Jump to content
Sign in to follow this  
Ina

Welke Kleurslag?

Recommended Posts

Ik heb eens een vraagje over 1 van mijne baardagaampjes,

dit is Samba ons mannetje en wij vroegen ons af of jullie ons misschien konden vertellen wat voor kleurslag hij heeft..

 

p1040812q.th.jpg

p1040813h.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de kleurslag niet weet van de ouders dan heb je automatisch gewoon een wildkleur!!! En in dit geval dus een hele mooie gekleurde wildkleur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zeker een mooi baardje! Spijtig dat je niet weet welke kleurlijn de ouders zijn, want inderdaad als je dat niet kent is het gewoon een wildkleur en het zijn mooie kleurtjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dank u voor jullie reacties.

 

Ja echt spijtitg dat ik het niet weet want hij heeft echt veel verschillende kleurtjes en dacht dat hij misschien toch iets anders dan een wildkleur zou kunnen zijn.

 

Maar hij is een super lief beestje en zou hem niet anders willen! :D

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ina ;)

 

Je baardje mag er inderdaad wezen en heeft hele mooie kleuren :rolleyes:

Nu is het zo dat er vele baardjes op de markt zijn waarvan men de kleurslag niet kent en dit omdat er vele diertjes gedropt worden bij reptielenzaken van kwekers.

In de meeste gevallen worden er dan ook geen papieren overgedragen of zelfs een kleurslag vermeld (anders zou de zaak geld ruiken) daar deze overgedragen worden aan woekerprijzen.

Vele dierenzaken verzinnen dan maar zelf een naam als verkoopstechniek en de minderheid noemt geen namen.

Zo heb ik al heel wat prachtige baardjes gezien die zeker geen wildkleur zijn, maar niet anders genoemd kunnen worden omdat men de oorsprong niet kent.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ina,

 

Als de oorsprong van de ouders onbekend is, wordt de naam wildkleur

gegeven.

 

Als je weet waar je baardje vandaan komt, kun je er misschien

nog achterkomen uit wat voor kleur/bloedlijn deze is geboren.

 

Niettemin, het is een prachtig mooi dier. :rolleyes:

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad een heel mooi baardje.

Maar zoals je al gelezen hebt is het dus nu een wildkleur.

 

En als je er toch een kleur wil noemen zou ik zeggen

een oranje gekleurde wildkleur zo weet iedereen dat het toch om een wildkleur gaat.

 

Vroeger had je nog echte wildkleuren, maar omdat er al heel wat jaren geen echte wildvang meer is (vanwege de zware beveiliging in Autstralia) zijn deze in de rest van de wereld niet meer te vinden.

Elke baardagaam die je nu vind is een nakweek van een nakweek van een nakweek .......enz.

 

Heel wat wildvang werd wildkleur genoemd. Ze waren eigenlijk nogal donker van kleur.

De dag van vandaag heb je baardagamen in alle kleuren die nooit in Australia voorkomen, ook zijn ze iets kleiner dan de echte wildvangen ginder.

Omdat er door de jaren heen heel wat kwekers geweest zijn kennen we nu heel wat mooi kleurtjes.

Maar omdat ook veel baardagamen met een bepaalde kleurslag verkocht werden aan handelaars of ze gewoon verkochten zonder overdracht papieren.

Zo zijn ook heel wat kleuren terecht gekomen in de, laat ons zeggen, de wildkleurlijn.

 

Aan de ene kant is dit wel een beetje jammer.

Maar aan de andere kant kan en mag je een baardagaam niet zomaar een kleurnaam geven!

Daarom vinden we nu heel wat wildkleuren met toch een mooi kleurtje zoals die van jou en eigenlijk is daar echt niets mis mee.

Zolang jij heel blij bent met jou baardagaam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Dank je wel voor de reacties en ik snap het nu.

Spijtig ja dat ik de oorsprong niet weet van hem...

ik heb hem in een reptielen zaak gekocht en ik heb daar niets van papieren of dergelijke gekregen.

Het is ook zo dat hij ons eerste baardje is en wij toen ook nog niet zo ervaren waren en het toen dus ook niet gevraagd hebben in de winkel wat voor kleurslag hij juist is, maar ik vermoed dat ze het daar zelf ook niet weten en dan toch zomaar iets gezegd zouden hebben.

 

Maar ik ben heel blij met mijn gekleurd wildkleurtje!!!

Ben benieuwd voor zijn nageslacht! :D

 

Groetjes

Ina

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik zou toch eens proberen om de kweker te zoeken van het baardje

het is spijtig om dat zomaar een wildkleur te noemen maar het kan niet anders

om dat je de kleurslag niet weet van de ouders

misschien eens de moeite om een zoek toch te doen naar de kweker

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×