Jump to content
erwin

Prijzen Van De Baardagaam

tevreden of niet met de huidige prijzen  

31 members have voted

  1. 1. tevreden of niet met de huidige prijzen

    • ja tevreden met de lekker goedkoope prijzen
      10
    • nee laat de prijzen maar hoger zijn
      14


Recommended Posts

deze poll komt er op verzoek

 

Dat het een gevoelig onderwerp is bij sommigen,is al langer geweten .

dat sommigen prijsafspraken willen is ook al een jaarlijks terugkerend probleem

 

ondersteun je stemgedrag

(respecteer ieders gedachtegoed)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals geweten zijn voor ons de prijzen een bijzaak die niet zo van belang is

zelf ben ik best tevreden met de prijzen voor de baardjes

EEN HOBBY MAG WAT GELD KOSTEN(ieder beslist voor zichzelf hoeveel dit mag zijn)

wie een dier in ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele goede vraag is dit Erwin.

In principe ben ik het wel eens met de prijzen die er worden gevraagd voor de diertjes.

Maar zoals je al zei gaan die prijzen omlaag wanneer men ze niet kwijt kan en de beestjes weg moeten.

Ik ben dan van mening dat je dan vaak al veel te hoog met je prijs zit en dat je in eerste instantie dus alleen maar in euro's denkt.

 

Ik ben zelf toevallig de laatste tijd veel op zoek naar (en nu nog steeds) een leatherback vrouwtje.

Ik probeer zo veel mogelijk advertenties af te gaan en verkopen te bekijken om mij goed te laten informeren over de prijzen en het aanbod.

Maar als ik zie dat er zo ontzettende prijsverschillen tussen zitten kan ik sommige aanbieders niet serieus nemen (no hard feelings!!)

Maar met goed zoeken vind je wel mensen die zoals jij ook al zei niet in euro's denken maar op zoek zijn naar goede huisjes bij mensen die in hun ogen ook een "SPESIAALTJE" verdienen.

En dan zul je zien dat die prijs vaker wat lager ligt dan bij de "geldwolven" (wederom no hard feelings).

De prijs is voor mij dan misschien nog steeds te hoog, maar de prijs is wel in verhouding.

En dan is het aan mij om er over na te denken of ik het wel of niet doe.

 

Dus kort samengevat, ik ben het eens met de prijzen, maar er zitten prijzen bij dat ik nog geen seconde na hoef te denken of ik het wel of niet zou doen...want dan is het not done!

 

Helaas staat deze keuze er niet bij :D

Ja ik ben tevreden over de prijzen (dus zonder lekker goedkoop)

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij maakt de prijs niet veel uit als ik een baardje koop is dat met de reden dat ik da een mooi vind en kost dat 1000 of 100 euro dat doet er mij ni toe ga die van 100 even goed verzorgen als 1 van 1000 want ik vind als je een baardje koopt dat je dat de verzorging moet geven dat het verdient maar das ieder zijn mening e wie ben ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Helemaal mee eens, standaard of gekleurd ieder baardje heeft recht op een

goede verzorging.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben blij met de betaalbare baardjes op het moment. Zelf streef ik er ook naar betaalbare baardjes te kweken, maar sommige mensen maaken het wel erg extreem. laatst zag ik nog hypo baardjes voor 20 euro op marktplaats en volgens mij waren dat diertjes van nog geen week oud, iemand die snel geld wilde verdienen door pas geboren baardjes aan tebieden voor erg weinig geld. Dus nog maals als je betaalbare baardjes aanbied zorg dan wel dat deze baardjes goed eten, drinken en een aantal keer verveld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij mogen de prijzen hoger.

 

Hierbij denk ik dan aan de beestjes zelf.

Zodat er niet wordt overgekweekt met de baardjes aangezien ze minder verkopen.

Plus er zullen dan een pak minder impulsieve aankopen plaatsvinden.

 

Natuurlijk mogen de prijzen niet het dak uit swingen. Ik vind een redelijke prijs is het geld dat de kweker er reeds heeft ingestoken + een extraatje voor de kweker zelf.

Dat is eerlijk voor iedereen.

