Jump to content

Recommended Posts

Een baardagaam heeft een certificaat als de kweker waar je je baardje haalt een zekerheid wil meegeven zodat je een zuivere bloedlijn gekocht hebt. Bijvoorbeeld wij hebben bij Marc hier van reptie-farm een blood gekocht, we hebben er een certificaat van met geboortedatum en bloedlijn op.

 

Niet elke kweker van de baardagamen geeft een certificaat mee.

Dus als je een certificaat van een baarjde hebt en je kweekt ermee kan je het aan de personen laten zien van kijk dit is van deze baardagaam maar je hoeft er zelf geen mee te geven, echter kan je wel zelf een papier ontwerpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een certificaat is een document,dat gemaakt word door de verkoper

 

een certificaat meld buiten de bloedlijn,de kleur en het geslacht ,en ook de ouderdieren waaruit deze jongen bekomen zijn

evenals de geboortedatum en verkoopdatum

 

een certificaat bevat ook de naam van de kweker,en waar of hoe deze te bereiken is

 

een certificaat word vaak met de duurdere baardjes meegeheven

 

een kweker die een certificaat meegeeft,is er dan ook van overtuigd dat zijn dieren gezond zijn

op sommige baardjes met certificaten zit ook een garantie dit is dan op het certificaat vermeld

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet wel dat je wildkleur dieren verkoopt als je geen certificaat mee geeft met de dieren!

 

ik persoonlijk zou een certificaat mee geven als de ouder dieren er een hebben. dat is voor het behoudt van je bloedlijnen en de koper heeft dan zoals Erwin ook aangeeft een zekerheid.

 

overigens is een overdrachts verklaring ten alle tijden verplicht voor alle onder CITES vallende dieren (A,B en C) maar alleen voor CITES A dieren moet je ook een CITES papier erbij geven. ;)

je kunt je overdrachts papieren combineren geloof ik dan heb je

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet wel dat je wildkleur dieren verkoopt als je geen certificaat mee geeft met de dieren!

sorry maar hier ben ik het niet mee eens,

een certificaat is weer een mooi hebbe dingetje net zoals de nieuwe kleurslagen,

 

een wildkleur is de kleur die in de natuur voor komt,

aangezien hier ook steeds meer kleuren komen door kruizing is deze kleur dus allang niet meer grijs,

 

 

als je niet weet wat de ouders zijn (of de hele lijn)

dan is het nog geen wildkleur, want wildkleur is namelijk ook een kleur, beter zou zijn (kleurlijn onbekend)

 

ik zelf verkocht altijd dieren ,

naar nederland, belgie, duitsland, frankrijk, engeland,

spandje, italie, enz,

echter heb ik nooit certificaten megegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

certifikaten kunnen met alle dieren meegegeven worden

ook natuurkleur en wildkleur

ook deze zijn volwaardige dieren,dus waarom zou het daar niet kunnen??

 

De natuurkleur is dan ook niet altijd grijs van kleur

in de natuur komen alle kleuren ook voor,en dit is niet altijd het kleur van het zand dat ze opnemen

 

hebben hier een F1 zitten(wildvang x wildvang),en deze is totaal niet grijs te noemen

deze is zelfs hypo,daar bijde ouders (100% wildvang)ook hypo waren

er komt meer in de natuur voor dan men hier denkt

 

dus alle dieren verdienen een certificaat of overdrachtsverklaring

de reden waarom deze niet standaard worden meegegeven is dat certifikaten behoorlijk duur kunnen zijn

zo betalen wij 125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Certificaten worden gemaakt door de VERKOPER.

 

Overdrachtsformulieren maak je ook zelf, maar bij een dier wat op de lijst ( CITES ) moet de verkoper ook het Citesnummer meegeven. De verkoper is verplicht AL zijn dieren te melden bij het Citesbureau te Dordrecht.

Dus voor B, C en D, moet je bij aankoop een Citesnummer krijgen.

Het is voor particulieren VERBODEN om dieren van lijst A te huden. Deze zijn voorbehouden aan Dierentuinen en wildparken.

 

Gr, Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Certificaten worden gemaakt door de VERKOPER.

 

Overdrachtsformulieren maak je ook zelf, maar bij een dier wat op de lijst ( CITES ) moet de verkoper ook het Citesnummer meegeven. De verkoper is verplicht AL zijn dieren te melden bij het Citesbureau te Dordrecht.

Dus voor B, C en D, moet je bij aankoop een Citesnummer krijgen.

Het is voor particulieren VERBODEN om dieren van lijst A te huden. Deze zijn voorbehouden aan Dierentuinen en wildparken.

 

Gr, Peter

Hier moet ik toch even iets verduidelijken.

Wat betreft de uitleg over de wel of niet cites klopt dit toch niet.

 

Wat betreft het houden van dieren in gevangenschap.

Bijlage A: Verboden

Bijlage B:Toegelaten mits factuur, getuigschrift of verklaring van kweek (overdrachtsverklaring). Tevens houden van register van aankomst en vertrek.

Bijlage C: Vrij

Bijlage D: Vrij

 

Wat betreft het verhandelen binnen de Europese gemeenschap.

Bijlage A: Verboden

Bijlage B: Toegelaten mits factuur, getuigschrift of verklaring van kweek (overdrachtsverklaring).

Bijlage C:Vrij

Bijlage D: Vrij

 

Dus wat betreft een overdrachtsverklaring moet je deze kunnen staven tot bijlage B en is dus verplicht.

Voor andere dieren die niet tot de citeslijst behoren van bijlage A of B, ben je dus vrij om dit te doen.

Ikzelf ode dit wel daar ik vind dat het nuttig kan zijn voor de verkoper maar ook voor jezelf om later te achterhalen waar de nakweek of de nakweek ervan zich bevind.

Een certificaat maak ik op als het om zuivere bloedlijnen gaat.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles klopt. Alleen heb je HET CITESNUMMER nodig van de verkoper.

Krijg je een keer controle van de A.I.D. is dat het eerste waar ze om vragen.

Kun je dat nummer niet laten zien, dan heb je een illegaal dier. Dat betekend een hele boel ellende, en die wil je je niet op de hals halen. Geloof me maar. Als ze

fout willen, nemen ze je hele collectie dieren mee. Plus een boete van schrik niet,

van 2500 tot 5000 euro. Dus houdt een goede en up to date boekhouding bij van

je dieren.

 

 

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×