Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbulll

Wat Voor Wattage Lampen Moet Ik Halen?

Recommended Posts

ik ga een ratteslang halen van 6 maanden en ik doe hem tijdelijk in een bak van 70hx50lx50b maar hoeveel wattage lampen moet ik halen?

 

Het is een taiwaneese rattenslang ik heb al een baardagaam en die heeft een 150watt warmtelamp mjaa dat is een woestijnbeest natuurlijk een ratteslang niet ik moet dan de tropische lampen halen en als het goed is is de warmtelamp ook meteen een vochtbrenger ofzo iets die de bak vochtig houd.

 

Ik moet nog een UV-A lamp halen volgens mij (weet de andere van de woestijn de groene verpakking:P) en een nachtlamp voor warmte, want s'nachts zijn ze opzich ookwel actief.

 

Ik hoop snel antwoord te krijgen morgen ga ik al lampen halen en overmorgen me slangetje ben al langs geweest en het is echt een mooi druk slangetje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederlandse naam: Taiwanese rattenslang.

Latijnse naam: Orthriophis taeniurus friesei (voorheen Elaphe taeniura friesei)

Herkomst: Taiwan.

Beginnersdier: Nee, afhankelijk van het dier. i.v.m hun formaat en hun soms agressieve aard, kunnen ze erg lastig zijn voor beginners.

 

Beschrijving:

 

De Taiwanese rattenslang wordt ongeveer 2meter 50, En pols dik.

Het zijn erg nerveuze slangen, met hanteren zal ook gemerkt worden dat het dier een grootte vluchtdrang heeft, en een agressief dier zal niet twijfelen om te bijten. Ze zijn erg snel! Ik ben ooit gebeten in de muis van mijn hand en dat doet echt pijn.... Deze liet namelijk niet snel los.

 

 

Algemeen/huisvesting:

 

Het zijn actieve slangen en klimmen erg graag! Dus zorg dat ze zich niet kunnen verbranden aan de lampen. Ze gaan gerust om de brandende lamp heen hangen.

Ze zullen van het hele terrarium gebruik maken en zullen zich ook vaak genoeg laten zien!

Aangezien ze ook nog eens graag klimmen, mag je terra hoog zijn.

Stevige klimtakken mogen daarin zeker niet ontbreken.

Als bodem bedekking kan je Cocopeat of bark gebruiken.

Een grootte drinkbak( ze badderen namelijk graag) en kunstplanten.

Ook mag een goede schuilplek niet ontbreken voor de slang.

 

Een koppel volwassen slangen kan in een terrarium van 150x60x60 gehouden worden. Maar ook voor een slang geld hoe groter hoe beter. Ik vind dit zelf persoonlijk te klein voor twee volwas slangen.

Ze worden op temperaturen gehouden van: 30-35 onder de spot, 25 in de koudste hoek met een Luchtvochtigheid van rond de 50%. Meten is weten. Dus neem een goede thermo/hygrometer. Ik zou een 100 watt lamp nemen en daar dan een dimmer tussen zetten. En je hebt inderdaad de groene verpakking nodig.

 

Als ze in de vervelling zitten (dus doffe kleur en blauwe ogen.) moet je elke dag even sproeien. Zowiezo vind de slang het prettig om besproeit te worden.

Een gezonde slang vervelt in een keer en let er goed op dat de oogkapjes(zo noem ik ze maar even) ook mee vervelt zijn.

Jonge slangen kunnen gevoerd worden met baby ratten of babymuisjes.

1 tot 2 maal per week voeren.

 

Enkele maanden later kunnen ze al met volwas muizen gevoerd worden.

Aangezien het snelle groeiers zijn!

 

Geef nooit een prooi die 1.5 keer groter is als het dikste punt van de slang.

 

Groetjes Cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

google, caresheet Orthriophis taeniurus <enter>

 

en lekker lezen,

daarna als je de waardes begrijpt koop je een paar lampen en begin je bij bijvoorbeeld 40 watt,

die draai je in de fitting en aan het eind van de dag meet je de temperatuur, is het te hoog, koop een lagere wattage, is het te laag een hogere.

is alles ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×