Jump to content
erwin

Waarom Een Baardagaam?

Recommended Posts

graag had ik geweten vanwaar jullie intresse komt voor de baardagaam,en waarom jullie de baardagaam verkozen boven een andere reptiel

 

bij ons was het een toevallige ontmoeting

vrienden hadden al jaren baardjes in huis

deze mochten vrij rondlopen,en koozen ervoor lekker warm op ieders schoot te kruipen,of in iemands nek een warm plaatsje op te zoeken

 

terwijl wijzelf met onze leguaan die enkel sonja mocht ,geen aaibaare reptielen in huis hadden,en de kleine hagedissen ons wijnig voldoening gaven,omdat deze maar een doel leken te hebben,namelijk ontsnappen :angry:

hoe meer informatie we vonden,hoe meer onze intresse werd aangewakkerd om een baardje in huis te nemen

 

we zijn in eerste instanie voor het lieve karakter en het niet mensen schuwe reptiel gevallen,en natuurlijk het aparte uiterlijk

 

ook de gemakelijke verzorging was een pluspunt,wat we na onze huisdierentuin zeker wardeerden

 

vanaf dag een was het een lust,en al vlug kwam er al eentje bij

dat het ondertussen een beetje uit de hand is gelopen,is geen geheim meer :rolleyes:

 

 

waar en waarom zijn jullie voor de baardagaam gevallen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij was het begonnen met korenslangen, wat niet zo men ding was eigenlijk..

toen hoorde ik dat tom en sara baardagamen hadden en vond ze zo mooi en het lief uiterlijk sprak me aan...

 

als tom en sara een nestje hadden ben ik er 3 gaan halen :D toen is de verslaving begonnen :lol:

 

en nu na 3 jaar zijn het er ondertussen al heel wat meer

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het begonnen, omdat mijn vriendin haar baardje weg deed. Ik vond dat zielig want ze had hem al bijna 2 jaar en het idee dat hij bij vreemde zou komen stond mij niet aan. Dus heb ik haar opgebeld dat ik hem graag een thuis wilde geven. Al gauw was ik verliefd en is het net als bij erwin na 3 jaar snel uit de hand gelopen. Wij hebben nu 13 van die schatjes en ik heb een tattoo op mijn been ervan.

 

Het is het vriendelijke karakter, de uitstraling en het niet schuw zijn wat deze diertjes zo speciaal maakt. Ik kan me ook geen leven meer voor stellen zonder hun.

 

 

groetjes cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is het begonnen door daisy

toen ik visseten moest halen hadden ze daar reptielen en ze was verkocht

na veel onderzoek op internet hebben we onze eerst 2 baardjes gekocht op beurs in gent en 2 weken nadien ons derde in lebbeke

ondertussen is daisy weg en probeer ik ze nu met zoveel mogelijk liefde te verzorgen

groetjes johnny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrienden van mij hadden 2 baardjes zitten, mijn toenmalige vriend vond ze zo leuk en kocht toen onze man Simon. De relatie werd verbroken en hij liet het dier bij mij achter, ik was inmiddels wel gewend geraakt aan de te voeren krekels en kocht er een vrouw bij, dat bleek later een man en die raakte door een val verlamd. Ik nam 1 dier over van een vriendin liet het zieke dier inslapen en kocht weer een vrouw.

Kreeg nakweek, en verkocht 2 dieren aan een vriendin, die kon er niet meer voor zorgen dus nam ik ze terug.

Raakt e mn baan kwijt van de zomer en het leek erop dat ik mn lievelingen weg moest doen. Gelukkig was ERWIN daar om me te helpen. Ik heb de dieren 2 weken geleden opgehaald en ze zitten nu weer bij mij. Mn vriendin was ook weer verkocht en met haar nieuwe baan kon ze er weer voor zorgen en heeft ze die 2 weer terug genomen.

ik heb nu alleen nog Simon en zn 2 vrouwen zitten (wel apart), het is verleidelijk om er meer te kopen, maar heb simpel weg geen ruimte dus het blijft bij 3.

De hobby is wel uitgebreid met halsbandjes en wateragamen.

Al met al lekker druk en oohw zoow leuk!!

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als kind had mijn vader vissen, hij was toen ook bij een aqauriumclub.

Ik was toen een jaar of 6.

Vaak gingen wij naar tentoonstellingen, en daar was meestal ook een afdeling van reptielen.

Dit was niet te vergelijken met wat we nu kennen de beurzen.

Telkens we op een tentoonstelling aankwamen ging ik steeds onmiddellijk naar de afdeling van de retielen. Vissen hadden we thuis ook.....

Maar een retiel mocht ik nooit in huis halen!

Jaren later begon op mijn werk een jonge die baardagamen had. Hij vertelde me erover en de kriebels voor reptielen wakkerde weer aan.

