Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Halsbandje Met Dik Pootje

Recommended Posts

Hoi Hoi,

 

1 van mijn dames, Evita, heeft een dik achterpootje, mag er gewoon aankomen en ze lijkt er niet veel last van te hebben.

Maar ze kan het amper buigen en het lijkt niet over te gaan.

Ik heb haar nu ff apart gezet van de rest, zal ook eens wat poep opvangen misschien kan de DA daar iets aan zien enz.

 

Wat kan ik hier op dit moment tegen doen?

 

Ik vraag me af of de DA hier iets aan kan doen, miss anitibiotica?

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

nu weet ik niks van bandjes,maar je weet dus niet of het een onsteking is,of dat het gebroken is!

alleen zitten is zowiezo slim,maar ik zou er even naar laten kijken!

sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ anita, dat is het m juist hoe kan het geboken zijn als ze niet kan klimmen in haar terra? Het is een dame van 6 maanden en ze zit nu tijdelijk in een terra zonder echte klim mogelijkheden, haar nieuwe terra is nog in aanbouw.

Ook haar rechtervoorpootje is een beetje dik :(

Ik ga van de week even langs de DA maak me echt zorgen. Volgens mij draagt ze ook eitjes als ik goed voel aan haar buik. En dat met 6 maanden oud.

 

Ik laat het ff weten als ik bij de DA aan ben geweest.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen het bijtwonde zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt het ook niet echt op. Denk echt een infectie. DA zal het wel weten denk ik haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 6 maanden al eieren is niet echt goed voor je beessie... dieren van die leeftijd NOOIT als koppel bij elkaar zetten...

 

betreft het pootje, zou gerust een bijtwond kunnen zijn, in het ergste geval is het gebroken, en verkeerd gehecht, kan ook zijn dat er een vervelling is blijven zitten en de boel afknelt...

 

ontsteking zou kunnen, na behandeling met ontstekings remmer kun je de eieren zowiezo afschrijven (mocht ze daadwerkelijk eieren dragen)

 

al zijn eieren bij zo'n jong dier toch al vaak niet verstandig om uit te broeden, hier komen zover ik weet bijna altijd zwakke dieren uit voort...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kuno

Het vrouwtje zat met nog een vrouw van dezelfde leeftijd in een terra, dus met zn 2en. Hoe het mogelijk is dat ze eitjes zou kunnen dragen weet ik niet. Het leek alleen zo.

 

Aan het pootje zelf is niet veel te zien alleen dat het dikker is dan het andere pootje. Morgen ga ik naar de dierenarts met haar om dit na te laten kijken en ook dr ontlasting en of ze misschien eitjes draagt, zou wel raar zijn.

 

Voor de kweek is ze het komende 1,5 jaar nog niet geschikt. Daarom zitten de dames ook apart in een opkweek bak.

 

Ik laat het morgen wel weten wat de uitkomst is.

 

groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×