Jump to content
Perry

Beetje Bezorgd..

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Weer eens een bericht over Per en Ab..

Het valt ons de laatste tijd op dat Abby 's morgens best zwart gekleurd is (geen pikzwarte baard maar een soort zwarte gloed over haar hele lichaam). Om ongeveer 11 uur trekt ze bij en wordt weer gewoon haar eigen kleurtje..

Nu is algemeen bekend dat baardagamen zwart kleuren als ze zich niet helemaal tof voel.. toch? Maar ik denk niet dat dit het geval is, ze eet, beweegt en doet namelijk verder heel normaal en oogt gelukkig. Waar kan dit aan liggen?

 

Over het algemeen gaat het goed tussen Perry en Abby in het terrarium. Het is niet dat ze vaak bij elkaar liggen, maar lekker onder hun eigen lamp op eigen plaats haha :P

Ze banjeren rond, eten veeeel colliwoog en zelf gekweekte veldsla en houden erg van een sprinkhaan, kakkerlak, morio of krekel op z'n tijd..

 

Groetjes, foto's van nieuw terra volgen snel!! :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze een donker kleur heeft licht ze onder de lamp ?

ze zijn ook donker om meer zonlicht op te nemen

om zo de gewenste lichaams temperatuur te halen

anders eens een mestonderzoek doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baardjes hebben een zwarte schijn als ze het koud hebben. Voora 's morgens kan dit het geval zijn, als ze nog geen warmte gehad hebben als ze pas wakker zijn en zo. Je zegt zelf dat het over gaat nadat ze onder de lamp zitten, dus geen paniek ;) Mijn Diego ziet er niet uit 's morgens, haha. Even warmte opdoen en hij is weer zo'n mooie bink als altijd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmt je terra snel op? Hoe warm is het onder de spot?

Inderdaad zijn ze zowat zwarter van kleur voor ze opgewarmd zijn, maar als ze moeilijk opgewarmd raken duurt het wat langer. Daarom dat ik even achter de temperatuur vraag.

 

Hebben ze nog onlangs een mestonderzoekje gehad? Anders kan dit ook nooit geen kwaad h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey allemaal,

 

Dank jullie voor de info..

Het ligt dan denk indd aan de warmte. 's morgens is ze donker en als ze onder de lamp warm wordt gaat het over :D Grappig dat Diego dit ook heeft! Abby en hij hebben ook beetje dezelfde kleur..

Perry is rood/oranje en heeft hier minder last van. Misschien dat het bij lichtere baardjes meer te zien is?!

Ons terra warmt vrij snel op. Maar ik zie het altijd omdat ik vroeg opsta en haar dus zie als het terra nog in nacht temperatuur is.. Na ongeveer een half uurtje als de lampen aan zijn is het weg..

Onlangs nog naar de RA geweest voor mestonderzoek en wormenkuur, daar kan het niet aan liggen.

Thanx voor de info!

 

Liefss Liss :cheer:

 

Ps: Onder de spots loopt de temp op tot ong. 35/40 graden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Perry,

 

Dit kan inderdaad liggen aan de temperatuur en de opwarming, dieren maken zich donkerder om sneller warmte tot zich te nemen.

Het is inderdaad zo dat dit dan bij blekere dieren sneller opvalt.

Volledige witte dieren zoals de M.leucistics vertonen dit ook frequent en jouw dier en dit van Nadja hebben als vader een M.leucistic.

Succes ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×