Jump to content

Recommended Posts

Hallo even een vraagje voor de belgen,wie van jullie heeft een vlarem aangevraagd en is dit echt nodig??

Ik vraag dit omdat ik ooit mijn hond ben gaan aangeven(zogezegd gevaarlijk ras) en niemand van gemeente of politie wist ervan,moest nochtans in onze gemeente destijds,maar niemand wist toen hoe of wat ik moest doen.

Daar mij men voor men baardjes toch een vlarem heeft aangeraden (vorig jaar op beurs antwerpen) wou ik dit toch overwegen te doen.Krijg je dan ook controle van iemand of hoe gaat dit want ik heb nl enkele kleine zoogdieren die je niet in belgie mag hebben(positief lijst).

Daarom deze vraag wie vind het nuttig of wie niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf vind dat in orde zijn een must is

 

het vlarem atest kost niet zo veel,en is ook niet zoveel werk

de prijs verschilt van gemeente tot gemeente

in wetteren was het nog geen 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie het is inderdaad dor de controle in antwerpen(beurs) dat ik dit toch maar ga doen,maar mag je dan maar een bepaald aantal dieren hebben of hoe zit dat??

de zoogdieren zijn wel een ietsje groter dan veeltepels ;) en nee het zijn geen leeuwen of tijgers :),maar die zitten redelijk beschut buiten dus dat zal wel geen probleem zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een vlarem,mag je 30 dieren hebben

 

nu maakt u me zeer nieuwsgierig :rolleyes::rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor alle duidelijkheid : betreft het dit formulier ?

 

http://www.lne.be/themas/vergunningen/best...nd_klasse_3.doc

 

op de site http://www.lne.be/themas/vergunningen/praktisch/formulieren te vinden als 'melding van de exploitatie of verandering van een inrichting van uitsluitend klasse 3 (426 kb)'.

 

Ik ben een 3 tal weken geleden naar het gemeentehuis geweest voor een Vlarem 3, maar volgens de ambtenaar was dit nergens voor nodig .. ? Heeft daar in een boek zitten bladeren en zoeken, en ondanks mijn uitleg bleef ze ervan overtuigd dat het niet nodig was. Ze heeft toch mijn gegevens genoteerd voor t geval ..

 

Eind deze week een mail gekregen dat er dan toch meldingsplicht was, en ze stuurde me document mee van zo'n 13 pagina's ?? Als ik zo alle rubrieken snel overloop lijkt, valt me op dat ze wel heeel veel moeten weten, dat daar veel totaal onrelevante rubrieken in staan :o

 

Op bovenstaande site bevat het document 'maar' 6 pagina's.

Is dit een correct formulier om als meldingsplicht vlarem 3 in te dienen ?

 

groetjes

Franky

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vlarem klasse 3 is de meldingsplicht, deze is geldig tot 30 dieren.

Meer dan 30 dieren moet je al een klasse 2 aanvraag indienen die al heel wat uitgebreider is en die zeker een onderzoek en een bezoek mag verwachten.

Bij de meldingsplicht zijn er artikelen die voor jou blanco blijven en dus niet dienen aangekruist te worden.

Wat de link betreft van het formulier is dit wel degelijk een geldig formulier, van wat jij toegestuurd gekregen hebt kan ik niet oordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt.

 

K heb het zo goed mogelijk ingevuld en doe het vandaag nog binnen op de gemeente.

 

groeten

Franky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben weekje geleden ook naar het gemeentehuis geweest voor mijn vlarem 3.

 

Ik kwam daar binnen ik zeg het is voor een vlarem 3, voor wat voor dieren vroegen ze mij. Ik heel serius reptielen, oei daar ken ik niets van zeggen ze mij :D

Begonnen ze mij vragen te stellen van ben je wel zeker als dat moet, en van af hoeveel dieren moet je dat hebben? Komt ze af met een dikke boek ik denk ongeveer een ( 100bladzijde) En dan toch de papieren in orde gemaakt en nu net mijn plannetje gemaakt ( niet gemakkelijk voor de eerste keer) :D

 

Het koste mij (25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Coninx,

 

k zou bijna gaan denken dat je hier op dezelfde gemeente woont :D

Hier just hetzelfde; totaal geen idee waar ik het over had, ook dat fameus dik boekske erbijgehaald,...

 

Deze voormiddag heb ik het binnengedaan. Eerst was het goed ingevuld; daarna kwam er een andere amb(etan)tenaar zich mee moeien :angry:

 

Of ik echt zoveel terrariums ging zetten als aangeduid op het plannetje, waarom ik er dan wel zoveel op getekend had,.. Ze wou per s

Share this post


Link to post
Share on other sites

VERHUIZEN NAAR WETTEREN :rolleyes::D:rolleyes:

 

hier zit een zeer mooie verschijning,die zeer vriendelijk en gedienstig is,die U met plezier verder helpt

enkel om die redene vind ik het jammer dat ik geen tijdelijke verhoogingen meer moet aanvragen ter plaatse <_<:D

 

de wachttijd is ongeveer twee maand

maar jullie zijn in regel vanaf de dag dat de aanvraag binnen is

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×