Jump to content
Sign in to follow this  
Lieke

Vechten

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Sinds kort merk ik dat onze twee vrouwtjes vechten. Ze zetten zich dan heel plat en schuins tegenover elkaar en beginnen te bijten naar elkaar. Ik probeer er natuurlijk iedere keer tussen te komen maar ik ben natuurlijk niet 24/7 thuis... Ben bang dat ik dus ooit eentje serieus geblesseerd ga terugvinden...

 

Het ene vrouwtje is volgens ons enorm dominant en begint te kopknikken (en ja het is een vrouwtje, ze is al aan haar 4de leg toe...) en een baard op te zetten :unsure:

 

Kunnen ze elkaar pijn doen ? Moet ik nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo,

 

het komt inderdaad meer dan eens voor dat vrouwen vechten.

Als je het welzijn van je baardjes wilt garanderen kan je ze inderdaad beter scheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

wat je ook eens kunt proberen is het terrariums anders inrichten .

de inrichting is wat verplaatsen .

of dingen bijzetten .

heb dit ook al eens gedaan en heb er geen last meer van .

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi..

 

Wat je ook tijdelijk kan proberen is er een schotje tussen zetten.

Dit heb ik ook gedaan met mijn 2 mannen.

Zo heb je toch nog even de tijd om een ander plekje te zoeken voor de ene.. en je weet zeker dat ze elkaar niks aan kunnen doen.

Wil van dit forum had dit mij ook geadviseerd en mij is het erg goed bevallen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo

 

wat je ook eens kunt proberen is het terrariums anders inrichten .

de inrichting is wat verplaatsen .

of dingen bijzetten .

heb dit ook al eens gedaan en heb er geen last meer van .

 

groetjes nick en liesbeth

Dat is onlangs nog maar pas gebeurd.. "Hun winterrust terra" (dus vb extra schuilplaats) beginnen we stilletjes op te bouwen ...

 

Maar het was ervoor ook al zo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ,ik heb het ook voor gehad met men 2 vrouwen .

 

ik had een vrouwke zitten die al 2 jaar alleen zat en toen ik de andere vrouw erbij gezet had dacht ik al eerst dat men eerste een man was omdat ze helemaal zwart werd aan haar baard en begon te kopknikken en in de nek van de andere te bijten.

 

heb het er ook even moeilijk mee gehad maar nu zitten ze nog altijd samen en komen ze goed overeen.

 

soms mee momenten probeerd ze nog wel eens dominant over te komen maar da vind de andere om te lachen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dominantie en agressie komt ook bij vrouwen voor.

Zorg dat beide dieren over hun eigen plekje kunnen beschikken.

Zoals een een eigen zonneplek en afkoelingsplek en dit d.m.v. min twee opwarmspots en grotjes, het terrarium diend dan wel groot genoeg te zijn.

Als dit niet echt een oplossing bied en de agressie neemt toe, dan zal er niets anders opzitten dan de dieren te scheiden.

Succes ;)

 

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij onze twee volwassen vrouwen gaat het nu vrij goed. Zoals Nico zei "Nejke" zei is de ene echt een heel koppig en dominant dier.

 

Af en toe krijgt ze nog eens even haar kuur en vliegt ze naar de andere. Deze liet zich in het begin nogal doen maar de laatste tijd verdedigt ze zich goed en druipt de andere vaak zielig af. Gaat ze een beetje liggen koppen :D

 

Ze bijten wel niet naar de staart of de poten want dat zou wel een probleem kunnen zijn.

 

Ze hebben beiden voldoende plaats om te gaan liggen en rond te lopen want ze zitten met twee in een terra van 1m50. Vrouwen onder elkaar zeker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×