Jump to content
erwin

Te Veel Baardagaameitje Uitbroeden

Recommended Posts

zoals elk jaar,wil ik iedereen hier vragen om wat zelfdecipliene in te bouwen

 

voorig jaar was een goed voorbeeld van hoe het niet moet

er waren zo veel jonge baardjes dat ze zelfs gratis werden aangeboden

 

veel van deze lieverds zijn geeindig in een slangen of veraanen bak als levend voedsel

 

kweek enkel wat u ook kunt aan een nieuwe thuis helpen

reken niet op de winkel op de hoek,want deze zitten in de zomer ook goed vol,en willen ze niet meer(of het moet gratis zijn)

 

kweek ook geen voledig nest,als u maar 3 beurzen doet

 

hoop dat iedereen hem of haar hier in vinden kan

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me hier alvast bij aan!

 

wil je uit gaan broeden,is het verstandig on vooraf al kopers te hebben,maak goede afspraken,en al lijkt het vreemd ,vraag handgeld vooraf,zodat je achteraf niet met dieren en een financileele strop komt te zitten!

er is een groot overschot aan dieren,en al lijkt het ozo leuk om te broeden,hou jezelf in,om jezelf te berschermen,en je dieren tegen teleurstelling!!!!!

 

hier word dit jaar niets uitgebroed,ik heb wel weer een zware les geleerd,ook al dacht ik na al die jaren dat het wel goed zou komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik sluit me hierbij aan.

Ik heb 20 januari jongstleden 37 eitjes van 1 vrouwtje gehad.

Ik heb er nu nog 9 in de broedstoof, 9 geschonken aan de Universiteit van Leiden voor embryo onderzoek en de rest heb ik simpelweg weggegooid.

Liever 9 baardjes bij liefhebbers dan 37 binnen 2 maanden op Marktplaats.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook zeker akkoord! Mensen die zomaar eens willen kweken denk goed na zodat de diertjes ook een goede thuis krijgen!

Kweek selectief, en broedt niet alles uit...

Ja ik val in herhaling maar ik vindt het zo erg om zoveel kreupele en te kleine baardjes op de beurs te zien die ze aan 5 euro verkopen maar op sterven na dood zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nobel initiatief echter tegen "dovemansoren" gericht ben ik bang.

Er is zoveel mis ... ik heb nu al weet van honderden eieren bij diversen mensen in de stoof en dit terwijl het "seizoen" nog moet beginnen. Dit jaar wordt (qua afzet) erger als alle jaren voorheen .... let maar op. Niet alleen qua kweek ... maar een aantal USA kwekers heeft ook grote plannen om Europa te overstelpen met de dieren die ze in de USA niet kunnen verkopen (door door-to-door delivery aan te bieden vanuit Amerika naar Europa, of door zelf naar grote Europese beurzen te komen) . Dat gaat dus dubbelop ... een veels te groot aanbod vanuit Europa en de USA kwekers die in Europa willen gaan dumpen ...

Ik denk dat een spreekwoord hier wel van toepassing is; bezint eer ge begint.

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat de amerikaanen maar komen :cheer::cheer:

ze zullen kwaliteid moeten meebrengen hoor,want anders zullen ze met veel teruggaan B)B)

 

voor de mooieste dieren betalen we hier nog,de rest hebben wij hier in europa ook,en zelfs mooier en goedkooper

 

wijzelf hebben nu 24 eitjes liggen van drie verschillende ouderparen,terwijl we normaal al vollop in de jongen zitten,hebben we nu nog niets uitgebroed dit jaar

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel eens willen weten welke amerikaans kwekers dat dan moeten zijn. Dachiu, Phantom en Alpha zijn aan het inkrimpen, dan blijven er van de grote kwekers : Bloodbank (veel te duur) Sandfire (geen intresse na de laatste beurs) en veel kleinere kwekers over. Dus dat dumpen zal wel meevallen vanuit amerika. Dat er heel veel europese kwekers bezig zijn met het vol proppen van broedstoven snap ik ook al niet helemaal want na vorig jaar moet er toch een lampje zijn gaan branden bij die kwekers. Eerst maar eens zien en dan geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk nou,tis om te janken toch!

 

http://link.marktplaats.nl/319563854

 

een lampje gaan branden,je moet verblind zijn om niet te zien wat er in een paar jaar naar de kloten is gegaan.

 

@ sander,ik zie dat je nog normale prijzen vraagt,ik ga het ook eens proberen,en ben benieuwd of er reacties komen,serieuse dan wel he!

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat de amerikaanen maar komen :cheer::cheer:

ze zullen kwaliteid moeten meebrengen hoor,want anders zullen ze met veel teruggaan B)B)

 

voor de mooieste dieren betalen we hier nog,de rest hebben wij hier in europa ook,en zelfs mooier en goedkooper

 

wijzelf hebben nu 24 eitjes liggen van drie verschillende ouderparen,terwijl we normaal al vollop in de jongen zitten,hebben we nu nog niets uitgebroed dit jaar

 

groetjes

erwin&sonja

Ik moet erwin hier groot gelijk in geven. :cheer::cheer:

 

De meeste speciale baardjes die je vroeger alleen in amerika kon vinden worden nu ook in europa gekweekt en verkocht. De monopoly positie die ze hadden zijn ze nu stilletjes aan't verliezen. In deze slechte tijden gaan de mensen ook meer naar hun geldbeugel zien. Waarom een heel duur baardje van amerika kopen als er hier ook en mooiere te vinden zijn aan democratische prijzen. B)B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,is status toch,de europeaan wil usa dieren,en de amerikaan wil een europees dier!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou,is status toch,de europeaan wil usa dieren,en de amerikaan wil een europees dier!

Ben ik het helemaal mee eens Anita :lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hier een paar weken geleden 30 eitjes van 1 vrouw, ik heb er 10 in de stoof gelegd, en van die 10 zagen er 5 iets minder uit, maar ik had nog hoop, 5 zijn er nu weg gegooid omdat ze begonnen te schimmelen. Ik heb er nu dus nog 5 liggen waarvan ik weet dat ik ze wel kan verkopen. Mocht ze nog een keer gaan leggen gooi ik alle eitjes weg.

Het heeft inderdaad zoals de meesten aangeven gewoonweg geen zin alles uit te broeden, kost alleen maar heel veel geld.

 

Dus mensen onthoudt dit goed voor je alles uit laat komen, het is tijd en geld voor niets!

 

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik denk dat ik dit jaar maar helemaal niet kweek :lol::lol:

 

Groetjesss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×