Jump to content
Regius

Raar Gedrag Boa

Recommended Posts

Vorige week dinsdag al mijn boa's behandeld tegen mijt met frontline.

Dit week-end begon ene niet normaal te doen, rare bewegingen.

Nu gaat het al terug ietsje beter met het beestje, ze zit apart van de andere boa's.

In het filmke zie je het veel beter, met woorden is het vrij moeilijk uit te leggen.

Wel weet ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maat das ni goe he,heb je de raamkes laten open staan een uur en dan uigekuist met detol en dan nog wa laten trekken,heb vroeger altijd biokill gebruikt en dan een uur laten trekken en dan me wa detol erdoor en wa laten trekken

hoop dat trug goe komt

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zekers niet goed.

Terra is eerst behandeld met frontline, en daarna ontsmet.

Frontline komt er zekers niet meer in, heb nu gezien wat het teweeg brengt.

Daarna laten ontluchten voor een uurtje.

Boa kruipt nu terug redelijk rond, ben het nog in de gaten aan het houden, en als ik geen verbetering zie, ga ik naar een DA.

De andere boa's hebben er totaal gene last van.

Heb ook geen zin om een 3de dier te verliezen.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Regius,

 

Dan klopt er iets niet, als de andere boa's er geen last van hebben.

 

Frontline is bij goed gebruik echt geen schadelijk middel, maar het terrarium

moet je wel een paar dagen laten luchten.

 

Boa zou wel eens last kunnen hebben van de achtergebleven dampen.

 

Zou toch met de boa die er last van heeft even langst de DA gaan.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi marc.

 

Ik ga het wel eerst nog even zien hoe het evolueert.

Betert het niet, dan sta ik zeer snel bij een DA, desnoods moet ik naar merelbeke.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had alleen de boa gekocht hieronder op de foto, het kleintje dat nu zo raar deed heb ik er gratis bij gekregen.

 

Beiden zijn ze 100%het.albino. peter kahl lijn.

Ook zijn het beiden vrouwtjes.

 

Deze foto was een beetje te snel gemaakt, wou het dier niet te veel storen.

 

Afbeelding05-1-2009016.jpg

 

Daarna even een paar dagen met rust gelaten en deze foto van genomen, dit zijn de werkelijke kleuren van de boa.

 

Afbeelding05-1-2009017.jpg

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel goed komen dan,heb je ooit al eens gebruik gemaakt van bio kill,heb bij mijn boa's nooit last van gehad,en sou inderdaad spijtig zijn moest je ze verliezen,zoon super mooi diertje,ik heb vrijdag een volwassen vrouw als jou het albino's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio kill heb ik nooit gebruikt.

Wat zijn de voor en nadelen daarvan?.

Niet dat ik het al direkt ga gebruiken, iemand op sf heeft me aangeraden om olijfolie te gebruiken tegen mijt.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bio kill heb ik nooit gebruikt.

Wat zijn de voor en nadelen daarvan?.

Niet dat ik het al direkt ga gebruiken, iemand op sf heeft me aangeraden om olijfolie te gebruiken tegen mijt.

 

Regius

ja kan je ook doen maar is voornamelijk voor op de slang zelf te doen maar niet voor heel de bak hoor,dan is die goe vettig en das ook geen zicht he ;)

ja elke kweker heeft zo zijn eigen dings om bloedmijt te verwijderen maar heb altijd bio kill gebruikt en nooit een slang gehad die er last van had

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update.

 

Boa begint terug normaal te reageren.

En het heeft nu ook terug gegeten, heb hem voor te beginnen een klein muisje gegeven, eerst had hij blijkbaar niet veel zin, maar na een 10 a 15 minuten heeft hem ze toch gepakt.

Had hem voor zijn eten in een klein donker bakje gezet, en een levend muisje erbij.

 

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

frontline komt er hier al lang niet meer in om dieren te behandelen

 

 

veel te sterk spul

enkel goed om eens per jaar,waneer de terrarium's buiten staan voor de grote schoonmaak te gebruiken

inspuiten,laten trekken met gesloten deuren,en dan goed naspoelen en ontsmetten met detol

zeker een dag laten ontluchten erna

 

biokil kan wel op de dieren verneveld worden,en in de terrarium(moet ook verluchten)maar is minder schadelijk en gevaarlijk

 

oli geefd inderdaat een smerige boel,die zeer moeilijk te verwijderen is nadien op glas

 

roofmijten doen het werk ook zeer goed en grondig(dutshys)

het nadeel is dat het wat langer duurd(twee weken),en dat het redelijk duur is,en moeilijk te versturen is in de winter

het grote voordeel is dat de dieren er niets van last van hebben,en ze blijven leven zolang er mijten zijn om te eten

ook komen de roofmijten waar ook de bloedmijten komen om etjes te leggen,dus ook buiten de terrarium's

 

hoop dat het dier er niets aan overhoud(ook al is het er eentje gratis ,ook deze zijn levende dieren die de beste zorgen verdienen:angry: )

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat het dier er niets aan overhoud(ook al is het er eentje gratis ,ook deze zijn levende dieren die de beste zorgen verdienen:angry: )

 

groetjes

erwin&sonja

Ik hoop het ook.

Moet jou daar groot gelijk in geven, anders zijn we geen dierenliefhebbers.

Bij mij krijgen ze allemaal de beste verzorging dat een dier zich wensen kan.

Ben juist voor eind 2009 twee dieren kwijtgeraakt, en wil geen 3de dier verliezen door omstandigheden.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zo naar dat laatste filmpje kijkt word ik echt verliefd

 

wat een prachtige beesten zijn het toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx maarten en bas.

Alleen hoop ik dat het zo blijft, eten doet hem ook nog heel goed, heeft nog geen maaltje overgeslagen.

De kahl boa is een paar dagen geleden ook verveld.

 

Afbeelding16-02-2010004.jpg

 

Afbeelding16-02-2010006.jpg

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frontline is GIFTIG voor slangen en een hoop andere dieren!!!!!!!

 

Het beste is het terrarium HELEMAAL leeg te maken.en te ontsmetten. Gooi de bodembedekking weg. Leg je dier in een bad met slaolie, niet helemaal onderdompelen. Was je dier daarna met schoon lauw water. Als bodembedekking

neem je 1 a 2 weken kranten. Daarop zijn parasieten goed waar te nemen. Na twee weken kun je je terrarium weer inrichten, met nieuwe bodembedekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kranten zijn giftig voor bloedmijten..

met inkt kun je een mijt niet sneller zien ;)

 

biokill gebruiken we/ze hier heel veel werkt goed en kun je bij volwassen dieren gewoon in het terra sproeien.

 

roofmijten schijnen op den duur uit "honger" aan je dieren te knagen dus dat is ook niet helemaal ideaal.

 

zelfs voor sommige honden en katten rassen is Frontline t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×