Jump to content
Twitch206

Mannetje En Vrouwtje Samenzetten

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb 2 baardjes, Luna en Spikey.

Ik heb Luna een paar dagen geleden aangeschaft via marktplaats (niet de beste plek maar ik zag haar zitten terwijl ik naar een nieuw terrarium zocht en kon het gewoon niet laten). De bak waar ze in zit is levensgevaarlijk voor haar, er zit een luchtrooster onderin waar ze met haar teentjes in blijft hangen en mist er daarom ook 3 (deze heb ik afgeplakt, geen zorgen er zit er nog 1) en een cm of 3 van haar staart. Het is allemaal netjes genezen dus dat is het probleem niet. Omdat die bak niet geweldig is wil ik haar en Spike samen zetten in een grotere bak maar durf het niet echt goed aan omdat ik niet weet wat Spikey zal doen. Hoe pak ik dit het beste aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Weet je het geslacht van beide baardjes, nooit 2 mannen bij elkaar?

 

Is er verschil in grote?

 

laat zeker eerst een mestonderzoek doen van het nieuwe baardje,

zodat deze geen nare ziektes over kan brengen op Spikey.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee 2 mannetjes bij elkaar zou ik indd ook niet aanbeginnen, ik wil ze graag langer hebben als een week hahahaha

 

Er is zeker verschil in grote, Spikey (mannetje) is precies 45cm

En Luna (vrouwtje) is 32,5cm en ik denk maar half zo breed.

 

Mest onderzoekje was ik inderdaad al van plan.

 

Heb ze gistere avond al wel uit de bak gehad en een beetje bij elkaar gehouden. Ze waren er allebij heel rustig onder dus dat is opzich al best een goed teken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het grote verschil is te groot om ze bij elkaar te plaatsen.

 

Ook is het vrouwtje nog te jong om bij een volwassen man te plaatsen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Marc al zei deze twee zeker nu niet bij elkaar plaatsen.

Wachten tot het vrouwtje is uitgegroeid is de boodschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk dankje voor de reacties. Binnekort maar aan het knutsellen gaan dan voor n grote bak, dan deel ik die wel op in 2 stukken van 1,10 met een tussenschot zodat ze niet bij elkaar kunnen komen. Als ze gewoon niet bij elkaar kunnen kommen lijkt me voldoende toch? Lijkt me stug dat er een bepaalde ruimte tussen de bakken moet zitten of zie ik dit verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terrarium van 110cm lang, 50 cm breed is zeker voldoende voor 1 baardagame.

 

Zorg er wel voor dat ze elkaar niet kunnen zien.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi twitch ik heb een mannetje baardagaam ( 54cm ) en ik heb toen ook op marktplaats een baardagaam vrouwtje gekocht en die is ongeveer 35 tot 40 cm :o en ze zijn dol op elkaar het vrouwtje is anderhalf jaar en het mannetje 3.. probeer het eerst even voordat je ze niet bij elkaar zet.

 

gr r

Share this post


Link to post
Share on other sites
het vrouwtje is anderhalf jaar en het mannetje 3.. probeer het eerst even voordat je ze niet bij elkaar zet.

 

gr r

Je spreekt hier wel over volwassen dieren die waarschijnlijk uitgegroeid zijn.

Wel zou ik erop toezien dat je mannetje niet te paarlustig is, want een vrouwtje van 35-40cm die constant wordt bestookt door een man van 54 is denk ik ook geen pretje voor het vrouwtje, vergeet niet dat ze in de natuur kunnen vluchten en in een bak geen kant op kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat Jo zegt! Het kan ook een hele tijd goed gaan tot het mannetje opeens te opdringerig wordt. Wij zijn helemaal geen voorstander om een mannetje constant bij een vrouwtje te laten zitten.

Hier zitten de mannetjes allemaal apart. Willen we dat ze paren zetten we een vrouwtje even bij het mannetje. Ze zitten nooit constant samen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×