Jump to content
jessie

Help Een Kind In Nood

Recommended Posts

wat je hier leest is geen zever.

Het gaat hier om het kind van een vriendin van me.

We hebben de uitleg in de 4talen gezet(frans,nederlands,engels en duits)

voor diegene die dit bericht willen kopieren en plakken in een mail bericht en willen doormailen,dit is geen enkel probleem.Hoe meer kaarten,hoe beter in dit geval.

verdere info kan je via mij verkrijgen.

Ik hoop op veel reactie's en ik hoop dat hier op reptie-farm veel kaartschrijvers zitten.

Ookal is het om karine en haar dochter een hart onder de riem te steken

 

OPROEP

 

Wij organiseren een vrijschrijf actie voor een kind van 2,5 jaartjes dat ten onrechte vast zit.

Het gaat hier NIET om criminele feiten! (noch van ouders uit, noch van het kind uit)

Dit kind heeft RECHT op vrijheid en een normaal KERST gevoel!

Daarom vragen we iedereen, zo veel mogelijk kaartjes te schrijven.

Normale enkelvoudige 10x15cm kaartjes die men ZONDER omslag kan opsturen.

Wat belangrijk is, is dat de postzegel OP de kaart komt en de stempel van de post

als bewijs geldt dat van OVERAL aan dit kind gedacht wordt met deze steunbetuiging!

Dit kind is GEEN crimineel maar een meisje dat met veel verdriet zit en graag terug

THUIS wil zijn in de armen van mama!

Je naam schrijven op de kaart mag, maar moet niet!

Je afzender adres hebben we NIET nodig!

Wel de tekst op de kaart, in eender welke taal!

 

*(voornaam kind) VRIJ VOOR KERSTMIS

In een privaat mail kan je het adres vragen van het kindje.

 

We are organisating a "write her free" action for a sweet girl who's only 2,5 years old.

This kid is having the RIGHT to be FREE for Christmas!

Just like every little child!

Therefore, we are organisating a BIG action!

Please write this child a postcard, without enveloppe please!

The STAMP must be ON THE POSTCARD!

This child is not a criminal! It is a normal sweet girl that loves to be in the arms

of her mum again! Certainly for X-Mas!

We don't need to know your name! However, it is allowed to write your (first)name on the card.

We don't need your adress, neither your mailadress!

 

What's Important, is to WRITE the adress on the card itself, AND to glue the stamp right on the card!

No enveloppe!

And the TEXT, in ANY possible language!

 

*(firstname of the child)FREE FOR CHRISTMAS

In a private mail, you can ask her adress

 

SVP Aidez nous!

Nous avons organiser une action "AMNESTY" pour une petite fille de 2,5 ans!

Cette enfant a le DROIT d'etre LIBRE pour No

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo JESSIE

 

 

we weten dat U het hart op de juiste plaats draagd

blijkbaar weten anderen het ook

laat u voor geen kar spannen die vol oplichtingen en bedog zit

 

soortgelijke actie komt jaarlijks terug

 

panorama uitending september 2009 BBC

 

tientallen kleine meisjes zitten in india de kaarten te sorteren

deze waar de stempel niet van afgestempeld is ,worden door andere kinderen losgeweekt en gedroogd

voorzien van een nieuwe kleeflaag gaan deze per post terug naar het land van herkomst,en worden daar hergebruikt

 

in 2008 zijn meer dan 5.000.000 mensen daar ingetrapt wereldwijd

wetende dat hier een postzegel een maandloon daar is,begrijpt iedereen wel dat deze acties terug zullen komen

 

achter een nuttige kindvriendelijke actie waar ik mezelf kan in vinden zal ik er voor 100% Inzetbaar zijn

 

ZEG NIET DAT DEZE ACTIE ZO IS

(maar er zijn zeer veel gelijkenissen)

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Erwin.

Ik snap wat je bedoeld maar eum,dit gaat om het kind van een VRIENDIN.

waarvan ik alle bewijzen kan neerleggen.deze zal ik niet openbaar smijten op het forum,maar kan ze je altijd in een pm doormailen.

Wat ik wel op het forum openbaar kan maken is het verhaal,bedoel daarmee het dossier waarvoor aiko in een ckg is geplaatst.

Dit dosier is wel aan een vzw gericht van het elghors danlos syndroom,maar maakt niet uit.Ook buitenstaanders mogen dit lezen als dit de twijfel kan doen verdwijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Mijn naam is Karine Poels, 35 jaar, Ehlers Danlos patiente (hypermobiel type)

 

Ik heb een dochtertje, geboren op 23 maart 2007 met "vermoeden" van Ehlers Danlos

(herhaaldelijk (sub)luxaties en blijk van sneller moe zijn, iets minder snel hebben kunnen leren lopen edm...

Ook veel langzamer geweest met overschakelen van fles naar lepel (kon pas de tongreflex om te eten met lepel

vanaf de leeftijd van ZEVEN maanden) en uitte vaak blijk van pijn op een redelijk destructieve manier.

Is bijgevolg (door EDS?) nu ook langzamer met leren praten.

Desondanks is het kind niet achterlijk en blijkt zij wel een normale verdere ontwikkeling te hebben op mentaal vlak.

