Jump to content

Recommended Posts

hoi Ik bepoeder mijn voedseldieren van maandag tot vrijdag met calcium en zaterdag en zondag met vit. Maar aan de sprinkhanen blijft bijna niets hangen. En de vitamienen blijft ook niet op de krekels hangen. Als ik men wasmotlarven nat maak en zo bepoeder wil drego ze niet opeten.Ik bied hem elke dag fruit en groenten aan maar daar eet hij nog niet van. Hij is een expert om de koude krekeltjes eruit te vissen <_< . Nu ben ik bang dat hij niet genoeg vit of calcium krijgt.En hij is maar 3.5 maand dus moet echt wel die suplementen binnen krijgen. heeft er iemand raad voor me?

groetjes christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de indruk dat het soms van merk kan afhangen. Het ene merk vitaminen werd liever gegeten dan het andere. De vitaminen van Marc zijn heel goed en worden ook goed gegeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms ligt het inderdaad aan het merk dat je geeft. het ene plakt beter als het andere. Je zou inderdaad eens kunnen overwegen om bij marc te bestellen.

 

Als hij geen groente wilt eten kan dat komen omdat hij misschien teveel dierlijk voedsel binnen krijgt. Hoe ziet jou week schema eruit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is nog maar 3.5 maand en is ongeveer 20 cm denk ik :rolleyes: . Ik geef van maandag tot vrijdag calcium en zaterdag en zondag vitamientjes dit alles in poedervorm. smorgens krijgt hij 3 a 4 sprinkhanen en ongeveer 15 krekels En een wasmot larve verstop ik onder het groenvoer. Savonds rond 5uur krijgt hij terug 3 a4 sprinkhanen en kakerlakjes zoveel hij wil. de overschot haal ik eruit als de warmte lamp uitgaat de uv blijft nog 1 uur langer branden. Elke morgend krijgt hij een schotel groenvoer verschillend met andijvie, galia meloen, aardbei, klein beetje tomaat, appel, banaan, eigenlijk alles wat ik in huis heb en wat hij mag eten. Maar dat schoteltje met groenvoer is dus elke avond voor de vuilbak <_< . Ik dacht om eventueel een kleinere soort wormpjes te kopen en die te mengen met het groenvoer? Als ik de krekeltjes koud eronder meng pikt hij die er gewoon netjes uit. Ik snij de groenten en fruit bijna zo klein dat het bijna door de mixer kan :lol: Ik geef hem zoveel dierlijk voer omdat hij nog zo jong is en ik wil hem niets tekort laten komen. Ben eigenlijk nog op zoek naar meer goede dierlijke voeders zodat ik meer kan afwisselen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi christel

 

das wel heel veel dat je hem heeft

hij zal zeker niet aan de groenten en fruit komen

omdat hij al dierlijkvoedsel heeft

 

mijn schema kleintjes ( aantal voor 1 baardje )

 

s'morgens krijgt hij een krekeltje 10

met een bordje andijvie en meloen fijn gesneden elke dag wat anders

om voor afwisseling te zorgen

als ik zie dat hij s'avonds aan het bordje geweest is krijgt hij nog een

paar kleine kakkerlakken

in het weekend krijgt hij alleen maar groenten en fruit dus geen dierlijk voedsel

en hier was het bordje soms leeg wel met de andere baardjes er bij

en om de week krijgt hij twee wasmotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm ja dan geef ik idd wel erg veel :blink: . Maar ik dacht dat je een kleintje zoveel moest geven dat hij zelf wou, oeps niet dus. En wat doe je dan als hij niet van die groentjes eet? Dan heeft hij gewoon geen eten die dag? Vind ik erg hoor :unsure: en gaat hij dan geen groei achterstand krijgen? Ja misschien domme vragen maar het is allemaal nog nieuw voor me en wil het goed doen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi christel

 

in de natuur vinden dieren ook niet iedere dag eten

dus een dagje zonder eten kan zeker geen kwaad

en zal op den duur wel van het fruit en de groenten beginnen eten

hij zal inzien dat het niet iedere dag mooi zijn eten op tijd krijgt

en maar moet nemen wat er de dag geserveerd word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gossie je verstop zijn wasmotjes hahaha.

