Jump to content

Recommended Posts

Heey allemaal ,

 

Heb eens een vraagje sinds kort 1 week denk ik nu zit onze Tipsy heel de tijd met haar rechteroog toe , soms zelf als ik met iets voor dat oog beweeg ... Lasogen zou ik raar vinden ( maar kan zeker altijd he ) omdat ze sinds ze hier zijn altijd onder dezelfde lamp hebben gezeten ... Ze zitten nu wel in een groter terra maar met zoals al gezegd dezelfde lampen ...

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als er niets aan de verlichting is veranderd, zijn lasogen uitgesloten.

 

Is de temperatuur in het terrarium nog hoog genoeg, aangezien dit

nu groter is en je nog steeds dezelfde lampen gebruikt.

 

Zou zeker een dierenarts raadplegen, kan bijvoorbeeld een ontstekeing of kou zijn.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

Ja dit was ik al zeker van plan om te doen , en ja vergeten te zeggen de warmtelamp is een wattage hoger , warmste plek is ong. 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben wij ook een keertje gehad bij een volwassen vrouwtje. Even mee naar de dierenarts geweest en hebben een zalfje gekregen toen. Na een tijdje was alles terug in orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ontstoken oog kan verschillende oorzaken hebben

 

hebben er hier al gehad van zand dat in het oog zat

en ook van een nagel van een ander baardje,van het over elkaar te kruipen

ook kan dit een tochtoog zijn

natuurlijk is er ook de slechte uv lamp die voor veel elende kan zorgen

 

er zijn verschillende mogelijkheden die de oorzaak kunnen zijn,en iedere oorzaak heefd zijn eigen behandeling

dus zomaar wat oogzal smeren is niet voor ieder geval doeltreffend(wel als de oorzaak bekend is,en het van de uv lamp komt(of een te sterke spot))

 

de dierenarts zeker raadplegen ,deze heefd een sterk vergrootglas,en kan de juiste oorzaak bepalen ,en de juiste behandeling geven

 

suk6 met de behandeling

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

Ja otchtogen :huh: zou misschien wel kunnen wan heb de raampjes langs beide kanten een halve cm open staan omdar het zand ook nog wat moest drogen en het wat te vochtig was ... Maar anyway ga toch eens langs de DA ..

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×