Jump to content
anita

Vraagje Tussen Door

Recommended Posts

help!

ikheb dus zo,n virus in mijn msn die maar blijft zeggen tegen de mensen in mijn lijst dat ik een i phone gewonnen heb ,enz.

gaat dit vanzelf weg(beetje naief) of moet ik m,n nieuwe lappie helemaal leeg halen!

ik heb m,n scanners gedraaid,maar niets werkt,en aangezien hier veel jonge mensen komen dacht ik wie weet!!!!

alvast bedankt voor goede tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik ook last van, maar het gekke is dat het maar met 2 personen is!! De ene heb ik geblokt (omdat die een andere msn had aangemaakt) maar toch blijf ik die berichten krijgen en de andere is Sven (jaja onze Sven), maar hij heeft het ook van mij.....

 

Groetjesss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het vreemde vanda,want niet iedereen krijgt het.

maar hopelijk komen we er vanaf,en wie weet melden zich nog meer mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een trojan virus als u dit met je huidige antivirus niet kan verwijderen kan ik enkel een format C aanraden

Dit is al je erop geklikt hebt

 

Aanrader NIET OP KLIKKEN !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tim

tis al te laat toch,ik had een mail dat m,n fotos op m,n msn bekeken waren,en opende natuurlijk.

maar wat is format c dan! msn verwijderen en opnieuw instaleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita ;)

 

Format C is onmiddelijk een drastische oplossing en onomkeerbaar.

Dat wil zeggen dat je gans je harde schijf leeg maakt en is enkel van toepassing als er niets lukt, met deze methode is je ganse schijf leeg (dus ook je besturingsysteem is weg)

Ik raad je wel aan om al je data die je nodig hebt en niet kwijt wilt even te backupen (copy maken naar een externe harde schijf of DVD).

Gelukkig zijn er wel al een paar programmatjes die je probleem kunnen verhelpen.

Ten eerste zorg steeds dat je antivirus up to date is.

Een programma die je kan downloaden is IMPFIX

 

Download IMPFIX

 

Enkele andere programma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Ik heb dat ook steeds via msn dat vriendinnen ineens een foto sturen van imageshack, en dan ben ik de enige die de link ziet, en het schijnt dat het ook via mij bij anderen gebeurt.

 

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee moet doen. Ik ga die programma's van Jo eens proberen.

 

groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet sinds wnn dat je dit virus hebt,kan je via je pc instellingen de data terug zetten(hoe je dit doet weet ik niet,tim wel)

maar dan ben je alles kwijt wat je opgeslagen hebt van na de datum.

vb op 20/12 had je dit virus,zet je de data terug naar 19/12,maar dan ben je alle opgeslagen plaatsjes en teksten kwijt van 19/12 tot en met nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je weet sinds wnn dat je dit virus hebt,kan je via je pc instellingen de data terug zetten(hoe je dit doet weet ik niet,tim wel)

maar dan ben je alles kwijt wat je opgeslagen hebt van na de datum.

vb op 20/12 had je dit virus,zet je de data terug naar 19/12,maar dan ben je alle opgeslagen plaatsjes en teksten kwijt van 19/12 tot en met nu

Je kan je systeem inderdaad terug draaien naar een eerdere datum als alles nog prima verliep.

Dit noemt men systeem recovery.

Dit kan je doen als sommige programma's in de knoop liggen of slecht draaien.

Op deze manier kan je de klok terug draaien naar een eerdere datum toen alles nog gesmeerd verliep .

Maar met zo een systeemrecovery ga je geen virus verwijderen deze heeft zich genesteld in je registery.

Ben wel benieuwd of de bovenstaande programmatjes hun werk gedaan hebben.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Anita ;)

 

Format C is onmiddelijk een drastische oplossing en onomkeerbaar.

Dat wil zeggen dat je gans je harde schijf leeg maakt en is enkel van toepassing als er niets lukt, met deze methode is je ganse schijf leeg (dus ook je besturingsysteem is weg)

Ik raad je wel aan om al je data die je nodig hebt en niet kwijt wilt even te backupen (copy maken naar een externe harde schijf of DVD).

Gelukkig zijn er wel al een paar programmatjes die je probleem kunnen verhelpen.

Ten eerste zorg steeds dat je antivirus up to date is.

Een programma die je kan downloaden is IMPFIX

 

Download IMPFIX

 

Enkele andere programma

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat bij bullgard een trojan in qarantie hier.

ik heb 1 van de geven scans gedraaid,maar werkte niet.

en helaas lieve jo.ik begrijp het spaans talige forum niet goed genoeg om er wat uit te proberen.

m,n lappie is 3 maanden oud,en het dinge helmaal leeg halen word hij nadien ook niet veel beter van,ik baal zo!

ondertussen heb ik iedereen maar een blokje gedaan,om de overlast te beperken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×