Jump to content
Sign in to follow this  
KerSjje

Pfff.. Wat Nu ?!

Recommended Posts

in mijn vorige post liet ik weten er een vrouwtje bij gekocht te hebben.

 

net viel Gizmo (waarvan ze zeggen dat het een mannetje is) mijn Diva aan.

hij beet in haar staart en ging lopen schudden met zijn kop en haar staart in zijn bek.

 

nu was ik dus bang dat Diva wel een mannetje is inplaats van een vrouwtje zoals de verkoper zei.

 

ik zie echter niet de 2 "bulten" die een mannetje hoort te hebben.

ik keek ook even bij Gizmo, en ook deze laat geen 2 bulten zien.

 

nu ben ik dus in de war.

 

2 vrouwen ?

2 mannen ?

man en vrouw ?????!!

 

 

bij de controle van gizmo of zijn parasieten weg waren en wormen zei de arts dat hij dit niet kon zien bij Gizmo.

 

Gizmo word wel kei zwart en knikt met zijn hoofd,

Waarop het vrouwtje een grijzige baard krijgt terug knikt en af en toe met zijn/haar pootje "zwaait"

 

 

wie weet hier raad mee ?!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus de reden waarom er wordt aangeraden geen baardjes bij elkaar te houden, wat het geslacht ook is!!!!!

Je baardje had flink verwond kunnen zijn, stuk staart er af, verlamd, een gebroken staart een diepe wond.

Beste wat je kan doen is een tweede terra erbij en ze uit elkaar halen of een van de twee weg doen. Elk baardje kan dominant gedrag vertonen en niet alle baardjes kunnen bij elkaar. Ook twee vrouwen kunnen vechten. En een man en vrouw samen geeft veel stress een mannetje zal constant willen paren en stress kan lijden tot de dood. Dit gedrag zullen ze blijven vertonen tot er een dag komt dat het goed mis gaat!!!!!!

 

Ps. Als je dierenarts dat niet kan zien met een mestonderzoekje dan zou ik maar zo snel mogelijk een andere zoeken dan is het geen goede arts <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van mij heeft ook 2 baardjes samen en dit loopt ook helemaal mis de ene mist al een stuk staart en steeds bijten ze in elkaars hals en maken dan een rolbeweging. Zoals een krokodil doet. Hem heb ik ook aangeraden om de dieren te scheiden of er eentje weg te doen omdat het niet leefbaar is als de dieren steeds in stress moeten leven. Dus als ik van jou was zou ik hen scheiden. hoe erg het ook is want ik denk niet dat het een leuk leven is voor de baardjes. Wat ben ik toch blij dat ik maar 1 baardje heb als ik zoiets zie of lees. Ik zou geen minuut gerust zijn als ze eens gevochten hebben. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je beschrijft duid in de richting dat Gizmo wel degelijk een mannetje is.

Pootje zwaaien en onderdanig buigen duid er dan weer op dat het andere een vrouwtje is.

Dit duid duidelijk op paargedrag.

Een dierenarts die niet het geslacht kan zien lijkt mij niet onmiddelijk op bekwaamheid.

Probreer anders eens een foto te nemen van de staartbasis dan kunnen wij eens zien.

Als het echt vechten is zal je ze zeker moeten scheiden, in het andere geval als je mannetje te paarlustig blijft zal je ze ook moeten scheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff... :(!!

 

Wat een gedoe allemaal...

Ik heb nog eens goed gekeken.. moest de staart omhoog doen..

het zijn duidelijk een vrouwtje en mannetje.

 

ik wilde ze niet samen hebben om een nestje te krijgen maar voor Gizmo,

omdat nu wel normaal op te pakken is en mij niet meer aanvalt.

 

ik weet dus niet wat ik moet doen nu.

 

een tweede bak erbij is geen oplossing want dat vind mijn moeder niet oke..

moet ik er dan serieus 1 weg doen :(!??

 

en op inet lees ik dat het mannetje het vrouwtje altijd in de nek bijt etc om te kunnen *****!!

 

nu weet ik het niet meer :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klopt dat een mannetje het vrouwtje bij de nek neemt om te paren. Echter is het niet altijd gezond, het kan eens enkele keren gebeuren maar de meeste mannetjes weten niet van ophouden en blijven maar doorgaan waardoor het vrouwtje stress krijgt.

Als ze blijven vechten zal er toch niets anders opzitten dan ze te scheiden of 1 weg te doen.

Wij hebben hier 15 baardagamen gehad, nu niet meer zoveel maar elke man zit hier apart! Gewoon voor de rust van de vrouwtjes.

Zo hebben wij hier ook een vrouw die zich als een man gedraagt, wilt paren, nek bijten, ook in de staart en poten bijten. Deze hebben we onmiddellijk moeten scheiden van de anderen en zit nu ook alleen (en dit is dan een dame).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×