 

Heb met Aiko een paar problemen gekend vorige zomer, als het smeren van poep (als uiting van zich niet goed voelen???)

en het bijten op electrische kabels (gelukkig heb ik haar DAT afgeleerd ondertussen)

 

Maar omdat ik zelf wat ten einde raad was, ben ik in september naar het UKJA gestapt, dus de dienst

kinder en jeugdpsychiatrie, met DUIDELIJKE verwijsbrief van de huisarts!

Dat er familiaal anamnesisch Ehlers Danlos Syndroom is, Dat het kind ook al een paar luxaties en sub luxaties had...

En mijn vraag was vooral "wat is de impact op een kindje dat nog niet kan praten, nog niet onder woorden kan brengen

wat het voelt... van een eventuele motorische aandoening als effect dus op met mentale aspect van de zaak"

(geen abnormale vraag dus bij deze!)

 

Ik kwam terecht bij mevr. Ilse Vansant van de dienst Kinder en Jeugdpsychiatrie van dus het Paola Kinderziekenhuis

Antwerpen (ZNA afdeling van het Middelheim) later in mijn schrijven dus gewoon UKJA genaamd!

 

Mevr. Vansant is een kinderpsychologe.

Ik legde uit wat de problemen waren met Aiko en dat ik mij ook zorgen maakte om haar gedrag, met name af en toe

bijten, dus niet alleen in kabels maar ook naar mij willen bijten soms... En het soms wel tot meermaals per dag

poep uit de luier halen en smeren, opeten, totaal nog niet zindelijk zijn, toen ook totaal niet op het potje hebben

willen zitten. Enkele gesprekken volgden en een vragenlijst waarin ik ook DUIDELIJK vermeldde dat ik zeker met

de aan de ZEKERHEID grenzende waarschijnlijkheid ook zie dat mijn kind geregeld PIJN heeft!

Dit heeft sowieso een impact op het welbehagen van een kind! Temeer omdat Aiko toen de verbale communicatie

nog niet eigen gemaakt had. (een kind dat niet kan praten of nog niet praatte, kon ook geen vragen stellen en geen

vragen stellen is ook helaas vaak geen antwoord krijgen op de vragen die in het hoofd speelden bij haar)

 

Op 30 september heb ik EENMALIG een voorval gehad met een verbale en fysieke agressie in een uit de hand gelopen

ruzie met een "vriend" (gewone vriend, dus niet relationeel en ook niet levende in het gezin, niet de vader zijnde van het kind)

Dit had alleen op mijzelf betrekking, het kind werd NIET geslagen, maar was wel ooggetuige.

Uiteraard omdat ik toen net met Aiko bij mevr Vansant "in behandeling" (onderzoek ??) was heb ik haar dat ook gemeldt,

teneinde ook te weten of het kind eventueel angst zou hebben opgelopen van dit voorval of eventueel tijdelijk even

in shock zou hebben kunnen geweest zijn.

Om geen verdere stalking te hebben van die persoon en om mijn kind eventjes in veiligheid te brengen besloot ik om

Aiko voor de veiligheid een weekend bij het CKG, Boomgaardstraat Antwerpen binnen te doen! Dit was zeker niet mijn

eersterangskeuze, maar de veiligheid van een kind dat het op zich al wel ietsje moeilijker had dan andere kinderen, stond

voorop. Na die twee dagen haalde ik Aiko op want ik kon een tijdje verblijven bij een vriendin van mij, dewelke werkt

bij het wit-gele kruis. Daar is Aiko terug open gebloeid en hebben we gewerkt aan haar verdere ontwikkeling.

 

Het noodlot was een beetje dat ik begin oktober zwaar geveld geweest ben door de Mexicaanse griep. Ik heb enkele

afspraken met het UKJA moeten annuleren om de welbekende reden, dat ten eerste dit type A influenza een mens zwaar

onderuit kan meppen, met zware koorts en verplichte rust tot gevolg, en ten tweede, ook omdat men GEEN verdere verspreiding

van die griep wil (en ook niet mag) veroorzaken in een kinderziekenhuis! De consultaties met mevr. Vansant, psychologe van

het UKJA waren allemaal IN het ziekenhuis zelf voorzien! Vandaar!

 

Ik kreeg een schrijven van het UKJA dat ze zich wel zorgen maakten om de "ontwikkeling" van Aiko maar dat ik toch altijd

de bepaalde afspraken STEEDS CORRECT geannuleerd had (was ook TELKENS om MEDISCHE REDEN en om geen enkele andere)

Na 1 maand ben ik terug naar huis in Antwerpen gegaan, de pech hebbende dat een bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: ik heb ook de gescande papieren van rechtbank en dergelijke op mail staan in pdf bestand.maar het spreekt voor zich dat ik deze neit openbaar maakt omtrent de prive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jessie,

 

Een aangrijpend verhaal, begrijp me niet verkeerd, echter gaan er honderden zoniet duizenden kinderen per dag dood van de honger. Ik denk dat die eerder wat aandacht verdienen, als we dan toch een oproep doen om kinderen te helpen dan eerst maar eens voor die kinderen.

 

Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik kan me blijkbaar vergissen

 

hoop dat de kleine meid vlug terug bij haar mama is

 

stuur zeker twee kaatjes

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@erwin,bedankt

@ marc(selenia) dan kunnen wij ook zo redeneren van er gaan 100000dieren dood op een dag dus waarom treuren over een gestorven baardje????

zo kan je altijd verder blijven gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×