Jump to content
Sign in to follow this  
manu

Hoe Ik Een Terrarium Zou Bouwen

Recommended Posts

Hey, iedereen

 

Velen zullen mij nog niet kennen. Daarom ff kort, ik Manu, tot anderhalf jaar geleden had ik nog baardagamen. Nu, door het feit dat ik graag reis (en ik niemand ken of vertrouw om voor mijn mogelijk baardje te zorgen voor een maand) en ook omdat ik nu in het huis van een vriendin woon voor een klein jaartje en niet weet waar ik daarna naartoe ga, heb ik er geen meer.

 

Ik ben vorig weekend naar de beurs in gent geweest, natuurlijk kriebelde het weer. Ik had al een tijdje geleden een idee gehad voor een terrarium, dus dacht ik laat ik dit nu eens in 3d tekenen (kben bouwkundig tekenaar). En nu wil ik jullie het resultaat laten zien.

 

Het is mogelijk dat ik hem ook ga bouwen, ookal komt er niet direct een baardje in.

 

Ff wat uitleg erbij kheb hem 150x60x90 (lxbxh) getekend. Sommige zullen zeggen waarom zo hoog, wel om de lampen weg te werken, om een dikke laag bodembedekking te kunnen voorzien voor het graven en om dat baardjes graag wat hoger te lijken zitten en ik ze graag naar beneden zie duiken voor een krekel of sprinkhaan. De verluchting zit linksondervooraan en rechtsbovenachteraan . De lat onder de shuifruiten is zo breed om zand tussen de schuifruiten zoveel mogelijk te vermijden. Tot slot ik zou voor lampen een keramische warmtelamp op thermostaat + een uv-lamp zoasl megaray of die nieuwe die Marc vanaf nu verdeelt en dan nog 1 of 2 truelight T5 tl's

 

EN DAN NU de foto's:

 

 

terra09.jpg

terra02.jpg

terra03.jpg

terra04.jpg

terra07.jpg

terra05.jpg

terra06.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw super mooi :cheer:

 

Baardjes zouden er blij mee zijn met zo,n huis :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Manu,

 

Prachtig, maar dat je mooi kan tekenen weten wij al langer

dan vandaag. ;)

 

Als dit terrarium af is, is dit een echt topstuk.

 

Hou ons op de hoogte.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Manu ;)

 

Fijn om je nog eens te horen, de 3D tekeningen zien er heel mooi uit en als dit gerealiseerd wordt zal dit een droomverblijf zijn.

Wel heb ik een vraag, waarom een keramische warmtelamp? ik zou dan eerder kiezen voor bv. een persglas lamp ter aanvulling.

Voor de rest vind ik het een goede keuze zeker wat de T5 lampen betreft als lichtopbrengst.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ connie en marc, merci en k hou jullie zeker op de hoogte als ik eraan begin

 

@ jo, lang geleden h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×