Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

 

Allereerst complimenten voor deze site.

Hier spreken vele fantastische mensen die de baardagaam een warm hart toedienen!! (......en andere reptielen natuurlijk).

 

Even voorstellen natuurlijk.........

 

Ik ben Wallie (mijn baardagaam) en ben pas 4 1/2 maand jong.

Ik ben een kruising tussen een hypo gold x tiger face.

 

Vroeg me in het begin af waar ik terecht ben gekomen want ik bevind me in een ruimte met 3 cavias ...........maar mijn baasje heeft ze uit het zicht geplaatst en mijn gehoororganen zijn van dien aard dat ik dat gepiep niet hoor.

Maar ik "geniet" momenteel van een winterrust dus ik laat nu mijn baasje weer aan het woord

 

Ja, inderdaad, ben een knaagdierliefhebber maar de baardagaam heeft mijn hart veroverd. Het zijn hele lieve, intrigerende dieren.

Heb me uitgebreid laten voorlichten op internet en zeker ook via deze site.

Vind wel dat er 1001 meningen zijn over identieke zaken/problemen.

Zelfs de feiten over deze dieren zijn willen nog weleens verschillen

 

Denk als je je eigen dier goed observeerd al een eind kan komen.

Instinctief verzorg ik hem........

 

Maar..........buiten dat ik interesse heb in allerlei zaken hier meld ik me ook aan omdat plots Wallie slecht eet maar wel actief is.

Ontlasting heeft hij al 2 weken niet gehad.....alleen vorige week zaterdag een klein beetje (was wel hard) en toen ik net thuis kwam lag er een klein beetje in zijn waterbak.

Doe hem nu al een week lang in "bad" en masseer zijn buikje maar heb niet het idee dat het helpt.

Vreemd genoeg eet hij wel uit mijn hand (wasmotje/kiwi/appel)...ik kietel hem dan in zijn baard en dan pakt-ie hij het wel. Als hij echt meer wil houd hij gewoon zijn bekje dicht. Maar waar blijft het?

 

Hoop iedere dag dat er ontlasting lig (net een klein beetje dus...) maar dat val zwaar tegen......

 

Winterrust? Zou vreemd zijn want hij is niet lusteloos..is alert en kijkt goed uit zijn ogen.

Ik woon alleen en ik werk van 10-19 uur en dan is hier niemand.....

Vrees dat het er ook mee te maken heb want om 19 uur eten geven is vrij kort voordat de lampen uitgaan.........kan het dan nog wel gewoon verteren?

Maar ja tot 2 weken gelden ging het wel goed op die manier.

 

Hoop dat ik het verhaal niet te lang heb gemaakt maar wilde in ene keer duidelijk zijn

 

Groeten WJS

post-21-1268432763.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi welkom en leuk je even voorgesteld te hebben :cheer:

Nu wat je vragen betreft is 19u00 inderdaad laat om zijn eten te verteren.

Om hoe laat gaan de lichten uit?

Het is zo dat baardagamen hun spijsvertering afstellen op de omgeving en de zon of zoals in gevangenschap de spot opzoeken om hun systeem op peil te houden.

Dus als jij nu maar pas gaat voederen net voor alle lampen uit gaan komt dit danig in de war te liggen.

Dus als er geen andere mogelijkheid bestaat van tijdstip om te voederen zou je kunnen opteren om de lichttijd later in te stellen en zodanig de lampen langer laten branden.

Een ander probleem zou ook kunnen zijn dat je baardje met wormen zit en dus geen normale vertering heeft.

In dit geval zou ik zeker een mestonderzoek aanraden, dit kan je doen door eenvoudig verse mest te verzamelen en binnen de 24uur binnen te brengen bij een dierenarts.

 

Ook heb je je nu voorgesteld in een geopend topic, beter had je een nieuwe geopend zodanig is je topic sneller terug te vinden.

 

Veel plezier hier ;)

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi welkom en leuk je even voorgesteld te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×