Jump to content
jojo

Lampen & Temperatuur.

Recommended Posts

In mijn bak heb ik links en rechts een spot van 40wat zitten.

Links zit er een UVB lamp 10.0 van 26 wat.

De temperatuur op de stronk is ongeveer 37 graden.

De tempreatuur links beneden is over dag rond de 25 graden,

rechts zal het wel nog iets frisser zijn. En de temperatuur in de kamer is altijd ronde 15graden denk ik. Zijn deze temperaturen goed?

Want ik las dat je een UVB van 60wat zou moeten hebben.

post-2-1259490577.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

is van warmte zeer goed

probeer eens met twee verschillende wattages van lampen te werken,zodat het verschil tussen de warme kant en de koude kant iets groter is

 

de uv lamp is goed,maar word het best zo dicht mogelijk bij de warmtespot gehangen(daar verblijfd het baardje het meest)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperaturen die je daar zegt zijn goed.

Zoals Erwin zegt zou je wel beter met verschillende wattages van warmtelampen werken en dit om een nog betere temperatuurs veschil te verkrijgen.

Met dezelfde wattage zal namelijk de omgevingswarmte ook gelijk oplopen.

Zoals ik zie op de foto hangt je UV lamp bij de warmtebron, dus dit zit goed.

Benut deze plaats wel als zonneplaats zodat je dieren hiervan het meeste nut bij halen, daar ze daar het meest gaan vertoeven om op op te warmen.

Dus probeer eens een hogere wattage (60W) op deze plaats te steken, temperatuur mag zelfs oplopen tot net boven de 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp moet ik links bij de uvb lamp een spot van 60 wat steken en rechts gewoon 40 wat laten. Maar die spots zijn nu gewone spots, zijn deze reptielen echt veel beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus als ik het goed begrijp moet ik links bij de uvb lamp een spot van 60 wat steken en rechts gewoon 40 wat laten. Maar die spots zijn nu gewone spots, zijn deze reptielen echt veel beter?

Of het nu een 60Watt hoeft te zijn zal jezelf moeten ondervinden door te meten, we willen je enkel duidelijk maken dat je steeds verschillende wattages moet steken om de ideale temperatuur te bereiken.

Het kan dus evengoed zijn dat de temperatuur te hoog oploopt in jouw houten terra dat je dan bv. rechts de spot zal moeten doven of eentje steken van 25 watt (maar dan zal je een andere socket moeten steken).

Wel zou ik dan zoals eerder gezegt nog een gewoon daglicht steken (kleurindex 830-840) als extra lichtbron.(licht wordt dikwijls onderschat)

Als warmtebron zijn gewone spots inderdaad goed genoeg.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×