Jump to content

Recommended Posts

Hallootjes allemaal.. Ik heb een vraagie ik heb hier een zwangere dame zitten ( Baardagaam ) ze heeft een goeie twee weken geleden nog bij haar andere baasjes eitjes gelegd..Dus moet ze binnenkort weer gaan leggen ?

Nu mijn vraag op dit moment vervelt ze.. Ze eet heel veel.. Dus op welke termijn kan ik eitjes verwachten ?

 

Ik kan eigenlijk nergens daar iets over vinden op Internet ?? Of zoek ik niet goed genoeg ??

 

Ze is wel heel erg onrustig ze loopt heen en weer en klimt tegen de ramen op..

 

Graag info.. :cheer: Thanks allemaal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal leggen ze na een 4tal weken terug

je moet wel weten hoeveel keer ze al heeft afgelegd,want dit kunnen ze meerdere keren doen,of al gedaan hebben

 

geef een zwangere dame zoveel eten dan ze opkan,en bepoeder alles overvloedig met calcium

elke week een nestmuisje kunnen ze nu ook wel gebruiken

 

hopelijk zijn het goede eitjes

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi conny

ze gaat in 2 weken weer leggen,goed verwennen dus,en een legbakje plaatsen.

ik had op de beurs een zwangere dipso vrouw gekocht,en dacht dat ze gewoon een dikkertje was,want wie verkoopt nu een zwanger dier,maar de eieren waren niet goed,kan ook niet anders met de hele verhuizing en alles.

 

maar hopelijk legt jou vrouw gewoon,en zijn is de nakweek mooi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk stopt ze ook met eten zo'n 3 of 4 dagen voor het leggen.

Wanneer ze de eitjes heeft gelegd moet je haar even met rust laten, zodat ze de eitjes goed kan begraven.

Wanneer ze de legplaats heeft verlaten kun je haar het beste uit het terrarium halen en even in een tupperware bak zetten zodat je op je gemak de eitjes er voorzichtig uit kan halen.

De eitjes proberen niet te draaien om hun as en gelijk goed wegleggen in de vermuciliet (mits je ze uit wilt broeden...denk daar goed over na en ook hoeveel je er wilt uitbroeden!!).

 

Wanneer alle eitjes uit het terra zijn gehaald en het vrouwtje is terug geplaatst kun je haar de komende dagen even goed verwennen met inderdaad pinkies en wasmotjes.

Deze goed gepoederd met calcium zoals Erwin al aan gaf.

(Let op, mogelijk wil ze ook erg veel drinken dus geef haar de kans dit te doen!)

 

Succes!

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×