Jump to content
Sign in to follow this  
christel1975

Ouderdom Van Aanschaf?

Recommended Posts

Wat is de beste ouderdom van een baardje om hem aan te schaffen? Ik zou persoonlijk graag een man kopen en maar 1tje. Ik weet niet vanaf welke leeftijd het geslagt te zien is. En ik weet ook dat jongen meer zorgen nodig hebben dan oudere.(jaja ik leer hier bij hahahaha)

groetjes christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan voor een baardje gaan tussen de 9 en 12 maanden en ik zou hem bij een goede kweker kopen, maar dat is mijn persoonlijke mening :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Christel ,

 

ikzelf ga altijd voor zo jong mogelijke dieren omdat ik elk moment van hun opgroei wil meemaken ;) maar als dit je eerste baardje is zou ik voor een diertje gaan van minimaal 6 maanden oud daar je dan de gevaarlijkste periode voorbij bent.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ook altijd voor zo een jong mogelijk baardje

het zien opgroeien is echt prachtig

maar zoals gerrit al zegt een jong baardje heeft heel veel zorg nodig

en kan rap ziek worden als men de juiste zorg niet toe dient

daarom zou ik ook voor een baardje gaan die zeker al 6 maanden is

dan is het grootste gevaar geweken maar toch moet men ook de nodige

zorg geven

 

koop zomaar niet op het internet ga naar een ervaren kweker

die kan je nog altijd de nodige informatie verschaffen omtrent het baardje

 

gr wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met de hobby begint, begin je beter met een niet zo jong dier.

In veel nestje zitten wel wat zwakkere diertjes bij.

Daarom zie je veel advertenties van heel jonge baardjes, op deze manier halen ze er nog iets uit en moeten ze er zelf niet al te veel geld instoppen.

Laat u zeker niet misleiden af ga niet in op je gevoel van "ze zijn zo lief".

Dit zou anders eens een gemiste start kunnen betekenen waardoor je wat de zin zou kunnen bij laten.

Begin met een dier van een aantal maanden, ik zou zeggen min. 4 maand., maar liefst iets ouder.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor ik ben niet van plan om mijn baardje te kopen op het internet of in een dierenwinkel. Ik zou hem kopen bij een kweker. En waarschijnlijk van een kweker van dit forum, dat vind ik leuk om met de kweker in contact te blijven.Op het ogenblik dat ik eentje efectief wil kopen zal ik deze vraag stelen of er iemand eentje heeft zitten van de kleur dat wij graag zien. ;) En op jullie advies zal ik eentje kopen van 6maand. Is deze dan al volgroeid of moet deze dan nog groeien? want we ziouden graag een baardje hebben die we nog kunnen zien groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×