Jump to content
Sign in to follow this  
Repti-Noob

Baardagaam (Af en toe) los uit het Terra?

Recommended Posts

Hallo! (Disclaimer, ik heb nog nooit eerder een forum gebruikt)

 

 

Ik heb nog geen Baardagaam, maar daar komt spoedig verandering in!

Ik doe al ruim een half jaar (Vrij intensief) ''research'' naar de verzorging/voeding etc.. van Baardagamen.

Mijn prioriteit is, dat het beestje een goed, gezond leven kan leiden. In mijn ogen zijn Reptielen nogal ''fragiele'' beestjes (Stress, warmte etc.) Dus ik mezelf erg goed geïnformeerd bij onder andere deskundige op het gebied op reptielen.

 

Er is echter iets, waar ik jullie ervaringen/meningen over zou willen weten, want aan theorie heb je wel wat, maar ervaring is toch (vaak) waar het op aan komt. Ik vraag me af, of je een Baardagaam vrij in de kamer kan laten rondlopen. Ik bedoel natuurlijk niet, dat ik het beestje i.p.v in een terrarium, in de woonkamer wil laten ''wonen''. Maar ik vraag me af, of het (Denkend aan het welzijn van het dier) kan om een baardagaam, even een halfuurtje tot een uurtje in de slaapkamer vrij rond te laten lopen. Natuurlijk altijd in het bijzijn van mij, en ik zal hem zeker niet uit het oog verliezen. Natuurlijk zal ik ervoor zorgen dat de kamer ''Baardagaam veilig'' is, geen scherpe objecten, geen spleten etc. waar het beestje in zou kunnen kruipen, geen plekken waar de Baardagaam op zou kunnen klimmen en af zou kunnen vallen. Uiteraard zal het terrarium open staan, zodat het beestje lekker onder de lamp kan gaan zitten. Maar ik weet niet zeker of dit een goed idee is, gezien temperatuur, stress, etc. Ik heb het wel vaker gezien, maar ik wil toch nog een extra bevestiging. Nogmaals: Het welzijn van het beestje gaat voor!!!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

Korte samenvatting (Voor mensen die geen ellenlange teksten willen lezen)

Kan ik mijn baardagaam vrij in mijn slaapkamer laten lopen voor een halfuurtje - uurtje?

Of is dat geen goed idee i.v.m het welzijn van het dier (stress, temperatuur, etc.)

Altijd met toezicht natuurlijk,

altijd met toegang tot het terrarium,

een ''Baardagaam veilige kamer'' geen scherpe objecten, geen spleten, geen mogelijkheid om te klimmen en vallen

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

Alvast bedankt!  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dit kan als de temperatuur niet te laag is, en dat de kamer tochtvrij is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk niet, ze wennen vrij snel.

 

Met jonge dieren wel oppassen, zijn toch wat schuwer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×