Jump to content

Recommended Posts

als je ooit zelf mestonderzoek wil doen vind ik persoonlijk dit een mooie aanwinst,een koopje voor 59,99 bij de aldi vanaf 19 dec!

 

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_52/OFF28.SHTML

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is deze echt voldoende om dit soort "onderzoekjes" te doen?

Ik vind het wel leuk om zoiets in huis te hebben.

Zo te zien is hij ook aan te sluiten op een pc/laptop, dus dat maakt het dan nog makkelijker.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wormen-flagaten en coccidioses kan je zien met 500x vergroot,deze gaat over de 1000,en je kan er dan fotos me nemen,en idd ,je sluit hem aan je pc.

leuk speeltje,wel nog met stront naar de da natuurlijk!!

ik betaal hier 19 euro voor mestonderzoek,ik zou het ding erzo uit hebben dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaaaa, kijk dat klinkt aantrekkelijk.

Ik ga dit eens opperen als leuk verjaardagscadeautje :P

Bedankt voor de tip!

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er inderdaad foto's mee nemen en als je een goede dierenarts heb, kan je ze misschien wel mailen en kost het je ook minder.

 

@ anita wat betaal jij veel voor een onderzoek. Ik betaal hier maar iets van 6 euro.

 

 

groetjes cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk het proberen waard maar voor zo een prijs denk ik dat je hier geen nauwkeurige onderzoeken moet van verwachten.

Zo heb ik onlangs een telescoop gekocht bij de lidll en ik moet zeggen veel sterren heb ik hier nog niet mee gezien ondanks de aangegeven vergrotingen.

Dus volgens mij eerder speelgoed voor de kinderen die hun eerste stappen zetten om te experimenteren.

Een tip als je van plan bent een microscoop aan te schaffen raad ik je een stereomicroscoop aan, deze zijn veel gemakkelijker in gebruik en rustgevender voor de ogen.

Maar zoals gezegd om de eerste stappen te zetten kan dit leuk zijn, maar voor echte resultaten zou ik eerder op de arts vertrouwen.

Ikzelf ben de trotse bezitter van een stereomicroscoop van Leica de top onder de microscopen, maar niet iederen heeft dat geluk :rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wormen-flagaten en coccidioses kan je zien met 500x vergroot,deze gaat over de 1000,en je kan er dan fotos me nemen,en idd ,je sluit hem aan je pc.

leuk speeltje,wel nog met stront naar de da natuurlijk!!

ik betaal hier 19 euro voor mestonderzoek,ik zou het ding erzo uit hebben dus.

19 euro!!!

 

Tjee anita wat een geld!

 

Ik betaal per onderzoek 4,50 euro en dat vond ik al duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een afzetterij he!

ik betaalde 10 euro,ging zo,n 5 keer toen ik met coccidioses zat,en toen weigerde hij het nog meer te doen,had toch geen nut,ik kwam er alleen vanaf als ik de terras maar in de brand zou steken,

nu na een poosje maar toch weer proberen,had m,n pasje al in de automaat,zegd de keurige assistente,dat is dan 19 euro! schrikken hoor!

maar er is er maar 1 van de 2 da die het doen,dus echt veel keuze heb ik ook niet.

als ik er 15 km mee verderop moet ben ik het aan benzine kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben hier deze micoroskoop voorig jaar ook aangekocht

vergroten,opslaan op pc en zoeken in stalen is geen probleem

 

weten wat u vind is moeilijker

de bijpassende behandeling opstellen is zeer moeilijk als men niet altijd zeker is wat men gevonden heefd

 

een bijhorende boek met fotos als voorbeeld kan helpen,maar ook dan kunnen er nog fouten gemaakt worden

 

op de beurs in antwerpen staan elk jaar de micoroskoop club,en deze geven cursusen in het leren zoeken ,en het herkennen van wat men gevonden heefd

 

ikzel stuurde de opgeslagen resultaten op naar de dierenarts,en kreeg als antwoord beter een beetje mest binnen brengen,daar ze dan beter op verschillende vergrotingen kunnen zoeken,en beter de gevonden parazieten konden tellen

 

zelf dierenarts spelen,lijkt goedkooper,tot er een verkeerde diagnoze word gesteld,en men een dier verliest door slechte of foute vaststelling

 

alles kan natuurlijk geleerd worden

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×