwijfeld veel plezier zult aan beleven en neem dit zeker niet persoonlijk ;)

 

Groeten, Jo

ik voel me nooit aangesproken ofzo iedereen mag zijn mening geven ze heeft wel alle nagels wit en heb de vader en moeder gezien want die zijn van me maat en colega en weet zeker dat het een sunburst orange is komt uit america en heeft papieren zover ik weet en vader en moeder bijde hypo ook witte nagels :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn mooie ouders dat is zeker. :rolleyes:

De vader lijkt mij wel degelijk Sunburst, maar waarom orange erbij, staat dit zo op de papieren uit Amerika ? of is dit om aan te tonen dat dit dier oranje tinten bezit?

Mooie moeder ook maar welke kleurslag is zo niet te zeggen, maar als je papieren bezit dat ze sandfire is dan zal dat zo wel zijn zeker.

Als beide ouders hypo zijn dan is de nakweek uiteraard ook hypo, dus als je zegt dat je dier witte nageltjes heeft dan is jouw dier hypo sunburst x hypo sandfire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zijn mooie ouders dat is zeker. :rolleyes:

De vader lijkt mij wel degelijk Sunburst, maar waarom orange erbij, staat dit zo op de papieren uit Amerika ? of is dit om aan te tonen dat dit dier oranje tinten bezit?

Mooie moeder ook maar welke kleurslag is zo niet te zeggen, maar als je papieren bezit dat ze sandfire is dan zal dat zo wel zijn zeker.

Als beide ouders hypo zijn dan is de nakweek uiteraard ook hypo, dus als je zegt dat je dier witte nageltjes heeft dan is jouw dier hypo sunburst x hypo sandfire.

staat er bij om aan tegeven dat het orange tinten heeft djw voor je info weet ik ook wat meer thnx gr woelie :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zeker mooie ouders. Kan aan Jo zijn verhaal niets meer toevoegen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×