Jump to content

Recommended Posts

Hoi....

 

 

Ondanks dat-ie amper eet.....geen ontlasting meer de afgelopen 2 weken

(zie bericht bij "even voorstellen" )....is hij nog zo actief.

Drie dagen geleden genomen deze foto.

 

Gr. WJS

post-24-1268429816.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom op het forum!

eerste gedachte bij de foto bij mij is: stress iggy!

maar het is een baardje,dus nog meer bizar,zo hoog tegen de zijwand,en al zo groot!

er is maar weinig van de bak te zien,heb je een foto van de hele terra?

de inrichting klopt geloof ik niet helemaal,en er zou besherming om de spaarlamp moetten zitten,het is zo veel te vel voor de oogjes!

in verband met het niet poepen,wanneer is je laatste mestonderzoek geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Een hele leuke dag met hem gehad vandaag!!!

 

Had eerder willen reageren en idd dat kapje gaat ik draaien.

Dit is de foto van de bak.

 

lamp 75 watt....UV repti glo 10.0 13 watt

afm.....120x60x60 cm

 

GR. WJS

 

P.S....een klein drolletje vandaag en heb bewaard!!!

Ik was zo blij...heb staan juichen.

post-24-1268503288.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi...

 

Misschien een klein beetje onduidelijk de vorige foto.

 

Plaats deze ook maar even........maar ongelooflijk toch :huh:

 

1 wasmotje op (uit de hand gegeven)....

 

Maar vanmorgen zag het er niet goed uit....zeker 2 uur in zijn schuilplaats gelegen toen de lampen aangingen.

 

Hij was gewoon ijskoud toen ik hem eruit haalde....heb hem dicht bij de CV opgewarmd tegen me aan ...een lauw badje erover heen en lekker laten opwarmen op zijn boomstronk (niet op de foto)...

 

Heb verdorie het idee dat hij aandacht tekort komt......het is weer weekend en dan ben ik erbij......doordeweeks heel de dag.

 

Vind het wel sneu....geen idee wat hij uitvoert, maar eten doet hij dan zeker niet (de laatste tijd)

 

Ik heb nu al zo'n 5 opties gehad als reden van slecht eten.....dat bedoelde ik met een eerder bericht.

 

1001 meningen...........

 

Gr. WJS

 

PS....heb hem nu bijna 4 maanden...nog geen mestonderzoek gedaan.

........op de 1 of andere manier lukt de foto plaatsen weer niet.... :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lulllig he!

iedereen heeft een mening enz enz,ondertussen voel je je shit want je wil goed doen voor je dier!

 

maar ik ga toch ook een poging wagen hoor,je weet maar nooit.

 

met 75 waat op 60 cm hoog is dat zeker warm.

maar de schuilgrot is helemaal links,en de spot helemaal rechts,het duurt dus voor dat de warmte bj hem komt,en hij denkt ,oh,de zon schijnt,ik ga lekker zonnen,wat eten.zonnen,en dan een lekker plekje zoekken om te chillen!

 

probeer wat met de bak te doen, maak een horizontale hangplek recht onder de spot,en daarnaast een stronk,of een mooie kei uit de tuin.

het is een grote bak,speel er wat mee,maak er wat van voor hem om wat te ontdekken,en keuzes te hebben.

 

en laat mestonderzoek doen!

alleen al de verhuizen heeft hem wormen kunnen bezorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Ja inderdaad....mijn gevoel voor dieren (in mijn geval de 3 cavias en Wallie) kan nog weleens ver gaan .......

Zet momenteel zelfs mijn werk op het spel omdat ik veel te laat thuis kom :angry:

 

Jij ben iemand met veel ervaring......

Hoe zou jij het doen....nu vraag ik dus om een mening :D

 

Ik ga 0900 uur de deur uit en ben tussen 1830-1900 uur weer thuis.

Ben alleen, dus overdag is hier niemand.

 

Hoe ga ik mijn tijdschakelaar(s) gebruiken om hem op een normale manier te kunnen voeren?

 

Ben benieuwd naar de tijdstippen die jij kies met in ogenschouw houdende dat ik het UV-licht een half uur later aangaat en een half uur eerder uitgaat dan de warmtelamp.....(nabootsen klimaat)

 

Soms moet ik vroeger opstaan voor andere dingen en zit-ie me al aan te staren in het donker en "kou"..........vind ik ook weer zielig! :(

 

Mijn terrarium heeft zowel links als rechts een schuilplaats en hij kiest bijna altijd voor de linkerkant (warmtelamp)......

