Jump to content
Sign in to follow this  
poema

Soorten,

Recommended Posts

Hallo,

na een vrij lange tijd niet online geweest te zijn zie ik hier behoorlijk irritante dingen voorbij komen.

 

voorbeeld:

 

"Wat is het verschil tussen rattenslang en een korenslang."

 

Mensen die dan naar mijn beleving best wel kennis hebben reageren vrolijk met;

 

"De rattenslangen waren in mijn beleving agressiever dan de korenslangen."

 

----------------------------------------------

 

"Is dit terrarium te klein voor mijn rattenslang?"

 

Antwoord;

 

"Een rattenslang is een echte klimmer."

 

 

----------------------------------------------

 

 

Daar gaan mijn nek haren vrij snel van overeind staan!

als je opzoek bent naar een soort is de eerste stap nog altijd,

boeken, google, artikelen, nog meer boeken en nog veel meer google en dan pas vragen stellen aan ervaren personen. geluk voor de luie mensen dat hier vaak zo een caresheet wordt neer gekwakt als reaktie maar dat is voor mij not done.

 

Als je ook maar 2 minuten op de soort hebt gezocht dan weet je de engelse benaming, nederlandse waarschijnlijk ook en als het goed is heb je de wetenschappelijke benaming ook gezien.

het scheelt ENORM veel als je de benaming en tussen haakjes de wetenschappelijke benaming voor de zekerheid achter zet bij je vraag. zo hoef ik bijvoorbeeld niet eerst al jouw topic's door te spitten om erachter te komen dat "de rattenslang" een Taiwanese rattenslang is (een wezelijk verschil t.o.v de rode rattenslang die uit Noord Amerika komt.)

 

Ook ziet het er voor mij uit dat je moeite hebt gedaan om informatie te verkrijgen over de soort waar jij in geinteresseerd bent.

Een vraag als:

 

"welke warmte lamp moet ik voor mijn rattenslang gebruiken"

 

klinkt in mijn beleving puur als;

Ik wil een slang, zeg mij hoe ik er voor moet zorgen want ik wil nu weer tv kijken!

 

beter kun je dan;

 

"Hallo, ik ben geinteresseerd geraakt in Rattenslangen en dan vooral de rode rattenslang (pantherophis guttatus guttatus) ik weet dat ze tussen de __ en de __ graden gehouden moeten worden. Ik vraag mij af wat voor warmte lampen jullie gebruiken voor terraria met de afmeting bla bla bla"

 

----------------------------------------------

 

Daar laat je mee zien dat je al bezig bent geweest met informatie zoeken maar net niet helemaal geslaagd bent! natuurlijk hoefd het niet zo gelikt zoals mijn voorbeeldje maar wat ik in de laatste 4 topic's voorbij zag komen is bedroevend.

 

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil aangeven en dat ik geen spijt krijg weer eens terug te komen naar dit forum ;)

 

grtjss

(wat lees tekens bij gedaan :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Allemaal goed en wel opgemerkt en uitgelegd. :rolleyes:

Het forum is inderdaad hoofdzakelijk gericht op baardagamen, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen andere reptielen besproken worden

en juiste informatie is dan hier ook natuurlijk de grootste hoofdzaak.

Wat wetenschappelijke benaming betreft ben ik al jaren vragende partij en dit omdat nederlandse benamingen voor heel wat verwarring en onjuistheden kan zorgen.

Een caresheet kan men inderdaad zo van het internet plukken, maar ik heb heel wat meer aan ervaringen van de houders van deze dieren en dit kan heel wat anders zijn dan tegenstrijdige caresheets.

De meeste hier hebben de kennis niet met slangen, dus als jij je geroepen voelt........ ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is hier ook geen slangen forum he poema!

 

Dat klopt maar er is wel een sub-forum slangen algemeen, dus dan vind ik dat er ook duidelijke informatie moet staan. Het hoeft natuurlijk helemaal niet professioneel! Alleen vind ik dit net weer een beetje t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×