Jump to content
Sign in to follow this  
Peppy & Kokky

Het Oogje Van Onze Flapnekkameleon

Recommended Posts

Hoi,

 

Is van hieruit moeilijk te beoordelen.

 

Ik raad dan ook aan om er even met langs een dierenarts te gaan.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we ook van plan, ga sewwes een dierenarts bellen, maar ik vroeg 't me af waardoor ik m'n vraag poste...

Heb vakkundige dierenartsen gezocht en ga er eentje contacteren voor een afspraak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

allereest welkom op het forum.

we zouden het prettig vinden al je jezelf even voorsteld,weten wij met wie we het te doen hebben!

 

zoals marc al aangaf,vooral zonder een foto is het niet te doen om raad te geven.

maar ze komen uit de winkel zeg je?

ik zou ze terug doen,nu zit jij met een grote dierenarts rekening.

of bel zowiezo de winkel even op,kijk wat die er van zeggen,want het klopt niet om een ondeugelijk dier te verkopen,al komt dat wel heel veel voor!

 

maar post evengoed een foto,ik ken de dieren niet,en zou het leuk vinden hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Anita,

 

Ik zal sewwes even naar het voorstellen- topic gaan om jullie te laten zien wie ik ben :)

 

ik heb op internet al reptielkundige dierenartsen gevonden en ook eentje gebeld... die zat in 't buitenland en vroeg me morgen terug te bellen...

 

ik heb ook de dierenwinkel gebeld en die zei me dat dat kan komen doordat ze gaan vervellen...

 

ik hou het hoe dan ook in de gaten...

ik vind: we hebben het diertje gekocht zoals ze is, dus moeten we haar verzorgen zoals het nodig is... en daarbij komt uiteraard af en toe een bezoekje aan de dierenarts...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nog 1 snel wraagje,wat is sewwes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

nog 1 snel wraagje,wat is sewwes ?

Dat wil straks of zo meteen zeggen Anita :P;)

 

Nathalie, het is goed dat je een dierenarts geraadpleegd hebt.

Anders moet je maar eens op mijn site kijken of er eentje is dicht bij je in de buurt.

Dierenartsen contacteren mij trouwens om op deze lijst te staan.

Wat ik wel zou doen is als je toch langs gaat om van beide dieren (indien mogelijk) ook verse mest mee te doen zodat er ook kan nagekeken worden of de dieren geen parasieten bij zich dragen.

Moest je een foto hebben is het natuurlijk altijd wat duidelijker voor ons, maar het zou inderdaad te maken kunnen hebben met vervelling, ook is het zo dat bij kameleons vaak oogproblemen optreden bij een tekort aan bepaalde vitamines.

Dus is het raadzaam om een mestonderzoek te doen, want indien ze parasieten dragen krijgen ze ook een tekort aan vitamines en dergelijke.

Hou ons zeker op de hoogte en veel succes ;)

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, sorry voor het onbegrijpbare woord :)

Het is blijkbaar al rechtgezet, waarvoor dank :D

 

hoe weet ik welke ontlasting van wie is?

is het aangeraden beide diertjes mee te nemen naar de da?

ga direct eens kijken naar je site voor eventueel da dichter in de buurt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dieren zitten samen in een terrarium dus dan is het voldoende om gewoon mest mee te nemen, zo vers mogelijk en speelt geen rol van welk diertje het is. Als ze samen zitten en 1 van de kameleons heeft parasieten moeten ze beide behandelt worden.

 

Het vervoer en bezoek aan de reptielenarts brengt veel stress met zich mee dus ik zou enkel diegene met het oogje meenemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×