Jump to content
Maryanna

Vrouwtjes Baardagame

Recommended Posts

Hallo, ik ben Marianne en ben trotse bezitter van twee baardjes, een mannetje 4 jaa

 

Ik heb sinds gister een vrouwtje bij mijn 4 jarige mannetje gezet. Het vrouwtje is 2 jaar.

 

In het begin deden ze wat onwennig, maar later zochten ze toch kontakt. Ja , maar het mannetje werd er volgens mij opgewonden van , heel snel knikken , een gitzwarte baard en proberen bovenop haar te kruipen. Nu heeft het vrouwtje heel vaak haar keel opgezet en je ziet daarna dat de buik opzet en er komt af en toe een zacht sissend geluid uit. Zou dit stress kunnen zijn of moet ik meer aan een gezondheidsprobleem denken. Ik zou graag jullie mening hierover horen.

 

Alvast bedankt! Marianner en een vrouwtje van 2 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ze eerst apart zetten, mestonderzoek laten doen bij de vrouw.

Dan kunnen ze aan elkaar wennen.

Als de man steeds wil paren krijg je vrouw stress en dat kan je beter niet hebben daar kunnen ze aan dood gaan.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zelfs nog beter om ze gewoon tot het voorjaar apart te laten zitten. Als ze deze periode van het jaar nog paren, kan het zijn dat het vrouwtje in de winterrust eitjes moet leggen wat niet zo gezond is voor haar omdat dan meestal te eetlust wat afneemt.

Maar ze zouden nu dus al zeker apart moeten zitten tot je een mestonderzoekje hebt laten uitvoeren zodat je zeker bent dat ze beide gezond zijn.

 

Hier zitten zowiezo alle mannetjes steeds gescheiden van vrouwtjes om ongewenste paring en stress door een opdringerig mannetje te voorkomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier kan inderdaad niets meer aan worden toegevoegd !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reaktie, ik wilde nl toch al een mestonderzoek laten doen.

En ik ga in ieder geval het vrouwtje even apart zetten.

groetjes,marianne

Share this post


Link to post
Share on other sites

als men twee baardjes bij elkaar willen zitten

doet men dat op een neutraal terrein

zodat niemand zijn territorium moet verdedigen

en kijken wat ze doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×