 

Ben benieuwd.....groetjes WJS

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie het als een jetlag!

hoe lang duurt het voordat je je ritme hebt?

waarom doe je de tijdschakelaar niet van 12.tot 12. of 11 tot 11 !

veel mensen doen het zo,anders heb je nooi wat aan elkaar.

 

meeste van ons zijn al weg voordat de lampen aangaan,maar de dieren zijn al wakker,en staren dus! de kou al wel meevallen denk ik.

ik doe wel altijd andijvie voordat ik ga werken,en dan later de rest van het voer,maar ze kunnen dan al wel eten ondertussen!

je zou ook een bakje morio neer kunnen zetten,en dan later op de avond wat krekeltjes.maar die hebben ze ook niet elke dag nodig,dus dat is oog geen probleem. maar dat kan niet net voor het slapen gaan,voor de spijsvertering,dus wat er kan gebeuren is dat hij pas gaat slapen als jij al op bed ligt,maakt ook nieta uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp dat je afraadt om te "spelen" met het UV-licht?

 

Maar inderdaad....s' avonds wat meer tijd met hem is wel tof....

Dus als-ie uren wakker lig omdat ik natuurlijk hier rondloop voordat ik naar mijn werk ga is geen probleem.

Lijkt me dat-ie toch minder rust hierdoor krijg? ;)

 

Heb een tijdje terug morio geprobeerd maar dat was een keer maar noot meer...

Misschien was hij er nog niet aan toe maar gaf wel de "kleinste"worm.

 

Ben net in een park geweest en heb wat pissebedden en regenwormen verzameld maar meneer hapt-ie nog niet toe! <_<

(uiteraard schoongemaakt........in zover dat gaat).

 

En zo.....tast ik alles maar af wat de oorzaak is dat hij niet eet.

Want het kan intussen aan zoveel dingen liggen.

 

Misschien gaat-ie wel vervellen en is zijn eetlust weg <_<

Maar hij ziet er (denk ik) fantastisch uit......ga die kenmerken maar na......ogen alert, beweeglijk enzo........zie niets aan hem.

 

Zoals eerder gememoreerd heeft-ie gisteren wat ontlasting gehad....heb het bewaard (geloof binnen 24 uur wegbrengen voor onderzoek)

Intussen hoop ik op een gewone drol natuurlijk maar hij trekt zijn neus er voor op.

 

Nog zoiets...ik zeg continu HIJ.........kreeg hem begin december uit een winkel hier en toen was-ie 5 weken zeiden ze daar :blink:

 

Geloof het of niet....zag al gauw die 2 "bultjes" en wist meteen dat het een mannnetje was........

 

Raak er aardig van in de war allemaal he.......

 

Overigens een oude foto want er lig inmiddels al een boomstronk in.

 

En zo puzzelen we maar voort......met veel plezier hoor :D

 

Thx WJS

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheer::cheer::cheer:

 

We komen er wel.............krijg zo langzaam in de gaten dat hij alleen nog maar

(voorlopig hoop ik) uit mijn hand eet.

 

Beregezellig natuurlijk......maar die 3 regenwormen hebben geholpen!!!!

 

Na de derde begon hij te spartelen in mijn hand.......snel teruggezet in zijn bak en nog geen minuut later........laat hij enorme drol achter :lol:

 

Lig nu in een bakje apart.........een harde zwarte drol met het bekende wittige erbij.

 

Fantastisch gewoon..............aandacht tekort toch???

Het is weer weekend.

 

WJS

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg ja ,niks gezegd over het uv,je mag het op-afbouwen als je dat wilt,ze zitten er toch niet de hele dag recht onder.

het is een baardje,veel last zal hij niet hebben ,en rusten doen ze echt wel.mocht het echt fris zijn gaat hij wel slapen.

verkopers zegge vaak vrouw hoor,want mannen zijn moeilijker te verkopen,iedereen wil een vrouw! en dan hebben de meeste er de ballen verstand niet van ,hihi.

hou de ontlasting wel vochtig,laat het niet opdrogen!!! zeker wegbrengen .

 

wat mooi dat hij gegeten en geplast heeft zeg!

ik heb slakken,daar zitten pissenbedden bij in om de boel schoon te houden,en ik voer ze ook hoor. de regenworm gaat hier ook de bak in als ik er 1 vind in te tuin. kleine slakjes kan je ook geven,maar daar zijn er niet veel van nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×