Jump to content
Sign in to follow this  
Perry

Perry Eieren

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

27 februari heeft Perry haar aller eerste legsel gelegd, zoals ik eerder op dit forum postte.

Nu hebben we Abby erbij sinds een maandje en het gaat prima.

Maar.. We denken dat Perry weer eieren draagt.. Kan dit? Een tweede legsel na bijna twee maanden? Ze wordt dikker en bij haar 'zijkanten' zie je een soort bolletjes. (Ja, we letten nu goed op haar ;)) Ze is nog niet aan het graven, maar is wel wat chagrijniger lijkt wel haha

 

En, moet Abby apart nu? Ik ben bang dat Perry haar iets aandoet o.i.d. als ze gaat voorbereiden op het leggen..

 

Groetjes,

een beetje ongeruste Liset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen inderdaad meerdere eieren leggen van een bevruchting.

 

Ik zou de man apart zetten zodat ze rustig een plekje kan zoeken om haar eieren af te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm de eieren waren niet bevrucht vorige keer en nu ook niet..

Perry zat eerst alleen, toen heeft ze haar eerste legsel gelegd (Geen man bij geweest en nu ook niet!).

Nu hebben we Abby erbij (dus twee vrouwen).

Kan dit samen als Perry gaat leggen of is het verstandiger om ze sowieso apart te zetten..

 

Kortom, kunnen twee vrouwelijke baardagamen samen in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het afleggen van de eieren doen ze meestal graag op een plaats waar ze weinig of niet gestoord kunnen worden.

Ik heb hier vrouwen die er geen probleem mee hebben als er andere dieren in de buurt zijn en dan heb ik er eentje die echt heel moeilijk een plaatsje vind zelfs al zit ze alleen, dus alles hangt wat af van de dieren zelf.

Als het terra groot genoeg is en je ziet dat ze steeds op dezelfde plaats gaat graven, dan kan dit betekenen dat ze deze plaats gaat uitkiezen als aflegplaats.

Je zou deze plek dan wat kunnen afschermen door er bv. wat stenen of rotsen rondom te zetten.

Is je terra niet echt groot en wordt ze teveel gestoord door het andere vrouwtje dan zou ik het andere vrouwtje zeker apart zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De raad die Jo geeft, daar ga ik volledig mee akkoord. Het hangt zo een beetje van omgeving en karakter van je baardjes af.

 

Beste is natuurlijk dat ze inderdaad zo weinig mogelijk gestoord worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de tips!

Ik zal er goed op letten en Perry de gelegenheid geven om rustig haar eitjes te leggen als het zover is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij zitten vijf vrouwtjes samen

die hebben geen probleem met het afleggen van de eitjes

er zijn altijd twee plaatsen die ze kiezen

en gaan altijd naar de zelfde plaats voor hun eitjes af te leggen

onder een trap waar een steen voor light dan een andere plaats

 

eigenlijk een lig plaats waar de uvb lamp hangt daar onder gaan ze ook de eitjes leggen dus hier altijd de zelfde afleg plaats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gibson Dragons!

 

Grappig dat je dat zegt, Perry heeft haar eerste legsel ook onder de 'trap' onder de UVB lamp gelegd.

er ligt ook een grote steen voor, zodat het een soort grot is.

Perry ligt er vaak in, Abby zie ik er nooit. Ik vermoedt dat het allemaal wel goed gaat komen hier :D

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×