Jump to content
JDG

Lijst Reptielen Winkels In België

Recommended Posts

Wil hier toch ook even reageren:

 

- Huygen NV is een winkel met een big NO NO om levende dieren te halen. De dieren zitten er vaak verwaarloosd bij (vellen en uitwerpselen die wel een week kunnen blijven liggen). Ik zie er zelden dieren die goed vervellen, bij de meeste slangen komt het vel er in 100 stukjes af. Vaak zitten ze ook in verkeerde terra's (een tijd terug zag ik er een tapijtpython zitten in een leeg, te klein terra tussen de verkoopsmodellen, dus zonder bodembedekking, verwarming, water,...)

Sinds ik er laatst 2 medewerkers tegen elkaar hoorde zeggen dat ze de dode slangen moesten gaan begraven en dat het er veel waren kom ik er dan ook niet meer...

Ik heb er zelf een ballpython gehaald. Zag het toen zitten in een spinnenbakje waar nog webben inhingen etc. Het diertje had dan ook mijten bij het thuiskomen, at niet en vervelde slecht (intussen is het een goede eter en een superlief karakterjte).

De ratten en muisjes die je er koopt stinken meestal doordat de bakken waar ze inzitten 50% bodembedekking en 50% uitwerpselen zijn.

De medewerkers die er aangenomen worden voor de reptielenafdeling moeten dan ook meer op de andere afdelingen helpen ipv de reptielen te verzorgen.

 

Moet wel zeggen dat ik er laatst nog eens gaan piepen ben. Hij heeft een nieuw uitstalrek van exoterra en dat gedeelte leek mij relatief proper. En een aantal van de terra's was proper. Maar 1 goed bezoek maakt nog geen 30 slechte goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er iemand een goede reptielenwinkel zijn in antwerpen?? Weet er wel een goede in lier met de naam gekko reptiels maar dit is echt uit de richting en moet dan toch 45 min rijden.Er staat altijd file op die weg :angry:

groetjes christel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kan misschien ook nog een kleine bijdrage leveren ivm de reptielenwinkels rond Leuven

 

Ivm de Squama te herent

sorry,

in jullie lijst staat squama in herent vermeld als een goede dierenwinkel in belgie

mag ik hierbij zeggen dat dit geen goede zaak is

de dieren liggen daar dood in hun ters en zijn allemaal ondervoed en niet verzorgd

(rottende vellen in de waterbakken)

aub stuur daar niemand heen

 

ik weet niet waar dit vandaan komt

wij komen al jaren in de squama en heb nog nooit een dood dier gezien, alles is er proper verzorgd, ik ben nu geen grote reptielen kenner maar een dood beest zou mij nu toch wel opgevallen zijn

hij is wel duur, en vrij onvriendelijk, daarom kopen wijzelf er ook weinig

enkel de latijnse namen staan erbij, en als ge info vraagt over een bepaald dier dan is hij lastig dat ge dat niet allemaal al weet en antwoordt hij kortaf en verveeld

maar alles is er wel verzorgd

verkoopt ook konijntjes enzo maar dat interesseert hem al helemaal niet

heb hem maar 1 keer enthousiast gezien en dat was toen iemand info vroeg over 1 of andere speciale kameleon die zeer zeer duur was

heeft een ruim assortiment exotische reptielen, de meer courante reptielen (bijvoorbeeld baardagamen) eerder beperkt

 

Ivm de Gejo in winge:

Ik vind het een redelijk propere winkel

de gejo is echt een degoutante winkel

de puppies zitten in mini boxjes waar ze wekenlang op hun eigen stront zitten, ze doen er gewoon telkens een laag stro bovenop

uiteraard zijn alle dure 'raskatten' en 'rashonden' zonder stamboom gewoon van het ras 'de la rue' en lijken ze toevallig op een bepaald ras (van heel ver)

ze vragen er wel 500 euro voor, de afzetters!

de vogel afdeling is denk ik nog nooit gekuisd, 1 keer doorlopen en je hebt duivenmelkerslong zo vies

en als ze al niet voor puppies en kittens of kanaries kunnen zorgen, dan moet ik niet weten wat ze met de reptielen doen

heb er luipaardgekko's gezien met ontbrekende onderdelen, vb ogen en zo'n details... paludaria met zoveel schimmel in dat je de kikkertjes niet meer ziet

heb ze 1 keer de slangen zien voederen, ze halen ze eruit en leggen ze op de grond in een klein bakje en dan doen ze de muis erbij, de muis stak nog niet half door de keel en hij gooide de slang al terug in het terrarium, waarop de slang de muis prompt uitbraakte

en dan zeggen 'ja dat is een soort slang dat zijn echt moeilijke eters'

en het ging om een elaphe gut gut h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er trouwens iemand reacties of zo over Anaconda Reptiles?

Lijkt me een super winkel aan de site en foto's te zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jo

 

jungelshop bestaat niet meer

die zij er mee gestopt

was ook echt geen aanrader

Dit is al een topic van 6 jaar terug. :blink:

Dus ondertussen zijn er al heel wat gegaan en gekomen.

Misschien is het beter om een nieuw topic te starten met een up to date lijst.

Al vind ik dit onderwerp soms wat dubbelzinnig en begeven we ons wat op glad ijs.

Wat voor de

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschillende malen in hamme geweest de lizard zeer verzorgde zaak

terrariums zijn altijd proper en de dieren zitten er zeer verzorgd uit

 

the scorpion in veurne bij wouter zeer mooie zaak de dieren zitten er heel proper

zeer verzorgde zaak die ook nog niet lang open is je kan er ook terecht voor

andere dieren niet alleen voor reptielen

wouter heeft eigenlijk de zaak opgestart omdat er in de buurt van veurne

heel moeilijk was om goede voedseldieren te vinden

 

over animals express ga ik niets schrijven er is al genoegt over geschreven

 

amfibia in antwerpen ook zeer moei winkel

Share this post


Link to post
Share on other sites
jo

 

jungelshop bestaat niet meer

die zij er mee gestopt

was ook echt geen aanrader

Dit is al een topic van 6 jaar terug. :blink:

Dus ondertussen zijn er al heel wat gegaan en gekomen.

Misschien is het beter om een nieuw topic te starten met een up to date lijst.

Al vind ik dit onderwerp soms wat dubbelzinnig en begeven we ons wat op glad ijs.

Wat voor de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×