Yello eet wel z`n groenten, Andijvie, de rest laat hij staan. Op de andijvie doe ik z`n kalk. Appel manderijn en al het andere stop ik in z`n mond.

Als ik appel heb snij ik die in een dunne plak, ga met hem zitten en doe dan de appel aan de zijkant van z`n bekkie, en hij doe dan netjes z`n mond open en eet het op.

Levend voer krijg hij ook, als hij z`n groenten gegeeten heb.

Z`n AD druppels geef ik in bad, een druppel doe ik op z`n bekkie, en dan nog een paar in het water.

Er zit meer in groenten en fruit waar ze van groeien dan levend voer.

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet zelfs zijn krekeltjes eventjes in de koelkast dat ze een beetje rustiger worden en verstop die onder zen groenten. Je moet me bezig zien ik besteed meer aandacht aan zijn eten dan aan mijn boterhammetjes voor smiddags. En dan wacht meneertje netjes tot ze weer opgewarmt zijn er zelf uitkruipen. Dus die truk lukt dus ook niet hahahaha. Maar ok ik zal een beetje strenger worden en hem op een dieetje zetten :D

en het is dus niet erg dat hij bv 1 dagje geen levend voer krijgt maar enkel groentjes. all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi christel ;)

 

Je baardje is maar 3,5 maand oud en dus volop in de groeifase waar het heel belangrijk is dat hij de nodige stoffen binnenkrijgt voor een gezonde groei.

Ik raad dus zeker aan om iedere dag dierlijk voedsel te geven, eens je baardje volgroeid is of de 1 jaar gepasseerd is kan je wel eens een paar dagen inlassen op enkel groenten en fruit.

Normaal gezien als je baardje het gewend is van groeten voorgeschoteld te krijgen mag dit geen probleem opleveren.

Wat je nu moet doen is zeker geen voedseldieren te geven voor je groenten voorschoteld.

Probeer s'morgens een schaaltje met fijngesnipperde andijvie te zetten met daarin wat buffalo wormpjes en dit bestuifd met calcium.

In de namiddag (bv.als je van je werk komt) kan je dan de voedseldieren geven.

Zorg wel dat je voedseldieren ook een bron aan volwaardig voedsel zijn, dus goed gevoederd (ge-upload) en dus niet rechtstreeks uit het potje uit de reptielenzaak.

E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een dag geen levend voer geeft, moet hij wel groenten eten die jij hem voor schootelt, hahahaha

kleintjes hebben altijd honger dus pakken ze ook groenten hoor.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus dan ga ik vandaag buffalokes halen en daarme proberen. Het is inderdaad ik me zorgen maak omdat hij nog zo jong is en hij alles moet krijgen. Als hij ouder is kan ik idd enkel groenten geven. Maar hij moet het nu ook leren eten anders gaat hij het later ook niet eten.Ik heb nu deze morgend netjes enkel groentjes gegeven, en ik kreeg daar en blik van onze meneer van.... tja dat denk je nu toch niet dat ik dat ga eten h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik de buffalokes geven Zonder groentjes en die vielen goed in de smaak. Maar het goede nieuws is.... Vandaag deed ik een paar wormpjes bij zen groentenschoteltje en Ja hoor hij at groentjes :cheer::cheer:. Dus ik denk dat we nu naar de goede weg gaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed met je baardje, hahahahaha

Gewoon alles uitprobeeren.

En ja een kleine is veel in de groei, Dus eten wel veel levend voor, hihihi

Yello wil echt niet elkedag levend voer , maar is al een oudje en lust ook graag z`n groenten en fruit.

Fijn dat die zo lekker eet.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer echt alles uit met hem. Vind dat belangrijk dat hij alles eet. niet voor mij maar voor hem. Fruit geeft men zoon en ik uit de hand maar nu eet hij soms goed van zijn groentjes, de ene dag al wat meer dan de andere maar ach dat heefd een mens ook :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×