Jump to content
Sign in to follow this  
lizardlady

Niet Op Gegeten

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Misschien is dit een rare vraag, maar ik stel hem toch maar. :o Mijn baardje Quibus van 9 weken oud, eet niet elke dag alle krekels op, dus in de nacht gaan ze lekker zitten tjirpen en rond lopen. Heeft Quibus daar last van? Sinds gisteren heb ik ontdekt dat er nog 5 a 6 krekels onder een steen verstopt zaten, nu heb ik alles verwijderd waar ze zich onder kunnen verstoppen. En ik maar denken dat hij alles opgegeten had :o . En ik er dan nog wat bij deed, hij kon ze onmogelijk onder die steen vandaan halen. Hoe lossen jullie dat op met al die decoratie in het terrarium? En hoeveel vit D3 druppels heeft hij nodig? Op het flesje staat 15 druppels per liter water. Kan ik dat ook onverdunt geven? Ik wil proberen om het voorzichtig in zijn bekje te doen zodat ik weet dat hij het binnen krijgt. Een half uurtje in de zon zitten lijkt me niet voldoende in een plastic bak die aan de bovenkant open is, word misschien ook te warm. Heb het zondag 20 min geprobeerd maar hij schrok nogal van de schaduw die ik veroorzaakte. Durf hem ook niet los op mijn schoot te zetten. Hoe lossen we dat op?

 

Groetjes: Lizard Lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi lizard lady

allereerst wat de krekels betreft

als je er gewoon wat krekels in doet en dat desnoods een voor een dan kun je blijven kijken of hij ze op eet

ook kun je hem even in een andere bakje zetten om te voeren

als je hem in een kleiner bakje zet en daar gooi je wat krekels bij dan kun je precies zien of hij eet en hoeveel

mischien dat hij even moet wennen aan het bakje maar dat went snel genoeg

en als hij wat ervaring heeft opgedaan in jagen kun je na een tijdje gewoon in het terra gaan voeren

zeker als hij wat groter is zal het hem makkelijker afgaan de krekels te pakken voor ze zich verstopt hebben

 

ik weet niet welke d3 je hebt

maar ik zou dit niet zomaar in zn bekkie doen als erop staat verdunnen

want dan is het spul toch wel erg geconcentreeerd

mischien kun je dan beter qiubus weer in een bak zetten en dan heb besproeien met die oplossing

en eventueel wat van die oplossing met een spuitje op zn neus druppelen

 

 

als ze zo klein zijn is het buiten gewoon heel groot en eng voor hem

wij namen ze toen ze zo klein waren nog niet mee naar buiten

ze zijn als ze jong zijn toch veel vatbaarder

als je hem op je schoot neemt en je houd hem goedvast kan het niet veel kwaad hoor

maar je zult echt heel allert moeten blijven want hij zal toch proberen weg te ko0men als er een vogel overvliegt

dat is toch hun natuurlijke instinct

maar zoals ik al zei natuurlijke uv is goed voor hem maar pas op met tocht he

heb je een uv lamp in je terra??

mischien heb je dat al ergenes op het forum verteld mar ik weet het even niet meer (sorry)

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lizard Lady ;)

 

iedereen heeft daarmee wel eens te kampen je hoeft daarvoor je decoratie niet weg te halen hoor !

het beste is dat je iets in het terra laat staan dat de krekels graag lusten zodat ze je baardje met rust laten

de meesten laten wat fruit staan ik doe dit ook maar gebruik sinds kort krekelvoer

die ik bij mijn krekelkweek plaats ik zet nu ook zo een schaaltje in het terra

dit heeft ook nog eens het voordeel dat je krekels genoeg voedingsstoffen binnen krijgen en dit komt ten goede voor je baardje natuurlijk

wat de vit.druppels betreft hangt er vanaf wat voor soort je gebruikt

wat ik gebruik komt er op neer 0.1ml per 100gr lichaamsgewicht

en inderdaad een plastiek bak is niet aangeraden buiten in de zon daar de temp. te hoog gaat oplopen en je baardje gaat bakken en dat is natuurlijk niet de bedoeling

het best is een buitenverblijf van gaas

ik heb er zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lizard Lady,

 

Zoals de gbf en jdg al zeiden;

 

Laat voor s'nachts iets achter in het terrarium waar de overgebleven

krekels van kunnen eten, bv wat groente of fruit.

 

De vitaminen niet onverdund geven, maar gewoon de aangegeven

hoeveelheid oplossen, en het baardje hiermee besproeien.

 

Vitaminen D3 in het drinkwater vind ik niet zo goed, het vervliegd

namelijk snel.

 

Ook is het zo, als het baardje niet drinkt, deze de vitaminen

niet binnen krijgt.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×