Jump to content
Sign in to follow this  
dingo

Trans - Super Trans

Recommended Posts

hoi,

wie kan mij vertellen of liever nog laten zien wat het verschil is tussen een trans en een super trans?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Super Trans, bestaat niet. Translucent is namelijk recessief. De gendragers zijn de heterozygote dieren. Het homozygote dier heeft de kenmerken, dus zichtbaar translucent. Twee translucenten met elkaar verparen kan dus enkel translucent opleveren en geen zichtbare Super vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een Super Trans, bestaat niet. Translucent is namelijk recessief. De gendragers zijn de heterozygote dieren. Het homozygote dier heeft de kenmerken, dus zichtbaar translucent. Twee translucenten met elkaar verparen kan dus enkel translucent opleveren en geen zichtbare Super vorm.

Daar heeft Peet absoluut gelijk in genetich gezien. Dit woord word eerder in de volksmond gebruikt voor een translucent die van zeer goede kwaliteit is. Dus

mooi doorzichtig, niets van witte kleur op het lijf, perfecte zwarte ogen, mooie

doorzichtige spikes ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trans en super trans zijn genetisch gezien gelijk.

Super trans wordt echter (te pas of onpas) gebruikt ter aanduiding van trans dieren die volledige zwarte ogen hebben en de ouders allebei trans zijn en natuurlijk alle vereisten van een transculent vertonen.

Zwarte ogen is echter geen must of aanduiding van een transculent, de indicatie is de transparante huid.(geen zwarte ogen kan ook een indicator zijn van het hypo gen).

Dit is toch wat ik er van begrepen heb.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,

Dan noem ik ze maar gewoon mooie transjes. Ik vind die genetica toch al erg moeilijk.

Ik heb uit 1 nest hypo leathers, hypotrans en hypotrans leathers. Het moederdier is Hypotrans x RedflameChrisAllenRed/Hypored/OGG/Hypopastel en pa is Hypo Leatherback 50% het. Translucent.

Dus voor de transjes is het duidelijk maar de hypo leathers :( zijn die dan hypo laether poss het voor trans?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×