Jump to content

Recommended Posts

hoi allemaal ik heb een gewoon standaart terarium met verluchtingsgaas aan de schuifraampjes (hopelijk ben ik een beetje duidelijk in men beschrijf). Nu drego gaat daar soms op liggen maar van de week zag ik dat hij met een nageltje vast hing in die stomme gaas. tegen dat ik er was had hij het nageltje losgerukt :( . Het bloejde een beetje dus heb ik hem op schoot genomen en dan ontsmet met isobetadiene. Het bloejen stopte onmiddelijk maar zou het nageltje terug groeien? en kan ik zoon voorval vermeiden in de toekomst? en hoe dan want hij heeft die verluchting toch nodig denk ik? ik wou die verluchting dicht maken met silikonen, maar dat lijkt men niet echt een optie?

 

In mijn voorstelling heb ik geschreven dat ik een schrijfstoornis heb in deze tekst staan voor mij moeilijke woorden dus waarschijnlijk veel fouten dus sorry hiervoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Christel,

wat de schrijf fouten betreft moet je zeker niet wakker liggen hoor! ;)

 

Ik denk te weten wat je bedoeld.

Onze allereerste terrarium had dit ook!

Van deze terrarium ben ik niet echt een voorstander!

Ons eerste vrouwtje had ook dit probleem en jammer genoeg groeien deze niet meer bij aan.

Goed blijven ontsmetten tot het genezen is!

 

Wat de terrarium betreft kan je proberen iets over de gaatjes leggen zodat deze bedekt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je baardje zal er geen last van ondervinden als het genezen is.

Als de nagel er helemaal is uitgerukt zal hij zoals Stefan zegt niet meer aangroeien.

Hopelijk kunnen de andere nageltjes gespaart blijven... Misschien kan je inderdaad iets over dat rooster leggen zodat de nageltjes er niet meer in kunnen. Is er bovenaan nog een verluchtingsrooster?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het terarium is 50cm breed en er is bovenaan nog een verluchting van een 10cm breed en dan 100cm lang is dat dan genoeg? En wat stellen jullie voor dat ik er het beste op kan leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er bv een dunne (eventueel groene) MDf voor laten zagen en deze erop kleven.

Zorg er wel voor dat de randen met een schuurpapiertje afgerond zijn!

Wel raad ik aan deze MDF te schilderen of te vernissen!

Zo kan je het ook makkelijk proper maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor advies, men man heeft van zijn werk sterke doorschijnende plastiek meegebracht dat hebben we nu met tec 7 vastgelijmd. ben blij dat ik hem zo kan beschermen tegen verdere verwondingen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verluchting alleen bovenaan is dus genoeg hoor :P

Dat hebben jullie goed opgelost! Nu zal het niet meer gebeuren, tenzij je een baardje hebt dat Tarzan noemt ofzo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dank je voor advies,

 

 

graag gedaan hoor.

Had dit zelf ooit ook voor gehad!

Zoals Sara al zei is normaal de verluchting langs boven voldoende.

Beter is een terraium zoals die van jullie zodat je een "natuurlijke" lucht doorstroom kan bekomen.

Maar er komt nog lucht genoeg langs de openingen waar de raampjes elkander overlappen.

Alleen kan het zijn dat de temperatuur wel iets hoger gaat liggen, dus deze even in het oog houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey goed dat je me daar aan doet denken aan die temperatuur daar had ik nog niet aan gedacht :blink:

hahaha nee hij noemt niet tarzan :P

aan het verloren nageltje zie je niets meer alleen zie je dat hij een nageltje mist natuurlijk, maar er zit geen ontsteking op en is mooi aan het genezen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×