Jump to content
Peppy & Kokky

Tegenstrijdige Berichten...! Help...!

Recommended Posts

Zoals jullie mss wel weten, ben ik een leek op gebied van kameleons...

Sinds zaterdag heb ik 2 huisgenootjes bij, Peppy & Kokky, Flapnekkameleons...

 

Nu hoor ik verschillende verhalen ivm hun verzorging en ik heb echt geen idee wat nu juist of fout is...

 

Hoeveel uur licht heeft zo'n diertje nodig?

Volgens de ene: 16u, volgens de andere 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste kameleons drinken liever vallende druppels.

Dit kan je doen door er een druppelaar in te plaatsen of een sproeisysteem dat om de zoveel tijd sproeit.

Door het sproeisysteem of indien je de voorkeur geeft aan handmatig te sproeien zullen ze de druppels van de bladeren oplikken, een andere optie die wat geduld vraagt is drinken aanbieden via een pipet.

Een waterbasis of waterval mag je plaatsen, maar zal dan eerder dienst doen om de vochtigheid op peil te houden, liever drinken ze vallende druppels.

Zorg voor deze dieren voor een omgevingstemperatuur tot +/- 28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord :)

 

ze zitten samen in een terrarium van 40 x 40 x 120

in de dw zaten ze ook samen, en ze zochten elkaar regelmatig op, vandaar dat we ze beide gekocht hebben...

nu zitten ze ook geregeld bij elkaar...

 

er zit een lamp in van 60w eentje van zoomed of zoiets...

 

morgen gaan we eten voor hen kopen en ga dan eens kijken voor een temperatuursmeter en vochtmeter...

 

ik besproei hen momenteel 2x per dag, 's morgens en 's avonds...

ik heb de indruk dat ze dat leuk vinden want ze komen naar de waterstralen toe...

 

morgen gaan we ook nog extra decoratie kopen voor hen, als het terrarium in orde is, post ik zeker een foto...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zitten samen in een terrarium van 40 x 40 x 120

in de dw zaten ze ook samen

In een dierenwinkel zie je soms de raarste combinaties samen zitten, dat wil nog niet zeggen dat dit ook geschikt is voor definitieve huisvesting.

In een winkel is het meestal maar tijdelijk en als ze maar verkopen maken ze je alles wijs, zo hoorde ik onlangs iemand die een kraaghagedis en een kameleon meekreeg en de raad kreeg dat deze samen konden. :blink:

Als het nog jonge dieren zijn zal dit niet onmiddelijk voor problemen zorgen, maar eens geslachtsrijp ......... :o

De 60W lamp is dit alleen warmte of is dit een combinatie warmte en UVB.?

UVB is heel belangerijk voor deze dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ongeveer 16 jaar chameleons gehouden ik blijf erbij dat het niet goed is om ze samen te houden ze hebben veel te veel stress

zelfs met jongen ze durfden elkaar soms dood te bijten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

mooi dat je vragen steld,en het beste wil voor je aanwinsten.

maar je het nu net niet de makkelijkste dieren aangeschaft om mee te beginnen,en ik raad je aan om alle tips ten goede te nemen,zodat je je veel,en lang plezier kan hebben met je mooie kammies,heb je al een foto misshien,van de dieren ,en de terra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zoeken elkaar altijd op en zitten knus bij elkaar...

Hoop dat dit zo gaat blijven...

 

foto's volgen straks...

mijn fototoestel is klaar en ga Peppy en Kokky sewwes voor fotomodel laten spelen :)

 

zot zijn doet niet zeer... sewwes volgen ook foto's van mijn nieuwe aanwinst :)

nooit gedacht dat ik voor reptielen ging vallen, maar de wonderen zijn de wereld niet uit...

sinds zaterdag heb ik een nieuw huisgenootje bij.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de juiste benaming is = verslaving.

ik ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ongeveer 16 jaar chameleons gehouden ik blijf erbij dat het niet goed is om ze samen te houden ze hebben veel te veel stress

zelfs met jongen ze durfden elkaar soms dood te bijten

Volledig akkoord met de Gert!

Hij weet echt wel over wat hij praat, dus geloof ons en zet ze apart.

 

Mvg,

Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien Kokky nu als sinds zaterdag bij de dierenarts zit, is de kans klein dat ze ooit nog samen komen te zitten...

 

we weten niet hoe kokky er zal uitkomen, maar we zijn van plan om hen te scheiden omdat ze niet meer goed ziet en ze nu al een tijdje zonder elkaar zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×