Jump to content
Saskia

Vitaminen en calcium met D3?

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik ben nieuw in het houden van baardagamen, al heb ik wel heel veel research gedaan voor ik ze in huis genomen heb. Maar ik heb een beetje een probleem. Mijn twee mannelijke baardjes zijn ongeveer een jaar of 5 en ooit mishandeld (smerig terrarium en enorm mager), maar ik heb ze van iemand die ze in een jaar weer vrij gezond heeft gemaakt, maar na de noodzakelijke opvang eigenlijk geen ruimte voor ze had. Die persoon maakte geen gebruik van een uv lamp en ik wil dat dus ook niet doen, ik las dat Marc dat ook niet doet. Maar moet ik dan vitaminen met D3 nemen en ook calcium met D3? Of alleen vitaminen met D3? Tis niet de bedoeling dat ze een overdosis krijgen.

 

Ook stiekem even een ander vraagje. Hij gaf ze alleen andijvie en 1 keer in de maand een bakje krekels (met zn 2, 1 bakje). Ik heb al gemerkt dat ze appel en meloen ook erg lekker vinden. Al vinden ze kiwi blijkbaar niks. (Ik ga nog alle anderen groenten en fruit proberen die ze mogen hebben voor afwisseling, maar ik heb ze net 4 dagen). Maar is 1 keer per maand wat krekels niet wat weinig? En zouden ze ook niet meer moeten hebben dan alleen krekels?

 

Ze zien er vrij goed uit, al lijkt het alsof ze wat moeite hebben met vervellen, maar het gaat beter sinds ik ze in bad doe en extreem voorzichtig met een tandenborstel help met scrubben. Ik weet niet eens of hij ze sprayde of badderde of uberhaupt natmaakte, dat vergat ie misschien te vertellen. Maar heb zo het vermoeden dat ze wat vitaminen en dergelijke tekort komen. Maar ik heb dus even hulp nodig met hoe, wat, welke en hoevaak.

 

Alvast super bedankt!

 

Saskia

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Saskia

 

Alvast welkom op dit forum