Jump to content
Sign in to follow this  
Peppy & Kokky

Achterwand... Hoe? Wat?

Recommended Posts

Toen we vorige week Peppy & Kokky gingen halen, werd m'n hartje gestolen door een baardagame...

Vrijdag gingen we voedsel voor onze kameleons halen en ze zat er nog...

Nu zit ze hier :)

 

Haar naam is Yucka, ze is 2 jaar oud...

 

Ze zit in een terrarium van 50 br x 50h x 100l met daarin een tak, een schuilplaats, 2 decoratiekaktussen (geen echte, ook gee met blaadjes aan), een eetbak en een drinkbak...

 

We hadden voor de achtergrond kurk genomen, maar dat heeft er geen 48u ingehangen omdat we ontdekt hadden dat dit niet ideaal is...

 

Wat gebruiken we nu 't beste als achtergrond?

Ik wil graag iets wat het voor Yucka aangenaam maakt...

Iets waarop ze kan kruipen, eventueel iets met platvormen of zo?

 

Waar koop ik dat 't beste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Een kant en klare achterwand kan je kopen in polyester, het nadeel is dat deze zeer prijzig zijn en dat je de gepaste maat moet vinden.

Beter is je creatieviteit te gebruiken en er eentje zelf te maken in piepschuim(tempex) of pu schuim, deze moet je dan bewerken met tegellijm.

Hoe je dit doet vind je hier wel in verschillende topic's op het forum op mijn site staat er ook een uitleg.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf geen voorstand van tegellijm, misschien doe ik het niet goed maar bij mij werkt het spul niet goed. ik gebruik daarom altijd epoxy hars! word SUPER hard en ik vind het mooier. kost 30euro per 1,5liter. werkwijze: pur - bewerken - epoxy mengen met kleurstoffen - zand er tegen aan knikkeren en dit een paar keer herhalen tot het droog is ( niet erop laten liggen want dan heb je een grote zand plakkaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×