Jump to content
Sign in to follow this  
Rikken

Nu Al Winterrust?

Recommended Posts

Ik ga morgen tegen 15 uur denk ik. Dus misschien kom ik je daar wel tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga morgen tegen 15 uur denk ik. Dus misschien kom ik je daar wel tegen

da zou wel eens kunnen zijn ga meestal ook rond 15u !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi rikken,

 

De dierenarts die je waarschijnlijk bedoeld in Hamme is Simard, zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Slechte reclame maak ik niet graag en wie je dier helpt is een goeie, maar bij wie je nu geweest bent heb ik geen goeie ervaringen, tweemaal is het fataal afgelopen.

Mijn dierenarts is Geeroms in Roosdaal en tot nu toe geen slechte ervaringen.

Maar zoals Marc zegt als je baardje aankomt is dit zeker positief en is hij de goeie weg op, een winterrust voor jouw jonge baardje is zeker niet aan te raden.

 

Groetjes, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi rikken,

 

De dierenarts die je waarschijnlijk bedoeld in Hamme is Simard, zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Slechte reclame maak ik niet graag en wie je dier helpt is een goeie, maar bij wie je nu geweest bent heb ik geen goeie ervaringen, tweemaal is het fataal afgelopen.

Mijn dierenarts is Geeroms in Roosdaal en tot nu toe geen slechte ervaringen.

Maar zoals Marc zegt als je baardje aankomt is dit zeker positief en is hij de goeie weg op, een winterrust voor jouw jonge baardje is zeker niet aan te raden.

 

Groetjes, Jo

Ja ik denk dat hij Simard noemt. Alleszins in Aalst ga ik niet meer. Bij zijn vrouw ga ik nooit meer want heb er heel slechte ervaringen mee (zij behandelt enkel katten, honden,...).

Sinds ik gestopt ben met het toedienen van de roze vloeistof begon hij opeens weer te eten. Dus heb ik er mijn vragen bij. Zeker omdat de meeste baardjes met wormen enkel 1 kuur krijgen en geen 2.

Bedoel je dan Roosdaal tegen Ninove? Is even ver voor mij als Hamme.

Winterrust laat ik niet doen omdat hij gewoon nog veel te jong is. Ben wel van plan om een warmtemat aan te kopen voor tijdens de nacht. Klopt het dat je deze onder je terrarium moet leggen en niet in het terrarium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rik,

 

Hoe koud wordt het s'nachts in de plaats waar het terrarium staat?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rik,

 

18 graden is geen probleem.

 

Ben zelf niet zo voor een warmte mat, maar als je deze toch gaat gebruiken

leg deze onder je terrarium.

 

Verwarm ook zeker niet de hele bodem maar ongeveer 1/3.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik weten waarom je niet voor een warmtemat bent en wat jij me eventueel zou aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de natuur worden baardjes verwarmd langs boven (zon).

 

Baardjes hebben gedurende de nacht een koelere periode nodig.

 

Als het baardje op de warmtemat gaat liggen slapen koelt deze te weinig af.

 

De warmte van een mat is ongeveer 30 a 35 graden.

 

Er zijn ook keramische warmte lampen, deze geven geen licht.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook niet zo voor een warmtemat. Ik zou eerder voor zo'n keramische lamp gaan dan. Deze geven zoals Marc zegt alleen warmte. ALs je de lamp dan bijvoorbeeld instelt met een thermostaat ofzo dat ze opspringt als het onder een bepaalde temperatuur gaat en terug opspringt als het te hard afgekoelt is.

 

Voor onze schildpaddenbakken gebruiken wij de thermo-control pro II, deze kan je heel goed instellen, zo stellen wij er licht en warmte mee in, voor onze baardagamen hebben het het niet nodig omdat de terra's in de living staan en het er nooit onder de 18 graden komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar om zo een keramische lamp te gebruiken heb je waarschijnlijk een fitting nodig. Het nadeel is dat ik maar 2 fittingen heb. Anders zou ik een 3de fitting voorzien, maar dan moet ik een nieuw gat boren voor de kabel van het stopcontact.

Hoe stel je zo een keramische lamp dan in? Ik heb wel een timer, maar hoe stel je ze dan in op temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar om zo een keramische lamp te gebruiken heb je waarschijnlijk een fitting nodig. Het nadeel is dat ik maar 2 fittingen heb. Anders zou ik een 3de fitting voorzien, maar dan moet ik een nieuw gat boren voor de kabel van het stopcontact.

Hoe stel je zo een keramische lamp dan in? Ik heb wel een timer, maar hoe stel je ze dan in op temperatuur?

hoi rikken dat doe je door middel van een thermostaat en die stel je dan in op de gewenste temp !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet geen porseleinen fitting te gebruiken bij een keramische warmtestraler, een gewone gaat smelten van de hitte en dan krijg je brandgevaar.

Hou daar ook rekening mee bij gebruik in een houten bak en zet desnoods een warmteschild boven de lamp.

De temperatuur kan je inderdaad regelen door deze lamp op een thermostaat aan te sluiten en dit is zeker geen overbodige luxe eerder een must.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus met andere woorden moet ik een 3de fitting voorzien en een warmtelamp met thermostaat. Hmmm zal is aan Marc moeten vragen of ik eens mag langskomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi rikken heb je u probleem met de temp s'nachts al kunnen oplossen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot hier toe nog niet. Als ik 's morgens opsta is het in zijn terra 19 graden, dus dat is nog goed. Zal het wel moeten voorzien voor het begint te vriezen tijden de nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×