Jump to content
Sign in to follow this  
Kannegieter

Mijn Nieuwe Achterwand, Verven?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik heb een achterwand gemaakt van PUR-schuim en tegellijm. Nu weet ik niet of ik hem nog een kleurtje zal geven. Het zand (Gamma speelzand) op de bodem en de tegellijm (ook Gamma) hebben vrijwel dezelfde kleur. Nou is dat in de natuur ook wel zo natuurlijk, maar m'n vriendin vindt dat er wel wat meer kleur in m'n bak mag.

 

Wat is jullie mening?

post-2-1122300404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is deze foto wat meer geschikt om een mening te vormen. De kwaliteit is niet goed maar het geheel is wat beter te zien.

 

Grts Martin

post-2-1122300611.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Martin,

 

Ik vind het zo ook prachtig hoor.

 

Maar ik denk dat geel of rood terrariumzand als boddembedekking

nog mooier zal uitkomen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb inderdaad ook aan rood calciumzand gedacht. Maar m'n vriendin ziet meer heil in de achterwand verven. Ze heeft het over spuitlak, maar ik weet niet of we daar zoiezo verstandig aandoen ivm gifgassen. Muurverf lijkt mij weer beter, en mocht de kleur niet bevallen, is het zo weer overschilderbaar.

 

Bedankt voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Martin,

 

Als je de achterwand wilt verven, kun je het best betonverf

gebruiken.

Dit is krasvast.

 

Ik raad het af om calciumzand te gebruiken in terrariums.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom raad je calciumzand af? Mij is juist verteld dat calciumzand perfect is. Doordat calcium oplosbaar is in een baardenmaag, zou het probleem van een eventueele verstopping verdwijnen. Wel kan ik me voorstellen dat de dieren een oncontroleerbare hoeveelheid calcium binnen krijgen.

 

Maar als betonverf ook in mooie terra kleurtjes verkrijgbaar is lijkt mij dat inderdaad een goede oplossing. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Martin,

 

Calciumzand veroorzaakt juist verstoppingen.

 

Het is ook niet de bedoeling dat baardjes hun calcium uit

de bodembedekking moeten halen.

 

Denk ook aan de hygiene.

 

Betonverf kun je op elke kleur laten mengen bv bij Gamma of Karwei.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oww dan ben ik niet goed geinformeerd. Mij werd verteld dat calciumzand als bijkomend voordeel had dat het het calciumgehalte bij de diertjes verhoogt wanneer ze tijdens het eten dit zand binnenkrijgen. Mij werd ook verteld dat calcium juist oplosbaar zou zijn en dus geen verstopping zou veroorzaken.

 

Nog een puntje over calciumzand: WAT IS DAT ASOCIAAL DUUR!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik zeg altijd :verkopers willen verkopen!

waarom zouden ze je wijzer maken,! ze zijn juist gek op mensen die niet goed op de hoogte zijn. ik heb nog 2 grote zakken houtsnippers,geen idee wat ik er mee moet,nu staat het in de weg.

maar het is wel een leuke bak hoor!maar ik ben gek op kleur,dus doe maar lekker gek met die achterwand,komt je beardie ook beter uit.

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Anita het is inderdaad wel 1 kleur geheel waardoor mijn draakjezijn schutkleur wel erg waar kan maken :P

 

Zouden verkopers echt zo weinig om dieren geven dat ze je zelfs om de tuin leiden? SCHANDELIG!!!!! :lol:

 

Oww ja beukensnippers staan erg leuk in de tuin, en zijn een goede grondverbeteraar. Je Kan er ook vlees,vis en kaas op roken (Maar dat RIEKT nou nou nou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

mooi terra hoor

betonverf is ideaal als je de achterwand wil verven

zeker aan te raden in een aantal kleuren verkrijgbaar en in alle kleuren te mengen

succes ermee

grtjsssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou luitjes dan zal het toch betonverf worden denk ik!! Bedankt voor de tips! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar weten als je er niet uit komt wat voor een kleurtje het moet worden.lol

anita

oeps bewogen,nah ja.teminste wel een mooi maatje deze keer B)

post-2-1122324441.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie achterwand hoor!!! heel natuurlijk.

Ben benieuwd wat je kleur gaat worden wacht met smart op fotos haha

Wil graag weten hoe het gegaan is, want wij hebben onze achterwand gekleurd door een tube mengverf te mengen door de laatste laag tegellijm. wij hebben geen betonverf gebruikt, maar als dit ook goed gaat dan misch voor de volgende achterwand.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma,

 

die werkwijze heb ik al eerder gehoord, werkt die goed? Mag ik vragen of je een foto van je wand hier kan posten?

 

Al met al manieren zat :blink: Welke moet ik nou gebruiken? :P

 

O ja, wanneer ik geverfd heb post ik zeker wel nieuwe foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het goed werken, maar heb dus geen ervaring met andere manieren.

Er staan fotos op dit topic van mij, 2e pagina nummer 11 geloof ik.

Ik vind hem nog steeds mooi, maar nu ik al wat andere wanden heb gezien is die van ons wel wat gewoontjes, maar gelukkig hebben we nog 3 terra die een achterwand moeten hebben want kurk ben ik nu wel beu.

Dus ga me eens buigen over de mogelijkheden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens ff kijken of we de tube nog hebben, volgens mij was het een beetje rood bruin achtig, de tube hebben we bij karwei of praxis gekocht, het voordeel vond ik dat je met zo een tube zelf kasn kijken hoe fel of dof je je kleur maakt.

 

Hebbes: nuance mengkleur vollton: 432 oxidrot (nu ga je zeker ff aan je hoofd krabben en denken waar heeft ze het over, dit staat op de tube van praxis)

haha.

 

Als je hem er op smeert lijkt hij donkerder natuurlijk, en het scheelt ook welke kleur tegellijm je gebruikt wit of grijs

bij wit is de kleur al gauw wat feller denk ik.

Hoop zo een beetje je vraag beantwoord te hebben.

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dank je wel dat is inderdaad wat ik nodig heb, een kleurcode! Perfect ik gaat zo snel mogelijk informeren. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

even een toevoeging

ik heb ervaring met beide methode,s en ze werken allebei makkelijk

alleen wat duurzaamheid betreft ga ik echt voor de betonverf

we hebben er nu ervaring mee en ik zal je uitleg waarop ik mijn mening basseer

met zo,n mengpatroon is de kleur niet veegvast

krekels klimmen op je wand en poepen er ook op

als je geen krekels los laat lopen heb je dat niet maar wij laten de voedseldieren los in het terra en er blijft er welleens eentje achter die poept dan op de achterwand en na een tijdje heb je dan dus van die ontsierende zwarte plekken

wat doe je dan die ga je proberen door middel van hets choon te maken deze weg te halen

helaas veeg je dan de kleur ook weg omdat die kleurpatronenen meestal; niet veeg/slijtvast zijn

met betonverf is de duurzaamheid dus wel beter

maar aan jou de keuze natuurlijk

heel veel succes

en we wachten de foto,s af

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: Wat een hobby heb ik weer uitgekozen!!

 

Maar ik heb er wel plezier in. Ik ga maar eens informeren naar kleuren, en dan kijk ik nog wel. Maar duurzaamheid en hardheid vind ik zekers belangrijk. En neem dit dus zeker mee in mijn besluit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Benny ik heb nog grootse plannen. Maar ik gun mijn draak eerst nog wat rust. En dan heb ik tijd om na te denken wat ik precies wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuuk et SHIET!!! Nou laat m'n tegellijm al los!! Ik heb er 3 lagen op gedaan!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×