Jump to content

Recommended Posts

Ik heb begrepen dat morio's niet veel voedingswaarde hebben en je baardje snel kunnen doen vervetten wat leverproblemen kan veroorzaken.

Ik heb een tamelijk grote hoeveelheid morio's zitten en vraag me eigenlijk af hoeveel ze er dan mogen krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rik,

 

Wij geven 1 a 2 keer per week een enkele moriowormen

aan onze baardjes.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussendoor wat morio's kan echt geen kwaad als je genoeg variatie brengt in de voeding.

Dan spreek ik over een stuk of vijf per baardje.

Deze voer ik hier met de hand waar er meerdere baardjes in een bak zitten zodat eentje niet met alles gaat lopen.

Het gaat volgens mij grotere problemen opleveren als je dieren enkel dierlijk voedsel krijgen en geen groenvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei dan wordt het tijd dat ik hem een beetje laat "regimen". De sprinkhanen die ik afgelopen donderdag gehaald heb zijn er sinds eergisteren allemaal al door. Ik geef hem er meestal een stuk of 10 en daarna geef ik hem elke keer nog een dessert. De ene dag zijn dat enkele zijderupsen (een stuk of 4), de andere dag enkele morios's (een stuk of 6), dan eens dola's (een stuk of 3).

Gisteren heb ik hem in plaats van voedseldieren appel gegeven. Vanaf vandaag krijgt hij dubia's want ik heb geen krekels en sprinkhanen meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rikken,

 

Morios zijn niet zo voedzaam en zou ik niet te veel geven, 2x per week hooguit een stuk of 5 en dat is voldoende, zitten niet veel voedingswaarden in

 

Esther

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef niet vaak morio`s, maar voor ik ze geef, leg ik ze 24 uur in de kalk.

 

Groetjes wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×