Jump to content
Sign in to follow this  
porchke

Badje

Recommended Posts

hallo ik zou graag porchke voor de eerste keer in badje willen doen. het enige dat ik weet dat er niet teveel water in mag voor het verdrinken omdat hij nog klein is. ma vraag mij af hoeveel keer ik hem in bad mag doen en wat de temperatuur ongeveer moet zijn. en moet ik hem afdrogen enzo...

graag zoek ik info over het badje van een baardagaam. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het water van het badje moet goed aanvoelen aan je hand, temperatuur zoals een kinderbadje zeggen ze altijd.

De hoeveelheid moet je een beetje zien, de pootjes kunnen in het water staan maar zeker niet het hoofdje.

Je mag een jong baardje dagelijks in bad zetten. Onze volwassen dieren gaan 1 keer per week in bad.

Wij leggen een handdoek naast het badje en dan zetten we ze daarop en 'wikkelen' dan zo het baardje er wat in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik veronderstel dat ze dan zo rap mogelijk onder de warmtelamp moeten gaan. ik wil dit doen wij hem in alles moeten motiveren en aanleren. diene is zoals mijn kindje. die moest ik ook altijd motiveren om alles aan te leren. alvast bedankt voor de tips. ben blij dat ik deze forum gevonden heb.

 

 

heb nog een vraagje. als hij even bij ons komt zitten en hij zit bij mijn man dan is hij actief maar op het moment dat hij op mijn hand ofzo zit dan is hij plotseling rustig hoe komt da? we hebben zelfs al gemerkt dat hij mijn stem al goed kent. hij zat zelfs op de hand van mijn man en ik begon onbewust te zingen en porchke reageerde direct. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo porchke ,

 

dan heeft jouw diertje reeds zijn baasje gevonden volgens mij :lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey na tips gekregen heb ik vandaag mijn porchke voor de eerste keer een badje gegeven. was tof om te zien. hij bewoog niet precies of hij genoot ervan. tot ik hem eruit wou halen. dan was het spartelen. nadien heb ik hem een krekel gegeven ma wou deze dus niet eten. ik weet dat hij sinds zijn badje moeier is geworden. toch bedankt voor de tips iedereen. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×