Ik vertelde het aan mijn vriendin, ondertussen mijn vrouw. En ik verteld haar dat ik graag een slang in huis wilde halen en zei vond dat geen goed idee.

Toch kon ik haar overtuigen om (slechts) 1 baardagaam in huis te halen....zoveel jaren later heb ik nogsteeds baardagamen...maar net iets meer dan 1 hahaha

Heel snel kwam er een 2de bij een 3de, ...

En missen kan ik ze zeker niet meer! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verslaving is begonnen bij:

 

Vrienden van ons gingen voor een hamster naar de winkel. Dit voor de vriendin, ikke mee maar de vriend wou eigenlijk een slang...

Tot we in de winkel van de reptielen belanden en ja toen baardagaam mogen aaien, een vast nemen en ik was verkocht.

Tom was op die moment voetballen. Ondertussen al info opgezocht en van moeder thuis was het al ok.

Maar mijn oh zo lief Tommeke vond het rare dieren en ik zou ze niet in huis mogen nemen...

Tot zagens toe,, alles laten zien op internet wou hij een bezoekje brengen aan een vriend van hem op de voetbal, die had toen 2 baardjes en zo is het dan toch in orde gekomen.

We zijn begonnen met 2 baardjes en hebben er ondertussen 15.

Een uur nadat onze lieve schatjes in huis zaten was het al ruzie om wie ze ging eten geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,ik had ze al wel eens gezien,maar was gekker van m,n eerste liefdes,iguanas en blauwtong skinken.

tot ik op speurders een adv zag van een bak met vier baardjes,in rotterdam,een eind weg dus.

ik bood 15 euro,en niet lang erna was het oeps! ze gingen accoort met mijn bod!

wij op naar rotterdam sneeuw op de weg,en stervenskoud.

komen we aan,staat er een oud giga aqarium in de hal onder de trap,met een 9 watt nachtlampje,en 4 9maanden oude baardjes erin!

om te janken ,maar de hele zooi ingeladen en op naar nijkerk.

dieren zijn uiteindelijk naar merelbeke gegaan,om gezond te worden,en rudi heb ik gehoudem,hij was 9 maanden en 55 gram ,en een voorpootje was gebroken.

de andere,alle 3 vrouwtjes heb ik toen moetten verkopen om de rekening te betalen ,goedkoop werd duurkoop dus,maar ik kon ze er ook niet achter laten ,in rotterdam.

baardjes zijn de meest dankbare diertjes om te hebben,en rudi heb ik nog steeds,m,n lieve dikke pad,geweldig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer goed onderwerp :lol: mijne schat had 2 jaar geleden al :blink: voor mijne nieuwjaar een koppel wildkleur baardagamen gekocht (droopy dendermonde )en dan nog vrouwtje bij gehaalt bij JDG dit vrouwtje zit reeds bij iemand anders , dan zag ik ineens een citrus baardagaam staan ( bij erwin dus :D ) en zijn zo vriendelijk ontvangen door sonja en erwin dat ik wel eens keer op bezoek ga en dan zie je wat nakweekjes enja zo geraak je op den duur aan een ganse verzameling :D

maar het blijft een zeer leuke hobby , anders ging ik veel gaan karpervissen en smeet ik letterlijk al mijn geld in het water :D ( dit doen ik nog wel in de zomer :D )

verder heb ik nog luipaardgekko's, korenslangen, leguaan , koningspython's gehad maar werd teveel en heb dan gekozen voor de baardagaam omdat zeer intressante beestjes zijn en zeer tam :cheer:

 

mvg mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

bij mij is de verslaving in december 2008 begonnen,

omdat ik al interesse had in een reptiel nog niet wetende de welke,

en na enig overleg met de vriendin en de kindjes waar een terrarium kon geplaatst worden en welke reptielen,

kwamen we bij de baardagaam omdat een leguaan te groot is en de baardagaam zeker een goed alternatief is,

na het zoeken van informatie en het maken van een terrarium kwam de eerste aankoop in december 2008, twee wildkleur baardagamen (man) waarvan eentje overleden is, kwam zeer snel een tweede aankoop ook nog in december een hypo vrouwtje

dan dan was het eventjes stil met de aankoop maar die kwam er toch in mei een yellow/orange sandfire vrouwtje van delias reptiles een maan later (juni) kwam er een man bij een translucent dan in september kwam er weer een aankoop op de reptielbeurs in opwijk een leucistic vrouwtje van reptibel en nog in september op de reptielbeurs in antwerpen kan een dachiu red man er bij .in oktober kom er een yellow het.hypo x orange het.hypo man en in november kwamen er nog twee bij ,twee zusjes blood x floride orange gold bij

ondertussen staan er in de boekenkast van mijn vriendin drie terrariums in verwerkt

en in de veranda staan nog eens drie terrariums in opbouw

 

mijn verslaving

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×