Jump to content
Saskia

Staart van Gappie lijkt af te sterven

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Sorry even niets meer te hebben laten horen, maar ik had naast 2 zieke baardagamen, bijna vermoord door een dierenarts die ze het verkeerde middel voorschreef, ook nog eens tot 3 maal toe een ziek konijn (toch overleden), en nu een zieke cavia. En een eigen bedrijf ernaast. Tis de laatste paar maanden hopeloos.

 

Henkie en Gappie hebben altijd bij elkaar gezeten volgens de vorige eigenaar en dat ging goed. Nu weet ik ook waarom. Volgens de DA hebben ze een calcium tekort van een jaar of 3... Nu ze weer kregen wat ze nodig hadden gingen ze elkaar te lijf. Dus 3 weken terug een tweede terrarium gehaald en ze gescheiden. Maar Gappie is 3 keer in zn staart gebeten, waarvan 2 keer amper een 'schub' stuk en 1 keer diep (en meteen binnen 12 uur een nieuw terrarrium dus). De staart van Gappie heeft waarschijnlijk al in geen jaren meer goed verveld. En dus ben ik druk bezig om dat te corrigeren met badjes en olie etc. En ondertussen probeer ik hem de laatste tijd niet teveel te storen gezien zijn halve winterrust (hij is wakker, eet goed, poept goed, maar doet veel dutjes).

 

Nu is er net vandaag een hele laag afgekomen op het einde van zijn staart (ik denk wel 3-4 niet goed vervelde lagen). Het uiterste puntje zag er al zo uit, maar nu is het echt een klein stuk wat keihard (lijkt wel uitgedroogd) en bijna zwart is. Het lijkt afgestorven. Nu is de vraag wat doe ik hiermee. De dierenarts maakte zich geen zorgen om het puntje wat al langer te zien was, en ik lees overal dat het geen kwaad kan en er vanzelf af zal vallen. Maar ik zou toch even willen vragen wat jullie ervan denken? 

 

Ik wil geen reclame maken ofzo, want mijn bedrijf is voor iets heeeeel anders. Maar via die server kunnen jullie dan makkelijker hoge resolutiefoto's bekijken. Dit zijn de directe links, de foto opent meteen.

Foto1: http://www.orcraphics-cross-stitch.com/files/2114/1910/5338/IMG_9874.JPG

Foto2: http://www.orcraphics-cross-stitch.com/files/3514/1910/6166/IMG_9877.JPG

 

Het glimmende is de olie die helpt met vervellen.

 

Super bedankt voor alle hulp,

 

Saskia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Saskia,

 

Dit stukje staart is inderdaad afgestorven, meestal valt dit er vanzelf af en hoef je hier niets aan te doen.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×