Jump to content
Sign in to follow this  
jardagieskenspouw

oogjes jemen baby

Recommended Posts

hallo iedereen ik ben nieuw hier dus ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Jarda. ik heb (in mijn gezin en huisje vol dieren) een nieuwe bewoner aangeschaft. wij hadden al honden, poezen, schildpadden en vissen. (soms kittens en een keertje puppys) maar hier is nu een baby jemen kameleonnetje bij gekomen!

superleuk natuurlijk. ik had mij redelijk goed ingelezen en zo maar toch maak ik mij nu wel een beetje zorgen.

de verkoopster in de winkel zei al hij heeft wat randjes om zijn oogjes dat komt door uv tekort en trekt wel weer bij als je je best doet. verder was hij in orde. hij is iets jonger dan de normale verkochtte diertjes. in plaats van 3 maand is hij iets over twee maand.

ik maak mij nu steeds meer zorgen om zijn oogjes. hij schuurt er soms mee langs mijn vinger of een tak. en ook slaapt hij veel of tenminste hij zit dan op mijn vinger of gewoon in zijn terra heeeel vaak met zijn oogjes toe (niet altijd helemaal dicht!) maar ja het is ook nog maar een baby dus ik weet niet of dit komt omdat hij veel slaap nodig heeft of omdat hij niet lekker is??? ook vraag ik me af hoeveel krekels (maatje 3 ) hij zou moeten eten op een dag verspreid?

ik houd hem heeeel erg goed in de gaten en kan jullie dus vertellen het volgende:

de temp gemiddeld in zijn terra is 27 graden netjes. hij eet. schiet goed raak! hij drinkt. hij loopt. hij verkleurd iets wanneer hij bijv op een bruine tak is.

graag jullie mening vooral over het slapen (oogjes toe), de oogjes, en het eten?

 

nog iets hij heeft ook gegraven in een hoek is dat normaal? en waarvoor is het dan?

 

alvast bedankt :) groetjes

 

(p.s. de eerste foto ziet het ietsje beter uit maar wilde op de tweede foto een slechter moment laten zien!)

post-2544-0-03671500-1407013781_thumb.jpg

post-2544-0-64954300-1407013782_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jarda,

 

Ik heb dit een tijdje terug gelezen, maar ben het  uit het oog verloren.

 

Dieren die veel slapen en met de oogjes dicht zitten, zijn meestal niet in orde.

 

Ik raad het dan ook aan om naar een dieren arts te gaan.

 

Nogmaals mijn excuus voor de late reactie.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jarda

 

Als aller eerst welkom hier . Ik hoop dat je het leuk gaat hebben met posten hoop dat je kameleon snel in orde is en dat het niet erg ziek . Ik heb zelf ook een jonge baardagaam dan wel op die veel sliep het was een jonkie van 2 maandjes en ik heb begrepen dat jonge dieren zich snel vereenzamen ! Niet om je bang te maken !!!! Maar idd ga met het beestje na de reptielen dokter

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×