Jump to content
Sign in to follow this  
siem

Winterslaap

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik heb een vraag.

Mijn baardagaam is nog erg klein gaat deze ook in winterslaap, want hij wil niks eten, maar drinkt wel en is erg rustig en ik heb 3 lampen in het terrarium moet ik die lampen dan ook gaan minderen ?

 

Kan iemand mij helpen.

 

Hieronder een foto van de baardagaam en het terrarium

 

th_08082009074.jpg

Dit is de baardagaam

 

th_08082009072.jpg

Dit is het terrarium

 

 

Greeeetzz Siem

Edited by JDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je baardje is te klein om in winterrust te gaan! Een baardagaam doet een winterrust in plaats van winterslaap... Maar in jouw geval zou ik eens na meten in je terra hoe warm het overal is.

Hoe groot is je terra? Het lijkt een grote terra voor nog zo'n klein diertje...

En heb je al eens een mestonderzoekje laten doen bij een reptielenarts? Dit zou je zeker 2 keer per jaar moeten laten doen en zo ben je zeker dat je baardje niet ziek is of dergelijke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

hoe oud is het diertje,het is echt klein hoor!

hij gaat verloren alleen in zo,n grote bak,en heeft geen broertjes of zusjes om samen te leren te jagen en te eten.

zoals sara al zei,laat z,n poep onderzoekken en kijk of het warm genoeg is voor hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik ga dan maar opzoek naar een kleine bak en naar nog een baardagame.

 

Zou dat nu nog kunnen een 2de erbij te zetten ?

 

Als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag.

 

Greetz Siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Een 2e baardje erbij kan, maar deze moet dan ongeveer even groot zijn.

 

Let ook op het geslacht.

 

Laat ook zeker eens een mestonderzoek doen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Je bak is inderdaad groot voor zo een klein baardje, maar het grootste probleem is denk ik je achterwand die een echte verstopplaats is voor krekels.

Als je deze in je bak doet durf ik wedden dat deze zich onmiddelijk verstoppen om dan s'nachts je dier zijn nachtrust te verstoren of zelfs erger, je moet maar eens gaan kijken als de lichten doven.

Op deze manier gaat je baardje zeker niet op tijd zijn voedsel kunnen grijpen en dienen deze enkel als pestkoppen.

Een tweede baardje kan natuurlijk altijd als ze maar even groot zijn wel opletten voor twee mannetjes later kunnen deze niet meer samen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lieve mensen,

 

Mijn lieve kleine baardje is ziek :( bij de da geweest en hij kon helaas geen mestonderzoekje doen, omdat er alleen maar slijm uit kwam :(.Dat komt omdat ie niet heeft gegeten. Hij doet steeds zijn mond open en dicht *zucht*. Ze hebben hem dwangmatig gevoerd en een infuus ingespoten. Hij kon helaas niet met zekerheid zeggen of ie het gaat halen. Als ie morgen nog leeft heb ik een grote kans dat het nog goed komt. Hij ligt er maar levenloos bij je kunt niet zien of ie leeft :(. Na het bezoekje doet ie helemaal niet meer pff. Ik vind dit heel erg. Morgen moest ik de da bellen of hij nog leeft. Ik kon hem ook het best op me borst leggen onder een vest, omdat ie niet beweegt enzo.

 

 

Na het bezoek aan de da beweegt ie niet meer :( en hij is erg slap is dat erg weet iemand dat ?

 

Greetz siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem ;)

 

Eerlijk gezegd ziet dit er niet goed uit, dus bereid je maar voor op het ergste.

Je baardje is nog heel klein en hoogstwaarschijnlijk flink besmet met inwendige parasieten, dus de verhuis naar de DA en bijhorend onderzoek zal hem zeker geen goed gedaan hebben en enkel nog heel wat meer stress opgeleverd hebben.

De inspuiting die de DA zal gegeven hebben is waarschijnlijk eentje met extra vit. en ook om de uitdrogingsverschijnselen te lijf te gaan.

Bij een groter dier is de weerstand al wat groter, maar bij zo een klein ukje is het meestal fataal de extra stress.

Als dit nog goed komt zal je heel blij mogen zijn en we duimen in ieder geval met je mee voor een goede afloop, maar dan laat je het diertje nu het best zoveel mogelijk met rust en zet hem rustig in zijn terra.

Succes.

 

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik laat jullie even weten dat me baardagaampje dood is:(. Het heeft hem idd niet goed gedaan naar de DA, maar ik kon het proberen. Heb me best wel gedaan.

 

Ik wil wel graag weer un nieuwe, maar dan neem ik er wel 2.

Pfff vind het heel erg.

 

Greetz Siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een vraag.

Als ik een nieuwe wil kopen.

Vanaf hoe oud kun je zo'n kleine kopen.

Kan iemand me dat even laten weten ?

Als iemand nog meer tips heeft laat het me weten.

Wil niet nog eens die fout maken.

 

Greetz Siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat sneu nou weer!

je hebt er goed aan gedaan om toch met het naar de dokter te gaan,maar hij was al te ziek.

misschien woon je in de buurt bij iemand hier op het forum,of zijn er hobby kwekers in de omgeving.

beter bij iemand thuis dieren te kopen,dan in een dieren winkel waar ze er geen verstand van hebben,en alleen een koop willen sluiten.

koop ook geen dier onder de 3 maanden,je kan beter een groter sterker dier nemen,tot je zelf meer zelfvertrouwen en kennis hebt.(niet lullig bedoelt,maar je wil niet weer een dier verliezen).

bij iemand thuis kan je zien hoe de dieren verzorgd worden,en krijg je meestal goed info mee,en kan je ook zelf je vragen stellen!

maar ontsmet je hele terrarium heel erg goed,je zou dettol kunnen gebruiken dat is giftig ,dus moet je het heel goed afspoelen!!

eenmaal een dier gehaald,laat dan binnen een maand/6weken een mestonderzoek doen,ze kunnen snel wormpjes krijgen van de verandering.

heel veel sterkte .

 

ps,je hyves link werkt niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel sterkte met het verlies van je baardje! Zoals anita al aangeeft, koop een diertje bij een hobbykweker! Winkeliers verkopen te graag...

Ook zou ik als je 2 nieuwe kleintje koopt deze ook in een kleinere terra houden tot ze groot genoeg zijn om in hun grote verblijf te wonen...

Verder sluit ik me aan bij Anita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×