Jump to content
Wil

Winterrust Lekker

Recommended Posts

Ik Yello ben al weken in rust, maar kom ook af en toe is even kijken, Badderen en af en toe eten.

img_12901095001177.jpg

 

En hoe ik lig he, hahaha Zo dus.

Dan weer even wakker.

img_12901095141177.jpg

 

En ja zo ben ik even actief, Dan wil ik er uit, Maar mag niet aan de wandel, vind ze te koud voor me kont, Pffff

Maar mag dan in bad, en dat is ook wel lekker.

img_12901094751177.jpg

 

En dan ga ik maar weer rusten, en na 2 weken tja was ik weer wakker, Dus me aandacht gehad, en nu heb ik me ingegraven, en bijna niet te zien, Kijk maar is, Nou tot na de rust weer he, Ik ga luieren.

img_12901095411177.jpg

 

Oja en Red die lig ook in rust, Hier is die dikzak.

img_12901094891177.jpg

Hij is gewoon 800 gram, en is bang dat hij eten te kort kom, Dus hij is ook na 2 weken wakker om te eten.

 

Grote man ben ik geworden he.

En dan ben ik nog aan het creadoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wil,

 

Leuk om te zien hoe een baardagaam zijn winterrust houdt. :D

Die van mij zijn nog te jong dus heb het nog niet gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha wat een leuke fotoreportage. Manier van slapen is hier hetzelfde, maar hier ook nog geen winterrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Zoals we van je gewoon zijn inderdaad weer een prachtige foto

reportage met leuke uitleg. ;)

 

Kerstsfeer zit er al goed in.

 

Zo te zien heb je ook nog een leuke andere hobby, zijn dit olifantjes?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind hat altijd zo grappig hoe ze liggen dan, de raarste manieren, en dan liggen ze weken het zelfde, hahahaha

 

Ja Marc het zijn olifanten, hahaha, leuk om te maken, en heb al de raarste kleuren moeten maken, Maar blijft leuk om te doen hoor.

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calcium zand, Goed schoon te maaken, en als ze wat opeten kunnen ze niet verstopt raaken, met speelzand wel.

Het is alleen geen goed zand om je vrouwtje haar eitjes te laten leggen, ze kan wel graaffen maar blijft niet als een berg en holletje liggen.

Ik vind het iediaal zand, en met de lampen blijft het lekker warm.

En het stuif niet, dus heb ook nooit tussen me schuifglas zand liggen.

 

 

;) Wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hetzelfde zand gehad en is inderdaad heel goed zand. Het enige nadeel is dat het ongelooflijk knarst tussen de ruiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik geen last van, Met een wattestaafje even met uierzalf er doorheen en het gaat heel soepel.

 

;) Wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een ander vraagje,

Je baardje zit nu al in de winterrust. Hoe lang gaat dat duren?

En hoe kan een baardje nu weten dat het winter is :D ?

 

Groeten Dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Mooie foto's met leuke uitleg over je baardjes! Mooi gedaan!

Goede tip ook in verband met het resterende zand in de railtjes, dat gaan we hier ook eens toepassen.

 

@xDennis: Wij laten de baardagamen hier gewoon hun gang gaan, we laten ze dus zelf beslissen. Vanaf het sneller donkerder is buiten gaan ze hier zelf wat meer rusten, ze krijgen nog eten aangeboden enzo maar ze zijn wat minder actief. We hebben hier zelfs een mannetje dat nog goed in de stemming is... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Wil,

 

Mooie foto's met leuke uitleg over je baardjes! Mooi gedaan!

Goede tip ook in verband met het resterende zand in de railtjes, dat gaan we hier ook eens toepassen.

 

@xDennis: Wij laten de baardagamen hier gewoon hun gang gaan, we laten ze dus zelf beslissen. Vanaf het sneller donkerder is buiten gaan ze hier zelf wat meer rusten, ze krijgen nog eten aangeboden enzo maar ze zijn wat minder actief. We hebben hier zelfs een mannetje dat nog goed in de stemming is... B)

Hoi Saratjeuh,

 

Dank je wel, hahaha blijft leuk he foto`s.

Bij mij werkt het hoor, Wel die vette uierzalf he, niet die creme, hahaha

 

xDennis. Ik heb 5 wolwassen baarden gehad, en alle 5 waren ze verschillend.

Ik heb een baard gehad die na 6 weken weer heelemaal wakker was, Lekker vlp eten en in het raamkozijn kijken naar de sneeuwvlokken.

 

Heb er een gehad die 3 maanden rusten was, maar wel af en te even opwarmen.

 

Ik laat de natuur hoe het is, als ze sloommer worden weet je dat er een rust aan kom, ik vang dan even poep op voor wormen en flagnaaten, is hij schoon, mag hij in rust, anders hou ik hem wakker tot de keur klaar is.

In de winterrust worden ze ook wakker, om te warmen, Dan doe ik hem in bad, met vit druppels, kan hij lekker drinken, en bied hem eten aan, Wasmotjes of tebo`s, lig eraan wat ik in huis heb.

Daarom als ze wakker worden zet ik ze in bad, kan hij misschien nog poeppen, De rust is met leege darmen.

De 1e twee jaar gaan baarden nog niet in rust, in die 2 jaar groeien ze en eten ze.

Ik heb er gewoon een dagboek van gemaakt, van allemaal, en heel veel ervaring gekreegen met deze mooie Reptiellen.....

En blijf nog leren hoor, hahaha.

Zeker met de opvang Baarden die ik de laatste 3 jaar gehad heb.

 

;) Wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wil en Saratjuh,

 

Dank jullie wel voor jullie uitleg. Weer wat wijzer geworden ;).

Ik zal het vanzelf zien of die mij dan echte slapers zijN :P.

 

Groeten Dennis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een rare vraag hoor maar hoe hou je ze dan wakker?

bonny en clyde liggen ook in rust.

bonny al vanaf augustus en die moet ik echt zelf wakker maken anders eet ze helemaal niet.

tot hoe lang duurt de winterrust eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met warmte hou ik hem wakker.

Als je voor de rust een mestnoderzoek gedaan heb, en hij/zij is schoon, wordt hij/zij vanzelf wakker.

De eene baard rust maanden en de andere weken.

Yello is ook van eind augustus in rust, wordt wel af en toe wakker om te warme, maar eten wil hij ook niet. Drinkt wel in bad.

Als je geen mestonderzoek heb gedaan, zal ik het in de gaaten houden.

Is hij niet schoon, Dan kan het ook zijn dat hij blijft liggen.

 

;) Wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×