Jump to content
erwin

Euthanizeren Van Baardjes

Recommended Posts

weet dat dit een taboe onderwerp is,en dat niemand het er graag over heeft

maar vind het nodig deze taboe te doorbreken ,en zo meer dierenleed te vermijden

 

soms is het nodig om over te gaan tot euthanizeren van zeer zieke,misboorenen,en ongelukjes

 

er zijn er zeer verschillende manieten en gewoontes om te euthanizeren.

er worden verschillende manieren gebruikt ,zoals doodslaan,verdrinken,diepvriezer,en nog erger laten sterven van ontbering

 

 

er is maar een dat (volgens ons) de juiste is

de dierenarts een spuitje laten geven

 

graag had ik jullie gedachten erover gekend

(respecteer ieders meening AUB)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin en Sonja,

 

Zoals je zelf al schrijft; inlaten slapen bij een dierenarts is het humaanste.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er wel mee eens dat die manier voor het dier idd het ''vriendelijkste'' is.

Maar stel nu dat je in een nest jonge baardjes, er een paar bij hebt die duidelijk iets mankeren.....lijkt me dat je het dan niet doet maar een andere manier hanteert.

 

Jullie zijn ervaren kwekers, wat doen jullie dan?

Ik bedoel, kan me niet voorstellen dat het nooit is voorgekomen dat jullie een paar ''slechte'' in het nest hadden zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,wat is humaan.

ik heb er al lang geleden voor gekozen om ze te laten opstijven,savonds als de lampen uitgaan,dus als ze slapen en afgekoeld zijn,dan in een tissue en dan een flinke baksteen erop. lijkt me sneller dan een rit naar de da en er dan proberen om er een naald in te steken. nu is het mijn hobby,en doe ik het zelf,hoort erbij.

maar laat ik wel duidelijk zijn dat ik dus spreek van kleintjes die niet meekomen,en wat achter blijven in de groei valt daar niet onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dierenarts is het meest humane dat je kan doen, maar nu heb ik het met een kleintje gehad dat arme ding leed echt pijn dat kon je ook zien. Het was zaterdag avond rond 20:00 uur en probeer dan nog maar eens een dierenarts te vinden. Ik heb eerst de lampen uit gedaan en hem/haar laten afkoelen, Daarna in de koelkast, zodat het dan in een soort van slaap gaat en toen pas in de vriezer. Ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gejankt, maar kon niet anders als dat beestje uit zijn lijden helpen. Ik heb toen voor deze manier gekozen, omdat het dan gelijdelijk gaat, eerst koelt hij/zij af en komt dan in een soort van diepe slaap terecht en merkt er zo het minste van. Dit heb ik ook bij een reptielenarts na gevraagd.

Het is een verschrikking om te doen, maar het is beter als een dier pijn te laten lijden. Dat is nog veel erger !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik ook de DA het beste.

Maar heb zelf met 2 diertjes die er erg slecht aan toe waren heb ik de lampen s'avonds uit laten gaan en toen ze in slaap waren heb ik ze in de vriezer gelegd en binnen 15 min waren ze weg, en ik hoop zonder iets te voelen want ze waren immers wel al in slaap.

 

Maar bij grotere/ oudere dieren en niet van 2 dagen oud ga ik altijd naar de DA dan maar 12euro maar dan hebben ze de minste 'pijn"

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×