Goed vandaag heb je een bepaalde kleur waar er maar 5 van zijn. Maar volgend jaar zijn deze ook weer verzadigd en brengen ze ook niet meer zo veel op.

Dus dan ga je weer een ander kleur trachten te halen. Dewelke je weer meer winst kan opbrengen. Veel van die mensen doen het voor het geld en niet voor de beestjes. Want ik weet niet of al dat gekruis wel zo goed is voor de beestjes.

 

Grtz Frag

Share this post


Link to post
Share on other sites

van mij mogen de prijzen omhoog en wel om de simpele reden dat mensen dan eens nadenken voordat ze een dier kopen. en voor een dier van 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat niet juist ik heb hier baardjes zitten van 30 euro en van bijna 500 euro en die krijgen allebei dezelfde verzorging en das die dat ze verdienen ;) want je doet het uit liefde voor de diertjes en niet voor het geld

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind dat niet juist ik heb hier baardjes zitten van 30 euro en van bijna 500 euro en die krijgen allebei dezelfde verzorging en das die dat ze verdienen  ;) want je doet het uit liefde voor de diertjes en niet voor het geld

Jij wel en ik veronderstel ook de meeste mensen hier op het forum anders zouden ze toch denk ik geen informatie zoeken.

Maar wat met de andere duizenden baardjes die jaarlijks gekweekt worden <_<

Ik denk niet dat deze allemaal een luxe leventje leiden, want anders zouden er hier ter lande in iedere huiskamer baardjes leven.

Eerlijk gezegt denk ik dat er nog geen 10% de vijf jaar halen en dan denk ik dat dit zelfs nog veel is.

Of dit opgelost wordt door de prijs wat redelijk te houden weet ik niet, maar dit zou toch al misschien een stap in de goede richting zijn om het overaanbod te beperken, want zeg nu zelf een baardje van nog geen 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol je hebt leathers van 150

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind dat niet juist ik heb hier baardjes zitten van 30 euro en van bijna 500 euro en die krijgen allebei dezelfde verzorging en das die dat ze verdienen ;) want je doet het uit liefde voor de diertjes en niet voor het geld

Precies!!

 

Voor ons maakt het ook niet qua verzorging, of het nou de "normale" kleurmorphs zijn waar we mee zijn begonnen of het transje of Leather die we als laatste hebben aangeschaft.

Ze krijgen hier allemaal de VIP behandeling, heeft voor ons in ieder geval niets te maken met de prijs.

 

Voor mij persoonlijk vind ik het wel prettig dat de prijzen nu wat lager zijn, ik zit nog aan het begin van mijn hobby(alhoewel na 15 jaar weer begonnen), dus schaf nu mijn dieren voor de toekomst aan.

Lijkt mij een normale reactie van een koper, wie betaalt nu liever 300 euro voor een baardje dan nu voor 125-150.

 

Aan de andere kant voorkom je met hoge prijzen impuls aankopen zoals eerder gezegd in dit topic. Het gebeurd toch al te vaak op een beurs dat men eerst een diertje koopt en dan op diezelfde beurs nog het terra moet kopen met alle toebehoren erbij.

 

Dus is voor zowel hoge als lage prijzen wat te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn diertjes gekocht bij mensen die er mee stopten (was reeds lang van plan om baardjes te houden ) Het zijn gewone gezonde beestjes (wildkleur)

Ik heb ze gekocht met twee volledig uitgeruste terrariums er bij .Zeer mooie kassen en volledig in orde wat licht en verwarming betreft .Twee diertjes van 1 jaar heb ik 100 euro stuk betaald en de andere 130 euro stuk .

Het zijn gewone alledaagse beestjes waar ik al veel plezier aan heb gehad en die ik niet zou willen weg doen voor 1000 euro het stuk .Geen denken aan .

Over de prijzen op de markt kan ik me niet uitspreken wegens geen ervaring er mee .

