Jump to content
Sign in to follow this  
Vlas

Groente En Fruit Eten...

Recommended Posts

Hoi Linda,

 

Als jonge baardjes vanaf de geboorte gewend zijn aan groente en fruit

zullen deze dit sneller eten als wanneer ze het nog moeten leren.

 

Ook eten jonge baardjes in het begin hier niet al teveel van.

 

Maar gewoon blijven aanbieden, ze zullen hier om den duur toch wel

van gaan eten.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Linda,

 

Ik had dezelfde vraag toen ik mijn baardjes kocht.

Maar ik kan bevestigen wat Marc zegt, mijn baardjes zijn nu 15 weken en eten nu wel groente. Dit was in het begin ook niet zo, ze worden vanzelf wel nieuwsgierig.

 

Groeten Dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aanhouder wint.

Dus blijven aanbieden en voorkeur gaat overwegend naar andijvie fijn gesnipperd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hetzelfde. Enkele weken geleden wou hij geen groenten en fruit. Nu eet hij veel andijvie en een heel klein beetje fruit. Ik blijf het hem wel alle dagen aanbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon blijven proberen en de truuks ook volgen dus wasmotje erin leggen of een paar meel/buffalowormpjes doen wonderen..

Ook ik dacht dat ze het nooit zouden gaan eten :lol: maar nu eten ze samen 7 stuks baardjes een zak verse groente per dag weg :cheer: Ik heb 5 volwassen baardjes en twee jongere

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb da probleem ook. ma toch ben ik elke dag bezig met vers fruit en groenten te snijden voor ik naar het werk ga. das gelijk kinderen. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Jawel, het eerste baardje heeft van de andijvie gegeten... hopelijk volgen er nog meer...

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit komt goed Linda :cheer:

De rest zal het voorbeeld gauw volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Sinds afgelopen zaterdag weigeren ze weer groenvoer en fruit te eten... wel eten ze alle krekels/ sprinkhanen en buffalo'tjes op... Tijdelijk of moet er meer aan de hand zijn???

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze verder normaal hun dierlijk voedsel opeten zal er wel niets aan de hand zijn.

Baardjes hebben nu eenmaal een voorkeur voor een bepaald soort voedsel en meestal is dit dierlijk.

Voor de gezondheid van je dieren is het aanbevolen dat ze ook groenvoer leren eten en als je hen dit gewoon maakt vanaf ze klein zijn, zullen ze naarmate ze ouder worden dit ook beter gaan aprecie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ze zijn nu 13 weken, kan ik dan al een dag overslaan met het dierlijke voedsel? Dus alleen groente/ fruit aanbieden?

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Linda,

 

Op die leeftijd zou ik elke dag dierlijk voedsel blijven geven.

 

Maar zoals Jo al zei, geef eerst de groente/fruit en dan pas de voedseldieren.

 

Jongere baardjes eten soms maar enkele hapjes van de groente/fruit.

 

Zodra de baardjes zijn volgroeid mag je gerust een dag overslaan met dierlijk voedsel.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog bedankt voor de tip...

Gelukkig was het van tijdelijke aard... geef nu een half uur nadat de lampen aan gaan groente/fruit en een twee uur later pas het levende voer... en dan twee uur voordat de lampen weer uit gaan nog een paar krekels... Ik zie ze nu ook allemaal het groenvoer eten, het fruit wordt maar door twee (zichtbaar) gegeten...

 

Nogmaals bedankt.

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook wel werkt ... proef het zelf eerst even ;)

Dit klinkt raar ... maar "zuur" fruit willen ze gewoon niet, alles wat zoet is "schuiven" ze er zo in. Maar we hebben het hier ook wel gehad, mijn vrouw had van alles klaar gemaakt ; aardbeien, mandarijn, en wat mango ... niets aten ze ... wat bleek .. de aardbeien waren niet rijp genoeg, de mandarijn smaakte als citroen en de mango was hard en ook niet rijp genoeg ...

 

Hier eten ze eigenlijk vanaf de eerste week groenten en/of fruit ...

Kijk maar eens op deze filmpjes : www.youtube.com/baardagaamtv

 

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet normaal, hoe doe je het toch!

 

Hier staat er elke dag groenten en/of fruit, maar hij eet er bitter weinig van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Die van mijn komen idd uit een broer/zus combi en hebben pas bij mij (ik kreeg ze dat ze 2 weken oud waren) iets anders dan alleen meelwormen gekregen (nee, de meelwormen krijgen ze hier niet meer...)

Ze moesten dus alles leren eten, alles wat niet op een meelworm leek, vonden ze in het begin ook erg spannend, maar de aanhouder wint en dat merk ik nu ook met het groenvoer en het fruit... Ik bied ze al vanaf dag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Die van mijn komen idd uit een broer/zus combi en hebben pas bij mij (ik kreeg ze dat ze 2 weken oud waren) iets anders dan alleen meelwormen gekregen (nee, de meelwormen krijgen ze hier niet meer...)

Ze moesten dus alles leren eten, alles wat niet op een meelworm leek, vonden ze in het begin ook erg spannend, maar de aanhouder wint en dat merk ik nu ook met het groenvoer en het fruit... Ik bied ze al vanaf dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef eigenlijk al het eten met een pincet, behalve de krekels. Die geef ik in een curverbak. Groenten en fruit staan in een schaaltje, maar daar is hij niet zo enthousiast over. Maar ik blijf het aanbieden (aanhouder wint zeker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sander Ik heb er inderdaad 4 uit deze combi van mijn vriendin gehad. Ik heb ze dus niet zelf "gefokt", maar gekregen...

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik ben in ieder geval niet van plan om te gaan "fokken". Ik wilde alleen een leuk en allergie proof huisdier. Het zijn (voor zover ik dat als leek nu kan beoordelen...) 4 mannen, dus ik hoop dat ze zo lang mogelijk bij elkaar kunnen blijven...

Wat mijn vriendin met haar baardjes van plan is, weet ik niet...

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×