Jump to content
Sign in to follow this  
Kannegieter

Herbivoor, Omnivoor Of Carnivoor?

Hoe behandel jij je draakje? Als herbivoor, omnivoor of carnivoor?  

14 members have voted

  1. 1. Hoe behandel jij je draakje? Als herbivoor, omnivoor of carnivoor?

    • Als herbivoor (groenvoer)
      0
    • Als omnivoor (groen- en dierlijkvoer)
      14
    • Als carnivoor (dierlijk)
      0


Recommended Posts

Ik hoorde nogal verschillende meningen over het voedsel patroon van baardjes. De een geeft voornamelijk groenvoer (herbivoor), de ander fifty-fifty groen- en dierlijkvoer (omnivoor) weer een ander gaat voornamelijk voor dierlijk (carnivoor).

 

Zouden jullie ook willen vermelden wat je je diertje geeft en in welke verhouding.

 

Stem mee en laat je horen. Samen weten we meer!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als omnivoor natuurlijk daar het een omnivoor dier is!

Verhoudingen kan ik er moeilijk opplakken, ik voer nogal onregelmatig.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ik had hier ook zo iets van hier is maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het volledig met jullie eens en heb dus hetzelfde gestemd

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stelde deze vraag omdat op de ene site 30% dierlijk 70% plantaardig staat (voor het gemak even herbivoor), en op de ander 70% dierlijk 30% plantaardig (voor het gemak carnivoor). Ook zijn er sites waar 50-50 staat (voor het gemak omnivoor).

 

Ik denk dat mijn verhouding zelf op ongeveer 50-50 staat. Ze eten bij mij erg graag groenten. Waarschijnlijk omdat ze dat al jaren zo gewend zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Vanzelfsprekend heb ik ook voor omnivoor gestemd.

 

Bij ons bestaad het menu voor de baardjes ongeveer voor 70%

uit dierlijkvoedsel.

 

Ook heb ik op het net al gelezen dat bij sommige mensen

het menu voor 80% uit plantaardige voedsel bestaat.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang je dieren maar gelukkig zijn, maakt het naar mijn idee niet uit. Als ze hun aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voedingsstoffen maar halen!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in feite bepaald het baardje zijn menu zelf

heeft hij zin in groente eet hij groenten en visa versa

maar algemeen zullen voedseldieren de voorkeur behouden

 

 

mario :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat ook, maar blijf denk ik toch bij de fifty-fifty verhouding. Ook vanwege het vocht dat in plantaardig voedsel zit. En bovendien zijn mijn baarden gek op groente en fruit. Ik heb ook al eens gelezen dat ze allen groente en fruit eten als ze extreme honger hebben. BULLSHIT lijkt mij!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kannegieter

 

Dat is geen 'bullshit' hoor. Meestal komt dat doordat de dieren te veel met insecten zijn verwend waardoor ze niets anders meer willen eten. In extreme gevallen worden ze zelfs kieskeurig op de voedselinsecten (bv. enkel wasmotten).

In die gevallen moet je je dieren vrijwel uithongeren om ze weer andere dingen te 'leren' eten.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoelde Olly, is dat ze als laatste redmiddel dan toch maar voor plantaardig voedsel zouden kiezen. Dat is dus niet zo mijn baarden kiezen zelf voor plantaardig! :)

 

Grts Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouwtje eet heel graag groente en fruit, terwijl ze elke dag dierlijk voedsel aangeboden krijgt en ze eet het niet omdat ze honger heeft.

Mijn mannetje daar tegen eet bijna geen groente en fruit, die wacht liever op zijn dierlijk voedsel, af en toe neemt hij een hapje.

Mijn kleintjes eten ook groente terwijl ze nog maar 5 weken oud zijn, en er de hele dag door krekeltjes en wormpjes in het terra aanwezig zijn.

Ik zag vorig keer zelfs dat er 1 groente aan het eten was terwijl er 3 krekels in het groente bakje zaten, die had hij ook kunnen pakken als hij honger zou hebben.

Maar ik zal nooit 70% plantaardig aan mijn baardjes geven ook al vinden ze het lekker, dierlijk voedsel heeft toch echt de voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenstaande wat ik geschreven heb is dus niet bij alle baardagamen het geval!De dieren hebben ook een individuele voorkeur! Maar zoals ik schreef zijn dieren die van kleins af aan tot latere leeftijd veel insecten te eten krijgen omdat 'ze toch maar niet/zelden van de groenten eten' (logisch, want ze weten toch dat er elke dag een hoop insecten zullen voorbijkomen) een beetje miskweekt qua voedingspatroon. Maar kom, jij hebt alvast geluk met jouw dieren dan! ;)

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ook de wasmot larven maar 1 maal iedere maand

anders worden ze te vet

te lui voor te jagen(eventueel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig zijn er zat mensen met een eigen mening, en eigen methode. Het lijkt mij dus zo te zijn dat het afhangt van de inbreng van de verzorger, en het karakter van je diertje. Ik denk gewoon dat er geen de manier is!!

 

Grts Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×