Jump to content
trebo91

Uv Verlichting

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik ben een beginnende baardjes fan en ik ga achter een maandje een afhalen.

 

Maar voor het zover is moet mijn terrarium in orde zijn, daarom heb ik dit topic geopend.

 

want ik vroeg me af welke sterkte en grootte tl uv verlichting ik zou kunnen hangen in een bak van l: 1m40 h : 80cm d: 60cm

 

het beestje heeft de mogelijk heid om rond de 30-40 cm op een platform te liggen.

 

hier een foto:

 

6242711615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je deze terra gebruiken? Toch enkel alleen voor een baardagaam zonder andere dieren?

En ga je het op beukensnippers houden want deze zijn heel ongezond als ondergrond voor baardagamen!

Als ze hiervan eten gaat het rotten in hun maag omdat beukensnipeers niet kunnen verteerd worden. Het beste is dat je zand neemt.

Moest ik zo'n terra hebben zou ik niet voor een tl uv gaan maar voor een mega ray, of da nieuwe soort die Marc te koop heeft hier, de solar lamp maar ben even de verdere gegevens kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo trebo91 ,

 

zoals iedereen hier al aanhaalde zeker de beukensnippers uit je terrarium halen en dit om nare gevolgen te vermijden ;)

Aangezien je het over tl uv verlichting hebt denk ik dat de armatuur hiervoor reeds voorzien is en als ik dan de hoogte van je terra bekijk gaat je baardje hier niet veel uv van opvangen daar hij onvoldoende onder de uv lamp gaat zitten , je zal dan wel zeggen dat hij een platform heeft waar hij kan gaan opliggen maar je zal zien dat hij hiervan niet veel gebruik zal maken.

Ik zou zeker voor een Solar raptor lamp gaan en daar dan een verhoogje onder maken zodat je baardje dicht genoeg bij de uv lamp kan gaan zitten om zo voldoende uv op te vangen.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bodembedekking heb ik er al lang uit gehaald, ik heb dit terrarium 2dehand gekocht en omdat ik heb heb binnen gegooid bij iemand om een nieuwe beschermlaag er op te zetten heb ik ook nog geen nieuwe foto's.

 

 

Dus inplaats van een tl lamp mss beter gewoon een uvb spot? Ik weet dat je er hier wel van hebt die tot 70 cm rijken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Persoonlijk zou ik gaan voor de Raptor Solar.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dus die raptor solar lamp waar ik het ook over had. Deze geeft warmte en uv samen in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn hier bij Marc van reptie-farm te koop in de online shop. Marc zal je zeker de prijzen kunnen geven maar ze zijn hun geld meer dan waard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook deze lamp, en ben ZEER tevreeden.

En Yello ook, hij zit er vaak onder.

Gefeliciteerd met je aanschaf van een baardje.

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Die van 35 watt is zeker niet zwaar genoeg voor in je terrarium.

 

Ik zou voor de 160 watt gaan.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×