Jump to content
Nath86

Help! Broedstoof Kapot!

Recommended Posts

Hoi Hoi,

Ik heb nu een aantal eitjes van mn baardjes in de stoof zitten en van mn halsbandjes.

 

Ik gebruik al tijden een Herp nursery II, tot nog toe nooit geen problemen mee gehad, zelf de halsbandjes hebben hun winterslaap perfect doorstaan!!

 

En nu nu ik eitjes heb stopt hij ermee, hij doet het soms 3 dagen en dan ineens als ik de hoop weer heb stopt dat ding ermee en doet hij niets meer.

 

Ik heb nog wel een glazenbroedstoof, de au bain marie. Maar ik ben dan bang dat mn eitjes gaan schimmelen ofzo :S

 

Ik baal nu zo erg!! Iedere keer die tempertuur wisselingen kan gewoon niet goed zijn voor mn eitjes.

Nu wil ik een koelkastje kopen en die ombouwen.

 

Maar waar koop ik een thermostaat hiervoor? Graag heel snel hulp wordt echt gek als ik mn eitjes weg kan gooien :( :(

 

Groetjes Nathalie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet de eerste keer dat deze Herp nursery rotdingen niet werken, of slecht werken

zeer mooie broedkast,maar jammerlijk niet bertrouwbaar

 

 

de gemakelijkste termostaten vind u in terraria winkels,of beuzen

ook zijn deze te vinden in grotere vogelliefhebbers winkels

deze hebben een electronische aflees raam,waar de temperatuur op komt

 

zeer simpel in gebruik

de eene kant in het stopcontakt,en de andere kant verbinden met de warmtebron

de voeller waar de bakjes met eitjes komen

afstellen op 28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn Herp Nursery II op dit moment op volle toeren draaien en geen problemen.

Het enige is dat hij 2 graden afwijkt (de temperatuur op de display en op de losse thermometer in de Herp Nursery II) maar dat is geen probleem verder...hij blijft constant.

Het helpt ook om hem even een keer te schudden voor je hem weer gaat gebruiken nadat hij even stil heeft gestaan.

Dit ivm de Freon die er in zit.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Maupie, het probleem is dat hij hier niet stil heeft gestaan, zodra alle dieren uit winterslaap kwamen, uit de broedstof dus, kwamen de eerste eitjes al. Dus die zitten er nu 2 weken in, en hij doet het af en toe 3 dagen en dan ineens 3 dagen niet. Ik denk niet dat mn eitjes het nog redden :( ze hebben al zoveel schommelingen gehad.

 

@ Erwin, is het misschien een goede tijdelijke oplossing als in een bak met wat onder in die Nursery zet en daar een verwarmingselement erin doe. Zodat ik mn eitjes nog kan redden?

 

En met de koelkast methode hoe zorg ik dan voor verluchting?

 

Wat een gedoe allemaal, het leek zo goed te gaan en dan nu ineens dit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×