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij vallen de prijzen wel mee, het is nu eenmaal crisis voor iedereen, niet enkel voor de man met de dikke portefeuille, ik weet dat ik momenteel de kans heb om een koppel leatherbacks te kopen voor 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze foto's kreeg ik vanmorgen binnen.....crisis al ver voorbij neem ik aan :)

 

HypoTransLeather.jpg (1400 euro)

HypoTransLeather

RedHypoTransLeather.jpg (1675 EURO)

Red HypoTransLeather

 

Groetjesss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vanda,

 

Waar zitten deze dieren als ik vragen mag?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marc:

 

Bij Barry van Bloodbankdragons

 

Groetjess Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel mooie dieren maar belachelijke hoge prijzen in mijn ogen ;) en zelfs ik zou zo zot niet zijn om deze prijzen te betalen <_<

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zeer zotte prijzen inderdaad en je zal ook niet te weten komen hoe ze

aan die kleuren komen zoals dat paarse transje. Ik zou dat transje wel eens willen zien als het een jaar oud is, tenminste als het een jaar oud word natuurlijk want dat blijft voor mij de grote vraag nog altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooie baardjes,die ze daar aanbieden

 

dat ze een paar centen :blink: meer vragen ervoor mogen ze gerust,zeer aparte dieren mogen duurder zijn

het ervoor krijgen is iets anders

er zit altijd wel iemand tussen die het er wel voor over heefd,is het hier niet dan is het Japan wel

 

 

voor de rest is de prijzen setting van de laaste twee maand een lachertje bij sommige

Deze hebben geluk dat we geen twee jaar eerder zijn,dan zouden deze zeker op de vingers getikt zijn geweest

de gekende vingertikkers zitten nu zelf met hun prijzen onder iedereen,en zwijgen nu in alle talen

 

leatherback's zijn zo een prachtige lijn,die zo in een jaar de vernieling is ingekweekt

dit enkel omdat er zijn die geen zelfdisipline kennen,en hoopten geld te kunnen maken

dit zijn NIET de hobbyisten,maar de broodkweekers,die eerst de markt overspoelen en als alles stuk is stoppen

 

of zijn er hier die de prijzen van 33

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze foto's kreeg ik vanmorgen binnen.....crisis al ver voorbij neem ik aan :)

 

HypoTransLeather.jpg (1400 euro)

HypoTransLeather

RedHypoTransLeather.jpg (1675 EURO)

Red HypoTransLeather

 

Groetjesss Vanda

Ik krijg ook dagelijks een mailtje van bloodbankdragons.

Erg, erg fraaie dieren. En de foto's zijn van horen zeggen niet gemanipuleerd.

Prijzen zijn overigens in dollar niet in eur, scheelt toch weer paar honderd per dier met prijzen als deze :P

 

Alleen de prijzen, tja die zijn iets te hoog voor mijn beurs.

Helemaal als je bedenkt dat er nog 125 dollar aan verzenkosten bij komt.

 

Maar goed, fantastische dieren hebben ze wel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me nogal logisch dat de prijzen in $ worden aangegeven, maar ik was wel zo slim :P om de prijzen in Euro's te vermelden (prijzen hier kloppen dus)

 

Ik was ook zo'n "gek" die dit jaar een Silkback kocht voor 1500 euro, maar wilde deze gewoon hebben en dan is de prijs bijzaak.....Heb alweer een aanbod gekregen voor een Hypo Silk half volgendjaar, maar eerst zien en wordt ik verliefd dan.......!!

 

Groetjesss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Vanda ,

 

als men een diertje wilt is de prijs bij mij zoals bij jou maar een bijzaak en heb hier ook dieren zitten die tegen de 1000 euro hebben gekost en voor een koppeltje zelfs meer maar waar het op neerkomt is dat men deze jonge dieren nu v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens Gerrit, als je nu eenmaal de hobby uitvoerd in het welzijn van de dieren en er dus maar mee kweekt totdat de dieren volgroeid zijn kom je nogal dikwijls te laat met je duur aangeschafte dieren en is de markt al verzadigd met dieren die veel te vroeg gepaard hebben en dus enkel maar dienen als fokdieren.

Ikzelf probeer de prijzen wat realistisch te houden en ga dus geen dieren verkopen aan dumping prijzen of te hoge prijzen, maar aan prijzen die deze dieren waardig zijn.

Wat ik hier ook al veel gelezen heb is om selectief te kweken, maar ik moet zeggen dat ik hiervan weinig merk en net daarom is het volgens mij dat de markt overstelpt is met dumpingbaardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×